Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 652
Noen her inne som er fosterhjem for dyr? Hvilken organisasjon er dette gjennom, er de flinke til å følge opp?

Jeg har alltid vært veldig glad i dyr generelt, og er oppvokst med både hund og katt. Har også hatt jobber på gårder med diverse dyr gjennom årene. Har hatt lyst på dyr lenge, men jeg har ikke skaffet meg dette da jeg ikke har råd til å gi et dyr et GODT liv. Tid derimot har jeg masse av, pga diverse grunner. Fikk foreslått å være fosterhjem av noen venner, og etter å ha lest og tenkt på dette i en drøy ukes tid så høres dette midt i blinken ut for meg. Jeg har mye kjærlighet å gi bort, og å kunne gi et dyr et trygt sted å være føler jeg hadde vært en måte å kunne gi litt nytte for meg selv, og gi meg en grunn til å stå opp om morgenen istedet for å visne bort som jeg har gjort hittil. Så hvis det er noen som er fosterhjem for et dyr her så vil jeg gjerne høre deres erfaringer.
Jeg var fosterhjem for en hund, som nå idag er min hund!
Tips og erfaringer er vell at du kommer mest sannsynlig få inn dyr som er redd, nervøse og kanskje tilogmed aggressive, dette må jobbes mye med for at de skal kunne få et varig hjem. Du må bruke ekstremt mye tid på trening, så å lese seg litt opp på trening er veldig lurt. Det kommer sikkert helt an på hvilken organisasjon du går igjennom for å være fosterhjem, men de fleste vil at du skal klare å lære dyra hvordan man fungerer i dagliglivet feks kommandoer som kan være greit som sitt, ligg, gå fot osv. De må også lære seg rutiner og ikke mist få masse kjærlighet!
Tid er ikke noe problem, det har jeg masse av. Jeg var utplassert hos en som drev med rehabilitering av hunder i mange år når jeg var yngre så jeg er ikke redd for atferdsproblemer. Jeg er ingen ekspert, men jeg har et veldig godt grunnlag for å lære meg mer, føler jeg da.

Kan jeg spørre hvilken organisasjon du brukte og din erfaring?
At du har erfaring fra før er jo veldig positivt, det burde du virkelig fortelle til den organisasjonen! Det tror jeg blir et stort pluss i boka!
Jeg gikk ikke gjennom noe organisasjon, gjorde det privat fordi «godkjennelsen» av meg tokk tid og jeg fant en hund som trengte hjelp før de ga meg grønt lys! Det som er flott med å være fosterhjem for noen er jo at de dekker mat, veterinær og alt annet nødvendig! Du har alltid noen som har ryggen din om det skulle komme en stor regning!
Ja, er akkurat derfor jeg tenker det er midt i blinken for meg og min situasjon. Takk for at du delte din erfaring