Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1681
Det har seg sånn at strømmen gikk istad mens jeg var på PCen, etter dette så har jeg ikke klart å komme meg på nett.

Er kablet nett, kabelen er koblet i, men den blir ikke oppdaget av en eller annen grunn.
Det er bare ett rødt kryss på nett ikonet, så det er ikke problemer med nettet, men med PCen.


Kan også nevne at jeg utførte harddisk feilsøking før PCen ble slått på.
Noen som kan hjelpe?

Skrevet på iPhone, ble skrevet dårlig.
Prøvd å skrudd av og på ruteren/modemet? Kontaktet nettleverandøren for å høre om det er problemer i området?
All in!
Trådstarter
Sitat av Azarat Vis innlegg
Prøvd å skrudd av og på ruteren/modemet? Kontaktet nettleverandøren for å høre om det er problemer i området?
Vis hele sitatet...
Dette er ikke problemet ettersom andre i huset har nett.
Prøvd å ta nettkabelen ut og inn?
Prøvd M$ sin fabelaktige nettverks feilsøker?
All in!
Trådstarter
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
Prøvd å ta nettkabelen ut og inn?
Prøvd M$ sin fabelaktige nettverks feilsøker?
Vis hele sitatet...
Prøvd begge, ingen av de hjalp i det hele tatt.
Har du flere lokale tilkoplinger på din maskin? hvis ja så kan det hende at maskinen har aktivert en av de andre som ikke er i bruk at the moment. F.eks VMware nettverk, hamachi osv.
All in!
Trådstarter
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
Har du flere lokale tilkoplinger på din maskin? hvis ja så kan det hende at maskinen har aktivert en av de andre som ikke er i bruk at the moment. F.eks VMware nettverk, hamachi osv.
Vis hele sitatet...
Hvordan aktiverer jeg isåfall riktig?
Sitat av Echodius Vis innlegg
Hvordan aktiverer jeg isåfall riktig?
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke har endret navnet på dem så er det somregel Lokal tilkopling 1 eller Local connection 1.
All in!
Trådstarter
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
Hvis du ikke har endret navnet på dem så er det somregel Lokal tilkopling 1 eller Local connection 1.
Vis hele sitatet...
Høyreklikket på nettverksikonet, trykket "Open Network and Sharing Center", trykket "Change adapter settings", men finner ingen adaptere der.

Noen som har peiling?
Har du restartet maskinen?
All in!
Trådstarter
Sitat av Lovegame Vis innlegg
Har du restartet maskinen?
Vis hele sitatet...
Flere ganger, hjelper ikke
Hender jeg ikke får nett på pcen mens alt annet i huset har nett. En pc restart samtidig som router restart gjør susen for meg!
All in!
Trådstarter
Sitat av vamvam Vis innlegg
Hender jeg ikke får nett på pcen mens alt annet i huset har nett. En pc restart samtidig som router restart gjør susen for meg!
Vis hele sitatet...
Men det gjør det som sagt ikke her.

Noen andre forslag?
Virker bare som om den ikke finner noen adaptere, hvordan fikser jeg det?
Sitat av Echodius Vis innlegg
Men det gjør det som sagt ikke her.

Noen andre forslag?
Virker bare som om den ikke finner noen adaptere, hvordan fikser jeg det?
Vis hele sitatet...
Du kan prøve å laste ned drivere til nettverkskortet ditt og installere de for å se om det hjelper.
Siden nettverkskortet ditt ikke vises så kan det være en feil der.

Og når andre maskiner er på nett, så går du bare på en annen maskin med minnepenn og laster ned.
Mediaelev og webdev.
Kobba's Avatar
31 3
Kan også være en viss mulighet for at ethernet porten din har kortsluttet.
All in!
Trådstarter
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Du kan prøve å laste ned drivere til nettverkskortet ditt og installere de for å se om det hjelper.
Siden nettverkskortet ditt ikke vises så kan det være en feil der.

