Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 4626
Jeg er på jakt etter strategispill. Er det noen som kan anbefale noen?

Jeg er spesielt på utkikk etter spill som ligner:

C&C generals/ZeroHour - Liker disse spillene veldig godt, spesielt det at man spiller i samme tid som vi er i. Men det er litt for lite base bygging og litt for få enheter. Det blir fort litt ensformig.

Liker også Age of empires 2, men hater prestene og generelt mye "supervåpen".
Liker ikke Age of empires 3 og C&C 4.

Jeg kunne tenke meg ett spill hvor man må bygge en god base, og som er fokusert på kriging hvor man trenger litt forskjellige enheter for å kunne vinne mot motstanderen. Helst ikke langt frem i tid.
Age of Mythology er legendarisk!
Lord Of The Rings: Battle For Middle Earth II Er sykt LOVE <3 Har nerda det i 5 år.
usertitle import
bleh's Avatar
Vil anbefale Company of Heroes, gjerne med alle expansions eller hvordan de har kjørt det løpet.

Endel bygging, men også en litt annen approach på WW2ish krig.

http://www.youtube.com/watch?v=FGkvIHkbbHs f.eks, greit gameplay show.
Mange expansions til dette spillet, jeg bytter litt på hva jeg foretrekker. Its ups and downs everwhere.

edit: kanskje ikke så sinnsykt bygging osv, men mange forskjellige approaches for hvordan man vil spille osv osv, så anbefales for WW2 RTS fans!
Vil anbefale Warhammer 40.000 dawn of war. Det er et kult rts med flere unike factions og mange ulike strategier.
Det er ikke det du spør om, men dette er et strategi-spill som virkelig ser ut til å være verdt å teste:

Frozen Synapse
Prøvd Sid Meier's Civilization V?
http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/676/676744/empire-earth-ii-the-art-of-supremacy--20051216032116671_640w.jpg
http://a.imageshack.us/img203/9666/35117139.jpg
Empire Earth 1 med tilleggspakken The Art Of Conquest slår alt som finnes av strategispill.
Oppfyller alle kriteriene dine.
Cookie Monstah ^_^
Rise of Nations er konge anbefaler det på det sterkeste, du begynner i middel/stein alderen og utvikler deg til vår tid, med atombomber/raketer, hangarskip og fly og forskjellige.
Kan fint sitte med dette i noen timer, enda gøyere er det online
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Prøvd Sid Meier's Civilization V?
Vis hele sitatet...
Eller forgjengeren Civ IV som med minimalt med trening er mye raskere og lettere å styre enn Civ V.
Travian?
Sist endret av i7cpuftw; 27. mai 2011 kl. 23:57.
Diablo eller Red Alert 1 & 2
Mange gode forslag her, skal ta å teste ett par av spillene etterhvert.
Men savner fortsat ett mer avansert C&C spill

Sitat av Stinson Vis innlegg
Age of Mythology er legendarisk!
Vis hele sitatet...
Shit, spillte det spillet før. Hadde helt glemt det!

Sitat av EliteBook Vis innlegg
Lord Of The Rings: Battle For Middle Earth II Er sykt LOVE <3 Har nerda det i 5 år.
Vis hele sitatet...
Det blir litt for mye fantasi for min smak, men godt forslag!

Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Empire Earth 1 med tilleggspakken The Art Of Conquest slår alt som finnes av strategispill.
Oppfyller alle kriteriene dine.
Vis hele sitatet...
Tror jeg har det liggende her en plass. Spillte det en del før. Ganske underholdende.

Sitat av lordstian Vis innlegg
Rise of Nations er konge anbefaler det på det sterkeste, du begynner i middel/stein alderen og utvikler deg til vår tid, med atombomber/raketer, hangarskip og fly og forskjellige.
Kan fint sitte med dette i noen timer, enda gøyere er det online
Vis hele sitatet...
Samme som over, spillt det masse før, gøy en liten stund.

Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Prøvd Sid Meier's Civilization V?
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvilket jeg har prøvd, men har spillt ett Civilization spill før, fallt ikke helt i smak desverre. Skal sjekke ut 5'eren.
Henger meg med på dawn of war. Spiller siste utvidelse soulstorm hver bidige dag. Suverente beste RTS etter min mening.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Starcraft 2 eller Supreme Commander vil jeg anbefale. Fantastiske begge to, spesiel i MP ettersom begge er velbalanserte. Riktignok fremtidsbaserte, hvis du kan leve med det.

Ellers kan jeg anbefale World in Conflict, minus basebuilding.

Civ V ble dessverre en fiasko, så skal du gå episk turnbased er Civ IV med siste mods å foretrekke.
Henger meg på Starcraft 2, fantastisk spill.
Sitat av lordstian Vis innlegg
Rise of Nations er konge anbefaler det på det sterkeste, du begynner i middel/stein alderen og utvikler deg til vår tid, med atombomber/raketer, hangarskip og fly og forskjellige.
Kan fint sitte med dette i noen timer, enda gøyere er det online
Vis hele sitatet...
Laster ned nå
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Det er ikke det du spør om, men dette er et strategi-spill som virkelig ser ut til å være verdt å teste:

Frozen Synapse
Vis hele sitatet...
Har akkurat kjøpt det. Veldig interessant spill
Absolutt moro strategi!
veit at det kansje ikke er helt det du er ute etter men, WC3 (warcraft 3) er et av tidnes strategi spill sammen med Starcraft.
Hva med Total War serien? Selv spiller jeg både Rome og Medieval 2 med mods. Har lagt til en mod som heter "Deus lo Vult" til Medieval. Det er en utrolig go mod som gjør at du kan ende opp med inflasjon hvis du har for mye penger. Kommandørene/lordene dine kan også gjøre opprør mot kongen hvis de ikke føler seg riktig behandlet. Som Norge har jeg allerede tatt Nord-Amerika, Danmark og Sverige. Det er også mange flere forskjellige land/kongeriker du kan være enn det vanlige. Du må passe på mye mer og alt blir en god del mer realistisk i spillet.
Anbefales på det sterkste.

Ellers har jeg også:

Medieval:
"Third Age": Ringenes Herre mod.
"Call of Warhammer"

Rome: "Extended Greek Mod"
Sist endret av sixfeetunder; 28. mai 2011 kl. 03:49.
Rome: Total War med SPQR Mod. Hvis du er hardcore
Enig med siste, Rome Total War er et fantastisk spill.
Har nesten 1000 timer med Total War spill.

Du finner ikke bedre strategispill, skulle bare ønske datan kunne kjøre TW:Shogun 2
Warcraft 3 , Starcraft og Starcraft 2
Du burde sjekke ut et spill som heter Anno 1404 eller noe sånt Der kan du bygge en egen landsby og krige til deg andre. Du kan forhandle med de andre i spillet og bli venner med de og ha allianse. Du får oppdrag du kan gjøre... Banen er sånn at man er ute i havet også finner du en øy du kan bosette deg på også kan du lage byer på andre øyer også...

Det er verdt å prøve!
Sitat av Zitto Vis innlegg
Laster ned nå
Vis hele sitatet...
Laster?? mener vel kjøper lovlig i en butikk!?


men kan anbefale R.U.S.E, dette er militærstatregisk spill, der du bygger en base. tjener penger og angriper motstanderen..

Sitat av Xhyfer Vis innlegg
Du burde sjekke ut et spill som heter Anno 1404 eller noe sånt ......

Det er verdt å prøve!
Vis hele sitatet...
helt enig, det finnes mange typer anno vell og merke.. f.eks Anno 1404 og 1707 (eller noe).. men en bra serie.
Sitat av Khs Vis innlegg
Laster?? mener vel kjøper lovlig i en butikk!?

Vis hele sitatet...
Ops, selvfølgelig det jeg mente!
Topic: ble ferdig istad , skal sjekke om jeg får prøvd det snart
Sist endret av Zitto; 30. mai 2011 kl. 15:18.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anbefaler Starcraft 2, det er et skill krevende spill med mange forskjellige strategier og taktikker som man kan bruke mot motstanderen sin.
starcraft starcraft og atter starcraft
prøv age of empires 2
▼ ... over en uke senere ... ▼
I stede for å lage ny tråd så tar jeg heller i bruk denne
Jeg er personlig veldig glad i strategispill og det er favorittsjangeren min innenfor dataspill, derfor har jeg også testet ganske mange forskjellige strategispill!

