Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3627
Ble fortalt at visst man tar antibac gel 75% oppi en kopp med kaffe, så kan man skrape av et lag med skum som danner seg på toppen, og deretter drikke seg full. Ser for meg det var en fengselsskrøne, har aldri hørt om det før. Noen som vet hvor godt det hadde funka?
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor skal man skrape av? Antibac i kaffen er det jo bare å drikke. Kjenner en som gjør det også.
Ser for meg at det skummet eventuelt inneholder lite etanol og kanskje noe av de andre 20% med innhold. Vet man kan drikke utstyrsdesinfeksjon men denne er 95%, jeg tenker på den som er 75%
Sikter sikkert til at gelen er tyngre en etanolen, men dette er nokk en skrøne. Er ikke antibac tilsatt isopropanol eller brekningsmidler får at det skal bli vanskelig og drikke?

Fjerne gelen vil vell ikke gjøre noe med dette? Nå er jeg usikker på om kaffi vil fjerne gelen engang da..

Ser ut til at vist du er trønder så går det fint!
https://www.aftenposten.no/norge/i/8...et-paa-antibac
Dette skummet er antageligvis i hovedsak plastikklignende stoffer løst i antibac'en. Disse stoffene er der, for å beskytte huden etterpå. Men det er også en del isopropanol i antibac.
Når en har et inntak av alkohol(er), så er det et enzym (alkoholdehydrogenase) i levra, som oksiderer alkoholen til en aldehyd. Så er det et enzym til (aldehyddehydrogenase), som oksiderer aldehyder til organiske syrer, som blir brutt ned i levra eller kommer ut via urinen. Så etanol (alkoholen i brennevin o.l.) blir da oksidert til etanal (også kjent som acetylaldehyd) først, så blir etanalen oksidert til eddik, som delvis blir forbrent og delvis forsvinner ut via urinen.

Det er her problemet oppstår. For på isopropanol så sitter OH-gruppen på midten av molekylet, og alkoholdehydrogenase fjerner da hydrogenatomet og fiker dobbeltbinding til oksygenatomet som vanlig. Da blir det her dannet aceton, og der stopper denne prosessen. For mye aceton (litt er normalt ved bl.a. ketose) er alt annet enn bra. Formen dagen derpå blir neppe bedre med en del aceton i blodet. Ren aceton er såpass løsemiddel, at det med letthet løser opp og/eller ødelegger noen typer plastikk.

Red: Ellers så er det en del glycerol også i antibac, som hudfukter. Dette er helt ufarlig, og er alkoholen kroppen og fleste andre organismer bruker i fett og fosfolipider (hovedkomponenten i cellemembraner).
Sist endret av aluminiumfluorid; 1. februar 2021 kl. 23:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Ser for meg at det skummet eventuelt inneholder lite etanol og kanskje noe av de andre 20% med innhold. Vet man kan drikke utstyrsdesinfeksjon men denne er 95%, jeg tenker på den som er 75%
Vis hele sitatet...
kan drikke utstyrsdesifiksjons og oveflatedesinfdesinfeksjons, dog beste er 95%, ikke noe glycerin i 75 heller, dog ikke noe bra å drikke mye av, men det går her å der,
Ei på jobb fortalte om dette fra tiden hun jobbet i fengsel. Eneste hun sa skjedde var at det var veldig lakserende ��
Uten å vite fakta, så vil jeg tro det ikke er veldig helsebringende med de stoffene de tilsetter? Utstyrsdesinfeksjon er 95% ja,
men også propan-2-Ol, 195 g/ kilo
Prøv så godt det lar seg gjøre å drikke polvare er mitt råd, evt bra kvalitet himert
«
2-propanol er en sekundær alkohol og kan oksideres til aceton. Den anvendes i frostvæsker, til denaturering av etanol og som løsemiddel i en rekke industriprodukter. Den brukes også som utgangsstoff for fremstilling av mange andre forbindelser. 2-propanol har moderat giftighet.27»
Dette bare viser kjemien i det jeg skrev ovenfor:
Sist endret av aluminiumfluorid; 2. februar 2021 kl. 03:20.
Jeg har drukket antibac med isopropanol ved flere anledninger og det går fint. Men dagen etter stinker ånden din neglelakksfjerner og fyllesyken er dobbelt så vond. Det er ikke de samme sikkerhetsnettene for at slikt ikke skal inneholde noe annet enn det etiketten sier, det skjer og tar liv. Så det er ingenting jeg anbefaler, skal du ha billig alkohol så brygg vin.
Sist endret av Relevant; 2. februar 2021 kl. 12:58.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg har drukket antibac med isopropanol ved flere anledninger og det går fint.
Vis hele sitatet...
Å du, som virker så ordentlig...

