Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1308
Hei Freaks.
Kunne gjerne trengt litt hjelp til og identifisere noe sopp jeg sitter på, slik at jeg har mulighet til å dosere riktig og vite hva jeg putter i meg.
Det jeg vet om den er at den er hjemme dyrket og meksikansk.

Beklager for litt dårlige bilder. Den er grå/hvit og enkelte plasser litt blå-ich, muligens fordi den har blitt liggende en liten stund.
Takker for svar på forhånd!
Sist endret av random12345677; 25. februar 2014 kl. 19:48.
http://freak.no/forum/showthread.php?p=3005763, hvis du hadde sjekket her først så tror jeg ikke du hadde trengt å lage en ny tråd om dette, men aner ingenting om sopp desverre, så det er alt jeg får bidratt med.
Sitat av freaktz Vis innlegg
http://freak.no/forum/showthread.php?p=3005763, hvis du hadde sjekket her først så tror jeg ikke du hadde trengt å lage en ny tråd om dette, men aner ingenting om sopp desverre, så det er alt jeg får bidratt med.
Vis hele sitatet...
Søkte rundt, og fant bla den der, men det er jo en ''Fleinsopp'' tråd, og siden dette ikke er fleinsopp(?) finner jeg den nok ikke der, desverre.
ArbeidsledigProletar
Det er helt UMULIG å si hvilken sopp det der er. Det er en tørket stilk uten none form for særpreg.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Det er helt UMULIG å si hvilken sopp det der er. Det er en tørket stilk uten none form for særpreg.
Vis hele sitatet...
Ja, var redd for det.. Finnes det noen fellesnevner for doseringer på denne type sopp? Så lenge jeg ikke tar for masse er jeg egentlig fornøyd. Ble fortalt at det jeg har (0,6gram) er en liten dose, men iom at det er første gangen min og si jeg ikke kjenner vedkommende jeg fikk det av er jeg litt i tvil.
ArbeidsledigProletar
Sitat av random12345677 Vis innlegg
Ja, var redd for det.. Finnes det noen fellesnevner for doseringer på denne type sopp? Så lenge jeg ikke tar for masse er jeg egentlig fornøyd. Ble fortalt at det jeg har (0,6gram) er en liten dose, men iom at det er første gangen min og si jeg ikke kjenner vedkommende jeg fikk det av er jeg litt i tvil.
Vis hele sitatet...
Ikke spis den. Det er for lite til å trippe uansett om det er riktig sopp eller ikke. Og du har ingen garantier for at de faktisk har gitt deg riktig sopp.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Ikke spis den. Det er for lite til å trippe uansett om det er riktig sopp eller ikke. Og du har ingen garantier for at de faktisk har gitt deg riktig sopp.
Vis hele sitatet...
Så jeg ville ikke fått noe rus uansett hva slags sopp det var?
Takker for svar forresten!
0,6 gram er relativt lite når det er snakk om tørket sopp, men jeg ser for meg at det går ann å merke litt av det. Siden du ikke kjenner vedkommende som ga den til deg og ikke har mer enn 0.6 gram vil jeg anbefale deg å droppe det.
Du kunne nok oppnådd en svak rus av 0.6g hvis du hadde hatt sopp med høyt innhold av psilocybin|psilocin som f.eks. azurescens, semilanceata, cyanescens... Men om dette er psilocybe mexicana som ofte har lavt innhold av psykoaktive virkestoffer vil du nok merke svært lite dessverre. Når soppen i tillegg er så maltraktert som den er her at det er umulig å identifisere ville jeg nok lagt "prosjektet" på hylla.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Bluish Vis innlegg
0,6 gram er relativt lite når det er snakk om tørket sopp, men jeg ser for meg at det går ann å merke litt av det. Siden du ikke kjenner vedkommende som ga den til deg og ikke har mer enn 0.6 gram vil jeg anbefale deg å droppe det.
Vis hele sitatet...
Relativt lite når det ser snakk om tørket sopp? Om det hadde vært snakk om fersk sopp så hadde jo 0,6 vær null og niks.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Relativt lite når det ser snakk om tørket sopp? Om det hadde vært snakk om fersk sopp så hadde jo 0,6 vær null og niks.
Vis hele sitatet...
ja du har helt rett, beklager litt rar ordlegging
Sist endret av Bluish; 25. februar 2014 kl. 21:33.
Sitat av random12345677 Vis innlegg
Så jeg ville ikke fått noe rus uansett hva slags sopp det var?
Takker for svar forresten!
Vis hele sitatet...
Med riktig flaks, kan det være f.eks. flatklokkhatt, så da havner du "bare" opp i dialysekø, med ikke umulige fremsikter som et navn på transplantasjonskø for nyrer og lever.