Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3177
Hei!

Har noen tunge perioder framover, der jeg har et sterkt behov for å slappe av.
Har fått tak i sobril, fluoxetin og surmontil. Er ute etter to ting: En fin rus, og en måte å slappe av i jobb-sammenheng (dette skal altså gjøres separat).

Hva anbefaler dere for å oppnå rus, og hva anbefaler dere for å slappe litt av når jeg er på jobb?

Takker for alle svar.
Jeg har ikke noen erfaring med verken fluoxetin eller surmontil, men sobril har jeg brukt i selvmedisinerings øyemed. Jeg vet ikke om du har noen erfaring med benzo, det skriver du ikke noe om. På generelt grunnlag vil jeg si at det er lurt å ikke ta så mye til å begynne med, da faren for at du kommer til deg selv noen dager senere med livet i ruiner er stor

Noen helt konkret anbefaling hva dose angår så blir det vanskelig å si da jeg ikke vet noe om toleranse nivået ditt. Jeg fikk skrevet ut 10 mg sobril mot tannlege skrekk, og ble såpass synlig påvirka at det lett kunne merkes på meg. Jeg er dog både kvinne og en ganske moderat rusbruker, med generell følsomhet for ting, så jeg er kanskje ikke den beste å måle etter.

Jeg ville jo kanskje også prøvd med litt en dag jeg har fri og ikke skulle så mye, før du faktisk har tenkt til å ta de i jobbsammenheng better safe than sorry!
Trådstarter
5 0
Sitat av Deceptive Vis innlegg
Jeg har ikke noen erfaring med verken fluoxetin eller surmontil, men sobril har jeg brukt i selvmedisinerings øyemed. Jeg vet ikke om du har noen erfaring med benzo, det skriver du ikke noe om. På generelt grunnlag vil jeg si at det er lurt å ikke ta så mye til å begynne med, da faren for at du kommer til deg selv noen dager senere med livet i ruiner er stor

Noen helt konkret anbefaling hva dose angår så blir det vanskelig å si da jeg ikke vet noe om toleranse nivået ditt. Jeg fikk skrevet ut 10 mg sobril mot tannlege skrekk, og ble såpass synlig påvirka at det lett kunne merkes på meg. Jeg er dog både kvinne og en ganske moderat rusbruker, med generell følsomhet for ting, så jeg er kanskje ikke den beste å måle etter.

Jeg ville jo kanskje også prøvd med litt en dag jeg har fri og ikke skulle så mye, før du faktisk har tenkt til å ta de i jobbsammenheng better safe than sorry!
Vis hele sitatet...
Har ikke store erfaringer med legemidler, men har tatt både fluoxetin 20 mg og sobril 10 mg senere i uka (samtidig), og følte egentlig ingenting spesielt i det hele tatt.
This is bat country!
gregory's Avatar
Hva mener du med å slappe av/stresse ned? Er det generelt stress i livet ditt, eller er det noe du går rundt å tenker på? Kjærlighetssorg? Hva er det som skaper det?

Utdyp, så kanskje jeg kan hjelpe deg
Sist endret av gregory; 13. juli 2016 kl. 23:09.
Trådstarter
5 0
Sitat av gregory Vis innlegg
Hva mener du med å slappe av/stresse ned? Er det generelt stress i livet ditt, eller er det noe du går rundt å tenker på? Kjærlighetssorg? Hva er det som skaper det?

Utdyp, så kanskje jeg kan hjelpe deg
Vis hele sitatet...
Det er ikke forbundet med spesielle hendelser nei, men generelt stress i hverdagen. Har snakka med lege, men slike ting tar så utrolig lang tid, og jeg ønsker egentlig bare å kunne slappe litt av i noen dager der jeg vet det kommer til å bli hektisk og ukomfortabel situasjoner.
This is bat country!
gregory's Avatar
Ok.
Jeg har mer erfaring med litt spesielle hendelser dog. For meg har rett og slett en paracet eller ibux vært mye til hjelp for å slappe av. Men, det er nå meg.