Hvorfor kjører ikke almisser dette fast da?
95% til billig penge.
Kjøper du med deg en brus også kan man sikkert drikke det uten å spy......
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Å du, som virker så ordentlig...

Hvorfor kjører ikke almisser dette fast da?
95% til billig penge.
Kjøper du med deg en brus også kan man sikkert drikke det uten å spy......
Vis hele sitatet...
Jeg er ordentlig, men hva egen helse angår er jeg nokså liberal, gjør som jeg sier ikke som jeg gjør og det der. Riktignok ferdig for lengst med antibac, det har da skjedd da jeg har vært fattig og hatt behov for nach. Stort sett vet jeg at antibac går fint. Det er en ekte risiko for å få i seg andre farlige stoffer som metanol eller andre farlige stoffer. Dette er fordi det er helt andre protokoller tilstede for produksjon av polsprit og utstyrsdesinfeksjon.
Sidespor men, å drikke Antibac var/er jo en av Trumps metoder mot Korona Tror ikkje d funka så bra.
Jeg har brukt å ha en flaske stående. Har bla. brukt det til å tørke av foto linser.
Har aldri vurdert å drikke det, men jeg har tenkt at det sikker er tilsatt noe, så ikke folk skal
drikke det i stedet for å betale STATEN
Jeg har hørt at de bruker kaffe til å fremkalle noen typer sort-hvitt film. (Eller, i alle fall et eller annet sted i prosessen, om ikke selve fremkalleren. stopp eller fix er vel de andre alternativene.) Og og dette er noe jeg har sett flere plasser, så jeg tror ikke det er tull.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Jeg har brukt å ha en flaske stående. Har bla. brukt det til å tørke av foto linser.
Har aldri vurdert å drikke det, men jeg har tenkt at det sikker er tilsatt noe, så ikke folk skal
drikke det i stedet for å betale STATEN
Vis hele sitatet...
tenkte det samme selv før for mange år siden, men la meg til ro når jeg leste databladet
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor i all verden skal du drikke antibac
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor i all verden skal du drikke antibac
Vis hele sitatet...
mange grunner, ganske ren sprit sett bort i fra isopropanol, ofc må velge riktig type, det er billig og lett å få tak i, kan skaffes 24/4 ved døgnåpent apotek, høy prosent, dog polsprit er bedre sånn sett, men kniper det så kniper det
Labsprit er mye bedre! Har du først vært med på julebordet til seksjon for organisk syntese vil du aldri mer klare å verdsette hjemmebrent og lignende.
En ting man forresten bør være klar over er at teknisk sprit ikke bare har andre krav til kvalitetskontroll enn drikkevarer, de produseres gjerne på andre måter også. Så for å ta labspriten jeg nevnte: Renere varer enn de som brukes til analytisk kjemi skal du plundre litt for å få tak i, i alle fall på digre dunker. Men det produseres ikke med kolonne og sats; industrielt lages etanol av biprodukter fra petrokjemisk industri - typisk er det katalytisk hydratisering av etylen. Etanolen er den samme uavhengig av produksjonsmetode, men kontaminantene som kan være til stede kan variere ganske mye. For å fremstille vannfri etanol bruker man for eksempel benzen ute i industrien, hvilket er ganske kjipe saker. Sure, det er snakk om sporstoffer, og det har typisk ingen biologisk betydning i de mengder du finner i labspriten. For som sagt, varer tiltenkt analytisk kjemi er rensa jævlig nøye. Men shit happens, og den etanolen som bare skal brukes til løsemidler og desinfeksjon er ikke nødvendigvis underlagt helt det samme kontrollregimet som analysevarene. Det betyr at en batch med dårlig industrivare kan inneholde helt andre ting enn du ville forvente å finne i dårlig hjemmebrent. Det betyr ikke at det nødvendigvis er snakk om farligere kontaminanter - metanol er en gjenganger i hjemmebrent og er virkelig ikke bra - men andre kontaminanter enn du ville ha sett for deg. Men enten det er snakk om hjemmebrent eller antibac, så gruser det smuglersprit - du har i alle fall en mulighet til å finne ut hva burken inneholder...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor i all verden skal du drikke antibac
Vis hele sitatet...
Har ikke tenkt til det, men jeg pratet med en annen innsatt om hvorfor ikke fengslene har håndsprit, da han kom med denne påstanden, så jeg lurte på om det var noe sannhet i det han sa. Spesielt med tanke på å skille "spriten" fra gelen vha kaffe.

