Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1806
Hallo.

Jeg har et jævlig irriterende problem på denne PCen. (Ikke sett det på noen andre.)

Jeg bruker netflix en del, og det hender titt og ofte at skjermen blir svart, lyden fortsetter, også kommer det "No signal" på skjermen.

Jeg er da tvunget til å restarte PCen fysisk med knappen.

Dette er utrolig irriterende, jeg har forsøkt følgende:

1. Oppdatert Firefox
2. Oppdatert Silverlight
3. Satt på hardware-acceleration på silverlight.
4. Prøvd med Chrome

Jeg aner ikke hvorfor dette skjer, jeg vet jeg har lite plass på primærpartisjonen, og jeg har da god nok hardware til å kjøre det meste, så har noen andre noe innspill?

Det som irriterer meg noe jævlig, er at Netflix har satt frem alternativet om å bruke HTML5 istedet, men silverlight brukes visst uansett om jeg har satt på HTML5 eller silverlight.
Skudd i mørket, har du prøvd å oppdatere skjermkortdriveren din?
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Det som irriterer meg noe jævlig, er at Netflix har satt frem alternativet om å bruke HTML5 istedet, men silverlight brukes visst uansett om jeg har satt på HTML5 eller silverlight.
Vis hele sitatet...
Enkleste måten for å løse det problemet er å avinstallere Silverlight, da tvinger du bruk av HTML5.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Har prøvd å oppdatere grafikkdriverne nå.

Meitemark, hvis jeg avinstallerer silverlight så vil det bare poppe opp at jeg må installere den. (Sist jeg prøvde værtfall), eller kommer det noe annet hos deg?
Du kan jo evt. prøve "Linux-trikset", da det ikke er alle nettlesere/operativsystem som er støttet av Netflix enda (de er støttet, men Netflix velger å blokkere de...). Skaff deg nyeste versjon av Chrome, så endrer du "User Agenten" slik det er beskrevet i denne artikkelen:
http://www.omgubuntu.co.uk/2014/08/n...upport-plugins
Skjer dette under lange økter med non stop serie titting? For da brukte min skjerm også å miste signalene et stykke ut i episode 2-3(kom ann på ep. lengde).
Det jeg gjorde var å gå på kontrollpanel/strømalternativer og slå av hvilemodus og slå av skjermet etter (gitt tid-aldri) på begge.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Dette skjer i første episode, og det som skjer er at filmen lagger i 2 sekunder, før skjermen går svart, og jeg må slå den av fysisk.