Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1578
Crimea River
Alec's Avatar
Hei,

Etter at jeg oppdaterte telefonen min så får jeg daglig opp en varseltrekant som trenger mitt brukernavn og passord til Google, slik at jeg kan starte å synce galleriet mitt med Picasa Web Albums.

Er dette virkelig lov? Det er en del av Google+ og om jeg tar Cancel, så får jeg opp varsel igjen dagen etter. Jeg ønsker ikke å ha bildene mine i Picasa Web Albums, men det virker som at jeg enten må gjøre det, eller leve med daglige advarsler om at jeg må gjøre det..
Seff er det "lov". INgen som tvinger deg til å kjøpe android tlf.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Hager: med den logikken er det lov å overvåke alle med iPhone siden ingen tvinger deg til å kjøpe det...
Sitat av Choobe Vis innlegg
Hager: med den logikken er det lov å overvåke alle med iPhone siden ingen tvinger deg til å kjøpe det...
Vis hele sitatet...
NSA gjør jo dette uansett om du har android eller IOS Nokia 100 er sikkert (Altså er det ingen logikk i logikken din

PS: jeg er faktisk den eneste som har svart på spørsmålet til trådstarter Han har bare ett spørsmålstegn i posten.
Sist endret av Hager; 12. mars 2014 kl. 13:36.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Hager Vis innlegg
NSA gjør jo dette uansett om du har android eller IOS Nokia 100 er sikkert (Altså er det ingen logikk i logikken din

PS: jeg er faktisk den eneste som har svart på spørsmålet til trådstarter Han har bare ett spørsmålstegn i posten.
Vis hele sitatet...
Forklar hvorfor det ikke er logikk i logikken min? Hva om alle PCer begynte å leveres med tracking chip og keylogger? Ingen som tvinger deg til å ha PC sant? Eller alle biler med tracking chip og kamera, ingen som tvinger deg til å kjøre.

At du er den eneste som har svart på spørsmålet til trådstarter, gjør ikke svaret ditt gyldig. Det blir som om jeg spør hvilken form jorden har, og du svarer rektangulær, og ingen retter på deg, jorda er fortsatt like forbanna rund (oval).

TS: Jeg vil anta at Hager har rett, selv om logikken hans failer. Se om du kan fjerne dette under instillingene til Picasa eller i instillinger, eller lær deg å ignorere den. Som siste utvei kan du roote den og fjerne Picasadritten.
Nå forstår ikke jeg helt hvor dere presterte å komme inn på "overvåkning", men lar den biten der ligge.

MEN; Hvis du ser på Sync-innstillingene for Google-kontoen du har på telefonen, er picasa web albums huket av? Isåfall; fjern den.

Evt. se her; http://android.appstorm.net/how-to/i...-your-gallery/
Crimea River
Alec's Avatar
Trådstarter
I alle dager.. Begge disse var huket av:
Sync Google+ Photos
Sync Picasa Web Albums

Jeg dobbeltsjekket at jeg ikke har konfigurert noe Google+ på telefonen og det har jeg heller ikke gjort. Faen ta denne google+ dritten.

Takk for hjelpen, da trenger ikke dette å være noe å irritere seg over lenger :-)


Grunnen til at jeg lurte på lovligheten rundt dette er jo hvordan meldingen ble lagt frem for meg. Jeg oppdaterte telefonen og plutelig får jeg en varseltrekant hvor google trenger mitt passord for å bruke galleri og webalbums. Det kommer ikke frem noe sted at dette er valgfritt og noe jeg ikke trenger å gjøre. De enste valgene er å gå videre eller ta cancel slik at man dagen etter får en ny advarsel om å gjøre det.

Det er generelt sett mye dritt som skjedde med telefonen min etter siste oppdatering.. Alle apper forsvant og jeg måtte laste dem ned på nytt via Google Play. Samtlige var ferdig konfigurert slik jeg hadde dem før, selv om jeg måtte laste ned og installere på nytt. Urelatert til denne tråden, men greit å nevne siden dette og picasa var ting som skjedde etter siste patch.