Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1419
Heihei.
Tenkte og kjøpe inn en safe, men kriteriene må nesten komme på bordet etter jeg får svar på ett spørsmål;
Kan politiet bryte opp en safe ved feks hus ransakelse om de tror det kan være noe der, eller om de rett og slett føler for det?
Prøvde og google, men ble ikke så mye klokere av det..

Takker for svar på forhånd
Hvis du har en låst dør i huset/leiligheten din og de har skjellig grunn til ransakelse så brekker/slår de seg inn om du ikke låser opp for dem.
Vil tro akkurat det samme gjelder for en safe, et våpenskap, pengeskrin etc.
jeg har blit fortalt ved flere anledninger at dem trenger egen ransakelses ordre på safer men har ikke noen kilder på det
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg googlet og scrollet helt til jeg fant freak blant treffene
Jeg lurer på det samme; Kan politiet bryte opp en safe under en husransakelse? Isåfall for å finne narkotika eller harddisker.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Jeg googlet og scrollet helt til jeg fant freak blant treffene
Jeg lurer på det samme; Kan politiet bryte opp en safe under en husransakelse? Isåfall for å finne narkotika eller harddisker.
Vis hele sitatet...
Ja, åpenbart. Kvifor i alle dager skulle dei ikkje kunne det?
Ok
Tenkte egentlig for meg at det var sånn at de ikke kan gjøre det, fordi det da er å tukle med bevismateriale.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Ok
Tenkte egentlig for meg at det var sånn at de ikke kan gjøre det, fordi det da er å tukle med bevismateriale.
Vis hele sitatet...
Kva i alle dager var ressonementet bak det? Skal dei dra inn ein uåpna safe som bevismateriale? Det er jo eventuelt innhaldet som er interessant, ikkje safen i seg sjølv, på samme måte som at dei ikkje frakter heile huset ditt inn i rettssalen.
Du får lage en innebygd safe da vet - som er 100% skjult bak en falsk vegg el. Vil funke sålenge snuten ikke har med feks narko/penge hund. Du får sjekke på youtube o.l. er masse forslag der.