Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1230
Hei

Jeg holder på å teste ut hvordan jeg kan lage nettsider mobilvennlige(responsive design). Men jeg får et problem:

Kode

#primary {
	float: left;
	margin: 0;
	padding: 0;
	width: 75%;
	border-right: 1px solid #000;
	background: #FAFAFA;
}
#secondary {
	float: right;
  	width: 24%;
  	margin: 0;
  	padding: 0;
}
For å få en border mellom primary og secondary må jeg redusere bredden med 1 prosent for at secondary ikke skal presses ned under primary.

Er det eneste måten å få det til på? Om jeg bruker prosent på border, vil vel streken bli veldig tykk på en stor skjerm?
Du kan ikke floate begge elementene til samme side da? Da flytter du i alle fall det blanke området ut til en av sidene.
Jeg er ikke noe spesielt veldig god i wedesign osv. men det hadde vært en del lettere om jeg kunne sett nettsiden/hele koden.

Har du prøvd med pixler (px) i stedet for prosent i bredden?

Er "primary" en div-boks som står på venstresiden på lik linje med "secondary"?

Har vel hatt noe lignende problem før med borders, det er mye pirk.
Sist endret av Azarat; 30. januar 2012 kl. 23:05.
De er helt på linje, i en container. Om jeg går over til pixler løser jeg problemet nå, men da vil ikke siden være responsive lengre. Poenget er jo at den skal være god å se på uansett skjermstørrelse.

Men, det fungerer jo med 75% - 24% også ha border på en pixel. Bare nyskjerrig på om det fantes en bedre måte å gjøre det på Takk for kjapp respons.
Idiotisk løsning da!? Hva med å designe relativ til skjermstørrelsen?
Sist endret av CT705; 3. februar 2012 kl. 20:59.
Men er du sikker på at 1% = 1pixel?
Her er en alternativ løsning: http://twitter.github.com/bootstrap/index.html . Prøv å resize.

Om du ikke vil bruke hele greien, google media queries. De gjør at du kan enkelt kan ha forskjellig CSS for forskjellige skjermstørrelser.
Sitat av Ozma Vis innlegg
Her er en alternativ løsning: http://twitter.github.com/bootstrap/index.html . Prøv å resize.

Om du ikke vil bruke hele greien, google media queries. De gjør at du kan enkelt kan ha forskjellig CSS for forskjellige skjermstørrelser.
Vis hele sitatet...
Har forsåvidt brukt media queries allerede, spørsmålet var jo hvordan håndtere borders og sånt med pixler i sammenheng med prosent.

Men skal absolutt sjekke den der, mulig de har en fin løsning på det. Takk for link