Hovedsaklig er jeg mer glad i spill som varer litt "lengre", altså at det består mye av oppbygning av "base" og byer.
Derfor lurer jeg på er om noen her inne vet om noen gode strategispill hvor man bygger mye, altså konstruerer digre byer osv.
Det kan være enten moderne eller gammelt "tema" på spillet, det spiller ingen rolle . Er ikke så glad i tur-baserte spill, så helst ikke det.

Håper noen kommer med noen gode forslag til meg, takk på forhånd!
Heroes of Might and Magic, Heroes 2 og Heroes 3. Ikke helt det du er ute etter, men fantastiske spill nonetheless!
Sitat av AlphaOmega Vis innlegg
I stede for å lage ny tråd så tar jeg heller i bruk denne
Jeg er personlig veldig glad i strategispill og det er favorittsjangeren min innenfor dataspill, derfor har jeg også testet ganske mange forskjellige strategispill!

Hovedsaklig er jeg mer glad i spill som varer litt "lengre", altså at det består mye av oppbygning av "base" og byer.
Derfor lurer jeg på er om noen her inne vet om noen gode strategispill hvor man bygger mye, altså konstruerer digre byer osv.
Det kan være enten moderne eller gammelt "tema" på spillet, det spiller ingen rolle . Er ikke så glad i tur-baserte spill, så helst ikke det.

Håper noen kommer med noen gode forslag til meg, takk på forhånd!
Vis hele sitatet...


Anno serien som allerede er nevnt, CivCity: Rome (her skal man bygge roma) Black and White 2, Stronghold serien, Tropico (bli en diktator i en liten øy-nasjon i karibien). Ceasear IV. Glory of the Roman Empire. Simcity serien. Cities XL og City Life
Sitat av AlphaOmega Vis innlegg
I stede for å lage ny tråd så tar jeg heller i bruk denne
Jeg er personlig veldig glad i strategispill og det er favorittsjangeren min innenfor dataspill, derfor har jeg også testet ganske mange forskjellige strategispill!

Hovedsaklig er jeg mer glad i spill som varer litt "lengre", altså at det består mye av oppbygning av "base" og byer.
Derfor lurer jeg på er om noen her inne vet om noen gode strategispill hvor man bygger mye, altså konstruerer digre byer osv.
Det kan være enten moderne eller gammelt "tema" på spillet, det spiller ingen rolle . Er ikke så glad i tur-baserte spill, så helst ikke det.

Håper noen kommer med noen gode forslag til meg, takk på forhånd!
Vis hele sitatet...


Anno serien som allerede er nevnt, CivCity: Rome (her skal man bygge roma) Black and White 2, Stronghold serien, Tropico (bli en diktator i en liten øy-nasjon i karibien). Ceasear IV. Glory of the Roman Empire. Simcity serien. Cities XL og City Life
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Settlers! Fy faen så gøy jeg hadde det med Settlers 2, 3 og 4 når jeg var yngre! Ellers er jo, som nevnt over, SC2 og WC3 fantastiske spill.
Sist endret av Bmariuz; 24. juni 2011 kl. 04:07.
stronghold crusarder
Red alert 2.
Shogun slår SC2 og de fleste andre Strategispill jeg har prøvd (offline modus jeg snakker om )

http://www.videogamesblogger.com/wp-content/uploads/2011/03/total-war-shogun-2-walkthrough-box-artwork-small.jpg
Selv ville jeg anbefalt Anno 1404: Dawn of Discovery og med utvidelses-pakken Venice, personlig et av mine favorittspill. Det å gjøre de rette valgene for å få sivilisasjonen til å blomstre, og at det finnes forskjellige måter å vinne i spillet, enn kun den tradisjonelle krigs-funksjonen gjør at denne blir en favoritt. Selvsagt er dette mye smak og behag, men det er denne typen strategispill jeg brenner for!
Selv fant jeg nesten akkurat ut at Anno 2070 er på vei og jeg gleder meg allerede som et barn.

