Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 1411
The Rhymenocerous
polle's Avatar
Jeg satt å så på OL åpninga i natt, og så kom det punktet da USA bærte inn det flagget som var på WTC.
Hvor lenge skal USA på minne oss andre i verden om at det har skjedd dem no ekkelt. Jada jada vi vet at dere led ett terror angrep osv osv. Men faan da! Jeg synes det er helt greit at dem drar fram dette flagget på sine egne begivenheter slike som Super Bowl osv. For det er det jo så å si bare amerikanere som ser på. Men under OL åpninga synes ikke jeg det er noe plass for slik melking av sympati. Og ser vi på terrorangrepet statistisk sett så dør det flere mennesker i trafikken årlig enn det gjorte i WTC. Dere må ikke missforstå meg, jeg synes slettes ikke at angrepet på WTC var noe positivt, tvert imot.
Men, jeg er så jævla lei av at hver gang det skjer noe stygt med USA så skal alle andre i verden synes synd på dem.
NEI. Kan dem ikke bare dra til hælvette med å melke vår sympati.
Dem har den fra før av, men en gang må de akseptere at dette angrepet kommer til å gå i glemmeboka.
Dem har den fra før av, men en gang må de akseptere at dette angrepet kommer til å gå i glemmeboka.
Vis hele sitatet...
Hele poenget er jo at dette IKKE bør gå i glemmeboka.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
Trådstarter
Jeg mener ikke år eller århundre.
MEN FLERE TUUUSEN ÅR!
Er vel samme faen om de minner om det egentlig? Either you care, or you dont!
Det eneste dumme med "terror"/terror-angrepet var at uskyldige(ikke alle seff.) mennesker mistet livet. Ellers syns jeg det er fint at noen protesterer mot USA på denne måten. Brasil har jo f.eks. begynt å produsere AIDS/HIV(?)-medisin uten tillatelse. Dette er også et angrep på USA (Europa også), siden USA jo så godt som blir styrt av rike firmaer. USA har jo alltid vært fudgings patriotisk, og jeg er enig i at dem kan holde slike "seremonier" for seg selv. Ikke alle dem som døde i WTC var amerikanske engang. Hvorfor ikke tenke litt lengre(ok, vet jeg ikke tenker særlig langt.) og i stedet bekymre seg kraftig over(og handle!) al den urettferdighet og nød dem har skapt her i verden i stedet for å jamre over dem kanskje 3000-4000 som døde i WTC.


USA
Må si jeg ble litt irritert jeg og når jeg så på åpninga. USA sitt flagg var overalt synes jeg. Greit at OL blir holdt i USA, men OL er like mye et internasjonalt opplegg som å bare tenke på vertslandet. Og når vertslandet er USA så må det jo bare ende i at USA skal vise mest mulig fram at landet er perfekt.
Må nok si meg enig i polle her. Det USA prøver på her, er at vi skal få så jævla stor respekt for dem, slik at dem kan herje så mye dem vil med militærstyrkene sine, og slippe å få godkjennelse fra oss om at dem kan angripe noe. For eksempel, "den onde akse" opplegget til bush, nå vil han ta for eksempel IRAN også, klart det finnest mindre grupper med "terrorister" i iran, men det han vil er jo å drive med massebombing der nett som i afghanistan, det sier jo seg selv. Norge bør vise litt mer selvrespekt as, for eksempel jan pettersen, i stedenfor å rævsleike bush i hver eneste sak, så kunne han tatt litt mot til seg og kjørt litt hardere mot amerika. Jeg er sikker på at han ikke tør å si en dritt til usa fordi han er ei redd pingle. *heh* (sikkert en del sinte reply`s nu ja fra blåinger her)
Har dette fra Aftenposten.no:

IOC-president Jacques Rogge ble i sin åpnigstale "overtalt" til ikke å be om verdensomspennende våpenhvile under lekene, slik det har vært vanlig. USA ønsker ingen pause i sin "krig mot terror".

jaja verden går fremover......
The Rhymenocerous
polle's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Prazor
Norge bør vise litt mer selvrespekt as, for eksempel jan pettersen, i stedenfor å rævsleike bush i hver eneste sak, så kunne han tatt litt mot til seg og kjørt litt hardere mot amerika. Jeg er sikker på at han ikke tør å si en dritt til usa fordi han er ei redd pingle. *heh* (sikkert en del sinte reply`s nu ja fra blåinger her)
Vis hele sitatet...
Jeg er egentlig så blå som du kan få det, men jeg er jævli enig med deg.
Det er påtide at vi tar ett standpunkt og ikke bare er der for å slikke ræv!
Nokon som såg opninga av Lillehammer OL i 1994? Det var så norsk som du kan få det. Norske troll, flotte samar og flagg og tradisjonell norsk folkemusikk. Noko av grunnen til at det er så stor stas med OL for vertslandet er jo at dei då har sjansen til å profilere seg og sin kultur.

