Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 6094
Ser det er noen tråder om Langtidsleie i bla. Spania.
Noen som har erfaring med Hellas?

Primært det å bo der i vinter halvåret.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei

Dette planlegger jeg også, er alt for lei norsk vinter og kulde nå, men jeg skal til Portugal. Har du funnet ut hvordan du gjør med bank, betaling av husleie o.l?

Jeg har sett på revolut som alternativ, et premium kort til 79 kr pr mnd. Så får en helse- og tyveriforsikring inkludert. Og billige uttak. I tillegg, hvis en mister bankkortet får en det tilsendt uansett hvor en er i verden.
Sist endret av Hans Høyhet; 27. juni 2021 kl. 23:32.
Hellas har varierende vinterklima feks fra Thessa i nord til Kreta er det kjempeforskjell. Men både Kreta og feks Athen vil ha fine vintre.
Enkelt å opprette bankkonto. Husleie ønsker mange cash. Da jeg jobbet utenlands var jeg i Athen i perioder selv om jeg holdt til i Spania. Men det ble som regel et par turer til kunder i Hellas i året. En måned eller to i slengen. En periode gikk helt fram mot jul og da var det norsk sommer hele veien. En annen gang kom vi i midten av januar med retur medio mars og da var det faktisk 2 litt kjølige uker i starten. Noen dager i strekk med under 10 grader. Resten av perioden var rundt 20 på dagen og krøp ned mot 10 på kvelden mens det mot slutten nok var nesten 20 på kvelden.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Hei

Dette planlegger jeg også, er alt for lei norsk vinter og kulde nå, men jeg skal til Portugal. Har du funnet ut hvordan du gjør med bank, betaling av husleie o.l?

Jeg har sett på revolut som alternativ, et premium kort til 79 kr pr mnd. Så får en helse- og tyveriforsikring inkludert. Og billige uttak. I tillegg, hvis en mister bankkortet får en det tilsendt uansett hvor en er i verden.
Vis hele sitatet...
Du får ingen god reise/helseforsikring for 79,-/mnd hvis man befinner seg i utlandet over 70 dager eller hvor enn lenge standard reiseforsikring varer. Forvent å betal minimum et par tusen pr mnd for en god reiseforsikring hvis man bosetter seg i utlandet halve året.

Les:
https://www.aftenposten.no/reise/i/a...r-et-avgrenset
Betaler 70’kr mnd for helse i Spania, da også om jeg for corona