Og når andre maskiner er på nett, så går du bare på en annen maskin med minnepenn og laster ned.
Vis hele sitatet...

Selv etter å ha installert driver så har jeg forsatt ikke nett.
Noen som har peiling?
Legger ved dette bildet.

http://bildr.no/thumb/1302519.jpeg
Er vel trolig en av tre ting som kan ha skjedd. Kabelen du bruker kan ha sluttet å virke (det skjer, har du prøvd en annen kabel?), porten du bruker fra routeren kan være brent (har du testet å sette kabelen din i en av de andre portene?) eller så er nok porten på nettverkskortet ditt brent (da må du desverre kjøpe deg et nytt(er det på hovedkortet kan du jo alltids kjøpe et pci/usb-kort..)).
All in!
Trådstarter
Sitat av lroedal Vis innlegg
Er vel trolig en av tre ting som kan ha skjedd. Kabelen du bruker kan ha sluttet å virke (det skjer, har du prøvd en annen kabel?), porten du bruker fra routeren kan være brent (har du testet å sette kabelen din i en av de andre portene?) eller så er nok porten på nettverkskortet ditt brent (da må du desverre kjøpe deg et nytt(er det på hovedkortet kan du jo alltids kjøpe et pci/usb-kort..)).
Vis hele sitatet...
Men hvorfor skulle den bare brent seg sånn uten videre?
Virker liksom ikke logisk.. Og hvorfor har det seg sånn at jeg ikke kan finne de andre nett-adapterene, f.eks Hamachi og sånt som er virtuelt?

Etter å ha sjekket enhets behandling fant jeg ut at det mangler en driver til "Serial ATA Controller".
What do?
Broadcom gigabit ethernet har gult symbol, er vel den du bruker som local area connection?

Pokker så mange adaptere, er det nødvenig?
All in!
Trådstarter
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Broadcom gigabit ethernet har gult symbol, er vel den du bruker som local area connection?

Pokker så mange adaptere, er det nødvenig?
Vis hele sitatet...
Nei, det er vel ikke nødvendig, men det har blitt lagt inn ettersom jeg har lastet ned forskjellige programmer som f.eks Hamachi og lignende.

Nå har jeg prøvd å installere alle drivere på nytt (ved mindre jeg feilet hard og lastet ned feil)..


Vurderer å bare cleane hele disken og installere windows på nytt?
Sist endret av Echodius; 25. oktober 2012 kl. 15:27.
Står det noe symbol på den nå?
Var det tordenvær? Eller gikk bare strømmen helt tilfeldig?
Det samme skjedde med en kompis av meg, han endte opp med defekt nettverkskort og måtte kjøpe nytt. Prisklassen er mellom 200-400 en plass regner jeg med, kanskje større, kommer an på hva du er ute etter.
All in!
Trådstarter
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Var det tordenvær? Eller gikk bare strømmen helt tilfeldig?
Det samme skjedde med en kompis av meg, han endte opp med defekt nettverkskort og måtte kjøpe nytt. Prisklassen er mellom 200-400 en plass regner jeg med, kanskje større, kommer an på hva du er ute etter.
Vis hele sitatet...
Har funnet ut i ettertid at en venn nappet ut kontakten på tull, så jeg tror ikke det er problemet?

Har forsatt ikke nett, vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre..
Er riktig driver installert nå? Får du feilmelding på nettverkskortet i enhetsbehandling? Hilken av tilkoblingene står på local area connection?
All in!
Trådstarter
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Er riktig driver installert nå? Får du feilmelding på nettverkskortet i enhetsbehandling? Hilken av tilkoblingene står på local area connection?
Vis hele sitatet...
Riktig driver ble installert (tror jeg ihvertfall?), under tilkoblinger er det rett og slett ingen ting..
Hvilket hk har du? Bruker du nettverskortet på hk? Og hva står på local area connection? Skriv ipconfig /all i cmd, hva står der på local area connection? Er default gateway riktig?