Et annet spill jeg synes er bra er Settlers 7, har ikke prøvd de forstående spillene i sereien men dette var ihvertfall et spill jeg likte godt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/676/676744/empire-earth-ii-the-art-of-supremacy--20051216032116671_640w.jpg
http://a.imageshack.us/img203/9666/35117139.jpg
Empire Earth 1 med tilleggspakken The Art Of Conquest slår alt som finnes av strategispill.
Oppfyller alle kriteriene dine.
Vis hele sitatet...

Har du fått empire earth til å funke med 64 bit w 7?
Sitat av Stinson Vis innlegg
Age of Mythology er legendarisk!
Vis hele sitatet...
Gå for Age of Mythology Original & The Titans!

Du kan gå Online ved bruk av GameRanger! PM! ;

Kan også anbefale Company of Heroes!
Sist endret av Darkerface2; 17. juli 2011 kl. 20:52. Grunn: Skrivefeil.
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Hva med Total War serien? Selv spiller jeg både Rome og Medieval 2 med mods. Har lagt til en mod som heter "Deus lo Vult" til Medieval. Det er en utrolig go mod som gjør at du kan ende opp med inflasjon hvis du har for mye penger. Kommandørene/lordene dine kan også gjøre opprør mot kongen hvis de ikke føler seg riktig behandlet. Som Norge har jeg allerede tatt Nord-Amerika, Danmark og Sverige. Det er også mange flere forskjellige land/kongeriker du kan være enn det vanlige. Du må passe på mye mer og alt blir en god del mer realistisk i spillet.
Anbefales på det sterkste.

Ellers har jeg også:

Medieval:
"Third Age": Ringenes Herre mod.
"Call of Warhammer"

Rome: "Extended Greek Mod"
Vis hele sitatet...
Eg vil legge Europa Barbarorum til lista. Det er ein fantastisk detaljert mod for Rome som fungerer som sex-erstatning for historienerdar (for ordentlig sex får dei jo ikkje). Europa Barbarorum II til Medieval 2 er i utvikling.
Sitat av AlphaOmega Vis innlegg
I stede for å lage ny tråd så tar jeg heller i bruk denne
Jeg er personlig veldig glad i strategispill og det er favorittsjangeren min innenfor dataspill, derfor har jeg også testet ganske mange forskjellige strategispill!

Hovedsaklig er jeg mer glad i spill som varer litt "lengre", altså at det består mye av oppbygning av "base" og byer.
Derfor lurer jeg på er om noen her inne vet om noen gode strategispill hvor man bygger mye, altså konstruerer digre byer osv.
Det kan være enten moderne eller gammelt "tema" på spillet, det spiller ingen rolle . Er ikke så glad i tur-baserte spill, så helst ikke det.

Håper noen kommer med noen gode forslag til meg, takk på forhånd!
Vis hele sitatet...
Settlers 3 er kongespill. Kan være vanskelig å ta quests, men tror det er mer artig å spille mot andre over nett. Har aldri gjort det selv.
da vil jeg heller foreslå Settlers 2 eller det første...

de fire "hovedseriene" innen RTS du "må" ha spilt er:

Command & Conquer (hovedserien - Tiberian)
Warcraft
Red Alert
Starcraft

anbefaler også Dune II.
Company Of Heroe's med alle expansion packs er absolutt verdt å spille enda, selv omd et er litt gammelt.

Starcraft 2 er lett det beste rene RTS spillet som er ute for øyeblikket, så om du ikke har prøvd det enda, gogo!
Stronghold 2 er et spill du må teste hvis du er glad i å _bygge en by_ og krige samtidig.
Mange timer med morro. Har ikke tid til å forklare mer, men se på videoer og søk litt på nettet om det! Anbefales!

Sammen med Age of Mythology the Titans da såklart
Sist endret av ballestank; 18. juli 2011 kl. 19:29.