Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 805
Oppdaterte BIOS på mitt MSI K7T266ProII hovedkort til v5.5

Ingen feilmeldinger eller noe

Men så skjedde jo det koselige at når jeg skulle starte maskinen igjen, så ville den ikke starte, dvs maskinen sviver men ingenting skjer...

Noen som har hatt samme problem og har en løsning på det?

Svar mottas med stor takknemlighet!
Det du kan prøve er å resette biosen med jumperen som sitter på hovedkortet (står vanligvis reset cmos, men se i manualen).. Du kan også prøve å holde 'insert' knappen inne mens du skrur på maskina (soft-resette biosen), men jeg tviler egentlig på at dette funker..

Noe som garantert funker, hvis ikke det er hovedkortet ditt som har tatt kvelden, er å:
-få tak i et maken hovedkort eller en maskin med et slikt
-boote opp med dette h.kortet i din maskin eller den andre maskinen og sette minneinnstillingene i BIOS til SHADOW..
-plukke ut den fungerende biosen fra det fungerende hovedkortet mens maskinen er i gang, og sette i den som ikke fungerer
-Flashe denne med en versjon du VET fungerer..
litt mye jobb, men det fungerer ihvertfall


en tredje mulighet er å dra til en butikk og be de fixe det
CerveZa's Avatar
Trådstarter
Takk!

fant forresten ut at jeg flasha med BIOS til K7T266 Pro2-A (jeg har ikke *-A...)

Det var det eneste kortet MSI hadde pålista som hadde K7T266Pro2 i navnet...

Det var som #€%"
Da MÅ du gjøre som Frohike sa, har ikke noe valg (evt levere den inn til service da ).
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvis du ikke har noe behov for flashing av BIOS'en så er det vel ikke noe og stresse etter, i grunn? Kan bare bli veldig pes om det går galt
CerveZa's Avatar
Trådstarter
Har kjøpt nytt HK, sender inn BIOS brikka til MSI og får den reprogrammert tilbake, kan bruke det gamle HK til noe annet uansett
Hehehe...ossen klarte du dette da Cerveza!?
MSI har jo en egen flash utility som automatisk laster ned og installerer BIOS-flash'er helt problemfritt (...i windows!)
Litt lurt å lese litt på produsentens hjemmmeside (http://www.msi.com.tw, hvis du lurte ) før du begynner med seriøse ting som flashing etc...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Trodde det ordna seg jeg. Flasha du fra floppy da, og ikke harddisk? Og man bør som Anox sier, alltid lese readme's som er med, og være sikker på at det du laster med stemmer 100% overens med det BIOS'en din faktisk heter. Drepte en p75 en gang på samme måte