Ser på en flaske her (95)at det er isopropanol i tillegg til etanol. Godt forklart av AluminiumFluorid, jeg antar at det er dette som er det "giftigste" med spriten både 75 og 95 og at den ikke kan inneholde brekningsstoffer uten at det ville stått i databladet.

Klarer meg greit uten aceton produksjon i kroppen

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Labsprit er mye bedre!
Vis hele sitatet...
Muttern pleide å lage likør av lab-sprit da hun jobbet på en fabrikk for legemidler. Så tviler ikke
Sist endret av Bluesky_; 3. februar 2021 kl. 01:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Finnes det andre steder å oppdrive dette enn
julebordet til seksjon for organisk syntese
Vis hele sitatet...
Blei litt gira kjenner jeg
Antibac kan fint drikkes så enkelt som ved å blande 1/3 med 2/3 eplejuice. Har akkurat fullført et år med rusbehandling og da koronaen kom dukket disse gule flaskene opp over alt. Mange alkolikere tok litt i kaffen her og der og sa det smakte fint. Jeg forsøkte det, men det smakte drit. Blandet med eplejuice var det ikke like gale. Brekkmiddelet som er tilsatt må vært svakt for jeg merket ingen ting til det før jeg gav meg god og brisen etter 4 sterke "drinker", men det smaker som sagt ikke godt uansett. De er jo også tilsatt propan, som neppe er bra for kroppen. Grunnen til at jeg ikke vil prøver det igjen eller anbefale det er at dagen etterpå er et helvete. Tipper jeg ble 5 ganger så.dårlig som av vanlig sprit og jeg må ta beroligende/benzo etter et vanlig fylla��

[quote=El Benzodente;3668965]Antibac kan fint drikkes så enkelt som ved å blande 1/3 med 2/3 eplejuice. Har akkurat fullført et år med rusbehandling og da koronaen kom dukket disse gule flaskene opp over alt. Mange alkolikere tok litt i kaffen her og der og sa det smakte fint. Jeg forsøkte det, men det smakte drit. Blandet med eplejuice var det ikke like gale. Brekkmiddelet som er tilsatt må vært svakt for jeg merket ingen ting til det før jeg gav meg god og brisen etter 4 sterke "drinker", men det smaker som sagt ikke godt uansett. De er jo også tilsatt propan, som neppe er bra for kroppen. Grunnen til at jeg ikke vil prøver det igjen eller anbefale det er at dagen etterpå er et helvete. Tipper jeg ble 5 ganger så.dårlig som av vanlig sprit og jeg må ta beroligende/benzo etter et vanlig fylla
Sist endret av El Benzodente; 6. februar 2021 kl. 05:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.