Litt off-topic;
Trener du? En god treningsøkt par ganger i uka gjør underverker. Samme med et godt kosthold.
Kanskje ikke det svaret du helt leter etter, men kan love deg du generelt føler deg mye mer avslappet, mer energi, og bare bedre.
Sist endret av gregory; 13. juli 2016 kl. 23:19.
Trådstarter
5 0
Sitat av gregory Vis innlegg
Litt off-topic;
Trener du? En god treningsøkt par ganger i uka gjør underverker. Samme med et godt kosthold.
Kanskje ikke det svaret du helt leter etter, men kan love deg du generelt føler deg mye mer avslappet, mer energi, og bare bedre.
Vis hele sitatet...
Det er jeg veldig klar over, men er nok ikke helt svaret jeg leter etter (som du sier selv). Takk for svar, uansett.
Fyr deg en joint. Mye bedre
Sitat av gregory Vis innlegg
Ok.
Jeg har mer erfaring med litt spesielle hendelser dog. For meg har rett og slett en paracet eller ibux vært mye til hjelp for å slappe av. Men, det er nå meg.
Vis hele sitatet...
Paracet eller ibux har ingen fysiologisk effekt foruten placebo dersom du tror det hjelper. Treningstipset ditt derimot støtter jeg fult ut. Jeg ser også at cannabis er blitt foreslått, dette anbefaler jeg ikke da det kan fort gjøre ting verre hvis en har en svært hektisk plan og angst og stress kan bli verre.
Sliter med det samme, har mye stress i jobb sammenheng å det settes store krav til meg hjemme, har sluttet og ruse meg fordi jeg tror det vil hjelpe Men har ikke gjort stort sålangt. Har vert clean i over to måneder. Små mengder diazepam funka for meg, både for angst å stress. Pass på å respekter benzo, plutseli har du havnet på kjøret å du vet det ikke før det er forseint
Ta sobrilen i jobbsammenheng om du føler du må.
Relativt snillt benzo om du bruker det med fornuft, men les deg godt opp, så du er 100% klar over hva du holder på med.
Et par pils eller små drinker på kvelden som rusmiddel, evt en rev om du liker slikt.

Hadde ikke brukt noe form for piller eller annet for å ruse meg i den settingen du beskriver, da kan ting fort gå ut av kontroll.
Trådstarter
5 0
Noen som vet hvordan kroppen reagerer etter èn sobril. Vet at dette selvfølgelig kommer an på personen, men er det noen som har noen erfaringer? Selv føler jeg ikke noe spesielt i det hele tatt - vet jo at det er meningen - men føler fortsatt at jeg stresser etter inntak.

Surmontil har jeg aldri prøvd før. Ser at det blir skrevet ut for både depresjoner, angst men også tarmproblemer. Noen som vet hvordan kroppen reagerer på disse? Blir man bare søvnig?
Sist endret av Rhyp1; 14. juli 2016 kl. 09:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan bli søvnig, seksti prosent av de som tar medikamentet erfarer dette, i følge felleskatalogen.
Surmontil er en kip medisin du ikke vil ta for moro skyld. Dersom det er foreskrevet av lege er det en annen trille.
Klem fra Betty
Prøv rødvin, har hjulpet meg å senke skuldrene på kvelden
Sist endret av gibbe; 14. juli 2016 kl. 22:08.
Tok en sobril i påsken, og vært helt vekk siden da. Stay off
Sitat av Hohey! Vis innlegg
Tok en sobril i påsken, og vært helt vekk siden da. Stay off
Vis hele sitatet...
Har jeg vanskelig for og tro, sobril er et veldig mildt benzo så om du har hvert helt vekk siden påsken så er det nokk noe annet en sobril du har fått i deg
Jeg tenkte det samme, Sobril varer ikke fra påske til midten av juli. Dersom du har vært fjern så lenge er det nok noe annet som er årsaken.
Klem fra Betty
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Rhyp1 Vis innlegg
Har ikke store erfaringer med legemidler, men har tatt både fluoxetin 20 mg og sobril 10 mg senere i uka (samtidig), og følte egentlig ingenting spesielt i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Fluoxetin er noe som må taes daglig etter legens anbefaling over tid for å fungere (rundt 2-4 uker før ekkeft trer inn), og gir ingen rus-effekt. 10mg Sobril er veldig lite. Sobril (oksazepam) er den tregeste og minst potente benzoet her i landet. Sobril finnes i 10mg, 15mg og 25mg.