Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 596
In Wonderland
[CENTER]For ikke så lenge siden fikk jeg en skoleoppgave som gikk ut på redesign. Vi skulle være oppmerksomme på form- og [COLOR="Blue"]f[/COLOR][COLOR="Magenta"]a[/COLOR][COLOR="Red"]r[/COLOR][COLOR="Lime"]g[/COLOR][COLOR="DarkOrange"]e[/COLOR]-kontraster, men hadde ellers ganske frie tøyler.
I tillegg skulle vi lage en plansje med inspirasjon, forklaring av teknikker, utprøvinger, prosessen og skrive om en redesign-kunstner.

(Selvfølgelig måtte jo den gjenstanden/plagget/tilbehøret man lagde være av [COLOR="Teal"]gamle gjenstander[/COLOR] eller [COLOR="Olive"]rett og slett søppel[/COLOR])

Men nok om det, her er altså det ferdige produktet mitt:

Name:  freak4.jpg
Views: 71
Size:  25,3 KB

Vet at den svarte skjermen er skeiv og bøyd, men desverre hadde det vært elever inne i klasserommet og tuklet med kjolen min så pappen ble deformert










[COLOR="DarkSlateGray"]Kjolen er satt sammen av tre deler: [/COLOR]Skjørtet, skjermen og korsettet.






Skjørtet er det som definitivt tok lengst tid.


-Det første jeg gjorde var å lage en stålramme av hønsenetting som de hadde kastet på skolen. Den måtte jeg klippe og feste sammen med tang for å lage formene jeg ville ha (feminine former).



Name:  freak3.jpg
Views: 79
Size:  48,9 KB



- Det andre jeg gjorde var å sy et skjørt av helt enkelt linstoff som var i "reste"-boksen hjemme. Brukte veldig enkle teknikker i bunn og grunn. Vanlig, rett søm med noen folder for å stramme inn stoffet nederst og øverst. I tillegg la jeg på en glidelås så man faktisk kan ta den på og bruke den!

-Så sydde jeg skjørtet, gjennom hønsenettingen, fast til en myk god myggnetting fra IKEA (for å ikke skrape opp bena sine når man har den på). Dermed satt alt sammen

-Til slutt limte jeg på kort fra ufullkomne kortstokker, fra hytter og bestemødre, fast til linstoffet og vips så var den delen ferdig! La på en fin liten tulipan-snurr nederst i kortene for å få den til å fremstå smalere.

Name:  freak2.jpg
Views: 69
Size:  62,1 KB

-Til skjermen brukte jeg egentlig bare en middels tynn pappplate, konstruerte en oval som så passe ut og en til inni med den høyden jeg ville ha.

-Jeg kuttet den på et sted så jeg kunne tilpasse den til midjen på kjolen.
Denne kan også tas av og på.

- Til slutt lagde jeg fester av ståltråd så den holdt seg sammen og malte oversiden med smart akryl maling og undersiden med en frisk, knæsj rødfarge.
Dette for å skape en fin refleksjon og "skjult" og sjarmerende detalj ved kjolen.



Jeg vil si at skjermen er bryte-punktet mellom den feminine underdelen og den mer maskuline overdelen.



Så til korsettet.

- Jeg hadde et gammelt korset hjemme som jeg aldri har brukt, ettersom jeg innså at den var litt vell kinky for hverdagsbruk. Alt jeg gjorde her var vel egentlig å sy fast pappplatene jeg kuttet ut til hver sin side av glidelåsen, male disse svart og sy på paljettene.

Name:  freak1.jpg
Views: 71
Size:  37,7 KB



Hadde vært kult å få tilbakemeldinger og (konstruktiv) kritikk!
Gjerne forslag om alternative løsninger eller teknikker og kanskje fremtidige prosjekter?




[/CENTER]
[RIGHT]-Alice[/RIGHT]