Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 7211
http://1.bp.blogspot.com/_gkx2UjrbmMI/TUi8OSRIB8I/AAAAAAAAAyo/rmHoT6ropiw/s640/hagelslag5+copy.jpg

Finnes det noe sted i norge hvor jeg kan få tak i Hagelslagel, eller må jeg til nederland eller eventuelt bestille på ebay eller lignende?
Du mener Hagelslag !

Du får så vidt jeg vet ikke kjøpt dette noen plasser i Norge. Jeg har derimot sett det på lidl i Danmark og.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dette er jo bare strøssel, mao alle butikker i norge.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Dette er jo bare strøssel, mao alle butikker i norge.
Vis hele sitatet...
Nei det er det ikke.

Det smaker helt annerledes, og en annen type sjokolade. Og så er det litt stress å kjøpe strøssel til sikkert 50-60 kr for en brødskive.
I <3 DMT
Trådstarter
Så det du sier er altså at Hagelslagel er det samme som sjokolade strøssel jeg finner i alle butikker i Norge :s
Trodde det var en forskjell på denne hagelslagel varianten man finner i Nederland og eventuell vanlig sjokolade strøssel her i Norge.

*Kjedelig*
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Så det du sier er altså at Hagelslagel er det samme som sjokolade strøssel jeg finner i alle butikker i Norge :s
Trodde det var en forskjell på denne hagelslagel varianten man finner i Nederland og eventuell vanlig sjokolade strøssel her i Norge.

*Kjedelig*
Vis hele sitatet...
Det er ikke likt!
I <3 DMT
Trådstarter
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Nei det er det ikke.

Det smaker helt annerledes, og en annen type sjokolade. Og så er det litt stress å kjøpe strøssel til sikkert 50-60 kr for en brødskive.
Vis hele sitatet...
Nice! Da er vel kanskje ikke drømmen helt knust enda.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Nei det er det ikke.

Det smaker helt annerledes, og en annen type sjokolade. Og så er det litt stress å kjøpe strøssel til sikkert 50-60 kr for en brødskive.
Vis hele sitatet...
Hagelslag er vel slik jeg har forstått det ferdig til å smøre på brødskiven, kontra i andre land hvor man må smøre evt smør på brødskiven først deretter strøsse over strøssel.

Mtp at det finnes ca 200 forskjellige typer strøssel fra forskjellige leverandører kan jeg nok tenke meg at du kan nærme deg smaken ganske bra og hvis du bruker 60,- på å dekke en brødskive med strøssel ville jeg oppsøke lege for en utredning på diabetes snarest.

Sitat av Saint123 Vis innlegg
Så det du sier er altså at Hagelslagel er det samme som sjokolade strøssel jeg finner i alle butikker i Norge :s
Trodde det var en forskjell på denne hagelslagel varianten man finner i Nederland og eventuell vanlig sjokolade strøssel her i Norge.

*Kjedelig*
Vis hele sitatet...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hagelslag
Elendig oversatt av google translate, men still

Sprinkles is a kind of bread that consists of small elongated grains of colored sugar or chocolate hail can do to think. The original meaning of the word "sprinkles": the precipitation of hail.

Sprinkles was first made ​​in 1936 by the chocolate manufacturer Venz, this after several letters from Mr. H. Bakker (then 5 years old) with the request as suitable chocolate bread to give. In the vernacular, all similar products called sprinkles.

Sprinkles can round out the package on a sandwich or other baking sprinkled, preferably first applying a layer of butter. It is a typical Dutch spreads and outside the Netherlands, Belgium, Indonesia and Suriname are often difficult or impossible to get, at least not as a spread. However, one can find in there regularly sprinkles the baking utensils, intended to decorate cakes with.

Only sprinkles at least 45% cocoa, chocolate sprinkles may be called. Containing less sprinkles, cocoa is called imagination. This contains less cocoa sprinkles more sugar than normal chocolate sprinkles, making it less melt and also cheaper.

Sprinkles is available in several flavors. The best known are:

milk chocolate
dark chocolate
mix of dark and white chocolate
Vis hele sitatet...
I <3 DMT
Trådstarter
Haha, Lo godt nå

Vel, Får se om jeg finner en fyr eller noe sånt på ebay som kan selge meg nederlandsk hagelslagel, også kjøper jeg i butikken og sammenligner smaken mellom begge. Deretter skriver jeg her hva jeg fant ut
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Jeg vet ikke om du får tak i det i Norge, men du kan jo prøve Hagelslag.com?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hagelslag er vel slik jeg har forstått det ferdig til å smøre på brødskiven, kontra i andre land hvor man må smøre evt smør på brødskiven først deretter strøsse over strøssel.

Mtp at det finnes ca 200 forskjellige typer strøssel fra forskjellige leverandører kan jeg nok tenke meg at du kan nærme deg smaken ganske bra og hvis du bruker 60,- på å dekke en brødskive med strøssel ville jeg oppsøke lege for en utredning på diabetes snarest.



http://nl.wikipedia.org/wiki/Hagelslag
Elendig oversatt av google translate, men still
Vis hele sitatet...
ok, du blir aldri enig med noen gjør du det?

Jeg er jo faktisk fra nederland, så jeg tror jeg vet bedre enn deg hva hagelslag er for noe.

Jeg har jo prøvd selv med vanlig strøssel, men det er langt ifra samme greia.

Det finnes en nettbutikk hvor man kan kjøpe, jeg skal finne den etterpå
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hagelslag er vel slik jeg har forstått det ferdig til å smøre på brødskiven, kontra i andre land hvor man må smøre evt smør på brødskiven først deretter strøsse over strøssel.
Vis hele sitatet...
Da finnes det enten forskjellige definisjoner på Hagelslag, eller så har du misforstått.

Jeg sitter her med en boks Kwatta, og det fremgår tydelig av pakken at det er smør mellom pålegg og brød. Det samme står det i WP-artikkelen du lenker til (eller «alt etter personlig preferanse» om man skal spikke flis).

Du vil få omtrent samme effekt av å raspe Stratos e.l. Selv om placeboeffekten vil gjøre sitt med originalen.
Se om du får tak i Vruchtenhagel! Det er seriøst det beste pålegget som finnes!

Samme som hagelslag, bare ikke sjokolade men noe frukt greier, det er sinnsykt digg!

Hagelslag anbefales også på Peanøtt-smør!
Sært, kakestrø på brødskive. Som om Nugatti ikke er ille nok. Diabetes neste.
I <3 DMT
Trådstarter
Alt med måte, stagg