Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 5736
Sitat av matwoo Vis innlegg
Leste hele, kan påstå mye er feil, men mye ee riktig.


Kan si det sånn at legen ikke er flink. "Kan ikke skrive ut truxal, det vil øke angsten når du slutter, og det hjelper deg ikke" men alt av ADHD-meds øker angsten så HJELPER det meg?

Vil ikke si det er medisiner jeg leter etter, men jeg ser på det som en sjapp hjelp kanskje 1 mnd, 2mnd Max.

Jeg tok psykopat test på internett, for morro skyld, men svaret jeg fikk var uventet. Sto jeg var en sosiopat, gjorde litt reaserch: Sosiopater er uberegnelige og impulsive og har lett for å bli sinte. Sosiopaten klarer ikke å opprettholde en fasade av normalt liv. De havner ofte i fengsel. Psykopater er gjerne mer manipulerende, sjarmerende og kan fremstå med en fasade av et vellykket liv og lykkes bedre med å skjule kriminell aktivitet.

Passet godt med meg sosiopat. Kan man bli kartlagt for sånt i Norge? Hva skjer om jeg får en sånn diagnose?
Vis hele sitatet...
Du kan bli diagnostisert med tilsvarende , typisk antisosial og narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Sosiopat tror jeg brukes lite i moderne medisin.

Uansett er du altfor ung til å snakke om diagnostiseringer av slik natur. Det gir deg ingenting, ingen medisiner og ingen nye løsninger på problemene dine.

90% av alle barn som har falt litt utpå, tester positivt på sånne type tester. Drit i det. Det spiller ingen rolle.

Gå inn på helse-Norge og skift fastlege, få deg en ny time med din nye lege - og ta det derfra
Trådstarter
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Du kan bli diagnostisert med tilsvarende , typisk antisosial og narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Sosiopat tror jeg brukes lite i moderne medisin.

Uansett er du altfor ung til å snakke om diagnostiseringer av slik natur. Det gir deg ingenting, ingen medisiner og ingen nye løsninger på problemene dine.

90% av alle barn som har falt litt utpå, tester positivt på sånne type tester. Drit i det. Det spiller ingen rolle.

Gå inn på helse-Norge og skift fastlege, få deg en ny time med din nye lege - og ta det derfra
Vis hele sitatet...
Javisst, skal det. Gidder du å sende meg en pm om en god lege på vestlandet? Ikke nødvendigvis for meds, men en som er lett og åpne seg til osv.
Sitat av matwoo Vis innlegg
Hei jeg er 15, sliter med angst, depresjon. Brukt mye benzo og opiater og speed i det siste, men jeg klarer ikke slutte er ikke avhengig får ikke abstinenser (tror jeg) Har ruset meg siden jeg var 12 (røykte hasj) og når jeg var 13 ble det litt andre rusmidler og litt problemer med barnevern osv , har opplevd nær psykotiske opplevelser (edru) (hørt stemmer) som sier jeg skal ta livet mitt, legen og psykologen sa *ikke farlig* så aner ikke får ikke noen medisiner eller noe går i angst behandling men funker ikke har og selvmordstanker (bilder i hodet av meg som kutter pulsåren og en del andre måter) har en del traumer, dårlig oppvekst, mye rus i familien og psykiske lidelser, har vert rusfri et par uker.


Har lest mye på freak i tiden men aldri hatt bruker, og det virket som at noen av dere kanskje har erfaring. Bare å stille spørsmål om det er noe jeg har glemt å legge til eller noe. håper på skikkelige svar! takk!
Vis hele sitatet...
Dette kan være litt vanskelig å gjøre, men hvis du hadde gjort det hadde livet ditt blitt bedre; Få noen andre til å ta pengene dine, sånn at du ikke har mulighet til å kjøpe rusmiddel, fordi du er blakk. Foreldrene dine burde ta pengene dine, og passe på dem en stund.
Du kan trene opp viljestyrken din til å bli så sterk at du virkelig ikke vil ruse deg, og at du dermed greier å stå imot. Men dette kan være vanskelig.
Noe som hjelper veldig mye, er å si det til foreldre, helsesykepleier på skolen eller legen. (Du sa du hadde oppsøkt legen, men kanskje du bør prøve en time hos en annen lege?)
Noe av det som hjelper aller mest, er å alltid ha noen å være med, som drar deg med på forskjellige ting så du ikke har tide til annet. (Og helst en venn som ikke ruser seg, og heller ikke har lett for å begynne med det.)
Lykke til!

Sitat av matwoo Vis innlegg
Javisst, skal det. Gidder du å sende meg en pm om en god lege på vestlandet? Ikke nødvendigvis for meds, men en som er lett og åpne seg til osv.
Vis hele sitatet...
Sånn i hvilket område på Vestlandet bor du? Jeg vet om flere leger et sted, som alle er ganske lette å snakke med, og har taklet lignende problem før.
Sist endret av MiniUngen; 9. mars 2021 kl. 23:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Takknemlig Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skjønner ikke problemet. Unnskyld hvis jeg er litt dum...
Anonym bruker
"Takknemlig Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skift lege hvis den du har ikke duger