Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2158
Hei folkens, sitter å lurer på noe. Jeg har trent styrke i snart ett år, litt av og på grunnet skade, men ellers holdt med ganske godt til rutinene.

Jeg har forsåvidt blitt mye sterkere og ser økning i volum, men jeg har en god del fett så detaljer vises ikke så godt. Så jeg tenkte jeg skulle gå ned i fettprosent. Er jo greit at det jeg har bygget opp vises også

Så jeg kontaktet en svensk fyr, utdannet Personlig Trener, men han skriver utrolig nokk gratis kostholdplaner. Så jeg tok kontakt med han å snakket om målene mine og om han ut fra det kunne skreddesy en kostholdsplan for meg slik at jeg kunne gå ned i vekt samt fortsette og bygge. Dette skulle gå veldig bra ifølge denne karen.

Etter noen dager sendte han kostholdsskjema på mail, men da begynte jeg å lure. Jeg kan altså svært lite om dette, men han mener at jeg skal spise 1450 kalorier på en hel dag. På dette skal jeg gå ned i vekt, men også bygge?

Jeg er forholdsvis en stor kar, 183CM høy og veier 106Kg. Har ligget på 2880 Kalorier (Teller også makroer) da jeg trener 5 ganger i uka.

Jeg er ingen ekspert på dette området, men syns 1450Kalorier virker som en "Jo-jo" slanking? Noen som har erfaring og kanskje noen meninger om dette? :P
Når jeg har cuttet så har jeg gjort det så enkelt som å spise ~500kcal mindre per dag. Fortsett til du føler vektnedgangen går for treigt og nedjuster om nødvendig.

Det å gå ned 1400kcal per dag kan føre til store vansker med treningen og mindre energi, men du vil så klart gå raskere ned i vekt. Du får vurderer hva som funker best for deg. Ellers må du passe på å holde høyt nivå av proteiner mens du cutter for å unngå at alt for mye av musklene forsvinner med fettet!
Sist endret av Echodius; 2. januar 2019 kl. 01:19.
1455 CAL PR dag er altfor lite. Gjennomsnitte er 2000 calorier.

Når du spiste 2880 CAL hvor mye gikk du opp i vekt?

Det jeg ville gjort er å gå ned 200/300 calorier for å sjekke om du går opp eller ned. Går du fortsatt opp så justerer du med 100/200 calorier til for å sjekke igjen. Om du finner det punkte der det er ganske 50/50 så justerer du litt til (ikke mye)

Om du skal spise 1400 calorier PR dag vil du miste mye mer muskelmasse enn om du ligger på f.eks 2300 calorier. Ja du går fort ned i vekt men musklene følger etter.
Hvor mye jeg gikk opp er vanskelig å si. Jeg har vært veldig sløv med å veie meg. Helt i starten da jeg trente målte jeg ikke maten, men fikk heller ikke resultater. Ble tynnere men ikke sterkere. Etter at jeg begynte å måle maten gikk jeg betraktelig opp i styrke og volum etter noen mnd, men er redd noe av dette kan også skyldes fett. Er derfor jeg ville ha hjelp av den mannen.

Men jeg kan jo forsåvidt prøve å kutte ut 200-300 CAL i uken å se om jeg fortsatt får fremgang og mister fett.
Jeg liker å gjøre det sånn


Utregn hva du trenger av protein og sunt fett. Dette bevarer seg likt og justeres sjeldent.

Mengden kalorier som kuttes skal tas av karbohydratene. Kutt 200kcal om gangen, du kan bestemme hastigheten selv, men ønsker du bli sterkere og bygge bør det gjøres sakte. Spis karbohydratene etter aktivitets nivå. Morgen kan du ha medium for du skal bevege deg, litten menge i mellom måltid, høyest menge før trening, så du har ekstra energi når det gjelder og har høyest matabolisme. Etter trening kan du litt proteinen, så du faktisk får brukt de til å bygge muskler og ikke energi. Etter dette spiser du ikke mer karbohydrater, før neste morgen igjen. Kun protein og fett eventuelt etter det. Middagen min blir dermed måltidet før trening

Jeg har trent av og på i 15år. Vært på kosthold plan eller brukt gode matvarer og telt makros og mikros i kanskje 7 av dem.
Dette er definitivt det beste etter min erfaring og jeg har mye. Denne metoden gir meg full kontroll innenfor rammene som finnes og kontrollerer fettprosenten min som jeg selv ønsker.


Vi heller prioritere framgang kan du gjøre det motsatt vei også. Klarer du å ligge akkurat over det du bruker, vil du kunne gå ned i fettprosent, ikke fordi du får mindre fett, men fordi du får mer muskler og dermed blir det fettet du hadde mindre prosent av totale kroppsvekt.

Jeg hjelper folk med dette og hjelper mange som er på et høyt nivå. Dise bruker dessverre steroider. Jeg får dem til å bruke mindre fordi dem trenger mindre for lik progresjon når kosten demmes er optimal og de fleste får bedre resultater. Dette gjør jeg fordi jeg synes er gøy å se hvordan jeg kan forandre de som for eksempel skal stille i en bodybuilding konkurranse eller fordi folk betaler meg.

Jeg er ingen PT, ikke trengt ta kurs for å lære når jeg har lest nesten daglig over mange år og prøvd ut selv hva som fungerer å ikke. Som regel synes jeg personlige trenere er noen sniker. De tar alle klienter du får og har oftes veldig begrensede kunnskaper. Møtt PT'er som ikke vet hva de forskjellige musklene i underarmen heter en gang.

Jeg er enig med deg angående "jojo" slanking. Planen er en dårlig tilnærming og det han holder på med er i verstefall scam.
Gi oss gjerne en oppdatering på vektnedgangen og hvor mye du spiser daglig!
Sitat av Echodius Vis innlegg
Når jeg har cuttet så har jeg gjort det så enkelt som å spise ~500kcal mindre per dag. Fortsett til du føler vektnedgangen går for treigt og nedjuster om nødvendig.

Det å gå ned 1400kcal per dag kan føre til store vansker med treningen og mindre energi, men du vil så klart gå raskere ned i vekt. Du får vurderer hva som funker best for deg. Ellers må du passe på å holde høyt nivå av proteiner mens du cutter for å unngå at alt for mye av musklene forsvinner med fettet!
Vis hele sitatet...
Må si meg enig her. Ikke bare forsvinner muskler ved for lavt kcal inntak, men du vil ofte sitte igjen med overflødig hud om du kutter for raskt, og det er vel noe du vil unngå går jeg utifra. Huden trenger ekstra tid på seg for å følge vektnedgangen. Personlig ville jeg unngått å gå ned mer enn 0.5kg i uka.
Så lenge du spiser sunt og rikelig med mat og trener tungt vil du se resultater og kroppen din vil bli sterkere. Om du sulter deg og spiser kun 1500 kalorier om dagen vil du fortere gå ned i vekt.. Hvis det ikke er noen hast og jeg var deg ville jeg trent og spist det jeg ville og droppet snop, unødvendig sukker og fastfood og heller lagd mesteparten av maten selv. Å skulle leve på 1500 kalorier suger. Det er hva jenter på 50kg spiser.