No som USA er i krig så er det ikkje så rart at dei benyttar sjansen til å ta det opp. Noreg og Afghanistan hadde gjort det same om det var dei som arrangerte OL.
Better than thou.
Opprinnelig postet av Prazor
...Det USA prøver på her
Vis hele sitatet...
Uhm.. Det er BUSH! For faen det var Bush som sa det, ikke USA!BUSH! Han dreit seg loddrett ut, greit nok, men det var han som sa det, hele USA sto ikke og sa whatever han sa i kor for faen..

Forøvrig er jeg egentilg enig med Onkel.
...og hvem stemte inn bush?

Bush er en slepi j****...
Enig med Prazor ...og med Carlo angående det med at det kun er Bush

I sin åpnings tale hadde Bush avtalt å bare si 14 ord, men ha la til noen ekstra patriotiske ord når ha stod der med mick'en UTEN tilatelse fra IOC.

Tror ikke USA bruke WTC-flagget i paraden, den ble først brukt etterpå. De fikk ikke lov av IOC og bruke det i starten.
Better than thou.
Opprinnelig postet av Prazor
...og hvem stemte inn bush?

Bush er en slepi j****...
Vis hele sitatet...
Så det du sier er at hvis alle i norge stemte på et parti som var drittbra, alle fikk det bra, ingen betalte skatt og sånn, og så plutselig går partilederen amok og dreper 100 mennesker så er det norge som egentlig har gjort det da..?

Og ja, Bush er en sleip jævel. Jeg ville aldri stemt på Bush. Det gjorde heller ikke halvparten av amerikanerne som stemte. Nemlig!
Opprinnelig postet av Carlo


Så det du sier er at hvis alle i norge stemte på et parti som var drittbra, alle fikk det bra, ingen betalte skatt og sånn, og så plutselig går partilederen amok og dreper 100 mennesker så er det norge som egentlig har gjort det da..?
Vis hele sitatet...
Bush har vell aldrig vært helt god i hodet? er jo for våpen til alle amerikanere...
Ok, for å få sagt litt

Ja, carlo, bare halvparten av amerikaner`ne stemmer bush. Men vi har da alltid vist hvordan bush er, og hva slags "holdninger, meninger, planer og fakter" han har? Kom ikke som noen bombe at han la på noen flere patriotiske ord?

Jeg har ingenting imot amerikanere generelt, men jeg har noe imot de som har bush-fakter: "åjh, se der, 15% av de i det der landet er terrorister, tjah, vi kaller alle terrorister og bomber hele landet vi" (for eks. iran, selv om dem ikke har gjort noe der enda ). Jeg synest at bombingen i afghanistan var nødvendig, og vi ser jo gode resultater av det, men når alle landsbyene var okkuperte av nord-alliansen\amerika, hva pokker var poenget med å bombe mer da? ( Og man ser jo nå, nå skal afghanistan byggest opp igjenn, da er det plutselig ikke så spennende nei (skal ikke trekke usa inn i denne saken)). menmen... Synest clinton duger mye mer. Som sagt, ikke noe imot amerikanere fordi de er amerikanere, men liker ikke slike som bush.
Kul diskusjon. Men visste dere egentlig hvor mye Bush ligner på en sjimpanse?
http://www.bushorchimp.com/
Opprinnelig postet av Exordium
Kul diskusjon. Men visste dere egentlig hvor mye Bush ligner på en sjimpanse?
http://www.bushorchimp.com/
Vis hele sitatet...
Er helt klart likheter der ja
Opprinnelig postet av Onkel Sjokolade
Nokon som såg opninga av Lillehammer OL i 1994? Det var så norsk som du kan få det. Norske troll, flotte samar og flagg og tradisjonell norsk folkemusikk. Noko av grunnen til at det er så stor stas med OL for vertslandet er jo at dei då har sjansen til å profilere seg og sin kultur.

No som USA er i krig så er det ikkje så rart at dei benyttar sjansen til å ta det opp. Noreg og Afghanistan hadde gjort det same om det var dei som arrangerte OL.
Vis hele sitatet...
Nå får du gire deg litt ned her.....så du mener propaganda og nasjonalisme er ensbetydene med kultur!?
Kan ikke huske at vi tvang meningen våre på noen under Lillehammer 94.....
Better than thou.
Hvordan får du det at de bærer flagget fra WTC til å bli propaganda?
enig med polle, denne terrorgreia og usa tar helt av...
nå driver forsikringsselskapene i norge og prøver på å innføre en obligatorisk terrorforsikring... omg!
rekylvinyl.no
Opprinnelig postet av Carlo
Så det du sier er at hvis alle i norge stemte på et parti som var drittbra, alle fikk det bra, ingen betalte skatt og sånn, og så plutselig går partilederen amok og dreper 100 mennesker så er det norge som egentlig har gjort det da..?
Vis hele sitatet...
Faktisk så er det slik det "egentlig" er, men det er å sette det på spissen.
Vi "folket" velger en mann til å styre for oss, vi setter vår lit til han og stoler på han, klikker det for han (starter krig ellerno) så er det jo vi som er ansvarlige, vi valge idioten.
rekylvinyl.no
Opprinnelig postet av Carlo
Hvordan får du det at de bærer flagget fra WTC til å bli propaganda?
Vis hele sitatet...
hadde vi gjort det, hadde det vært litt anderledes.
Det som gjør dette spisielt er at usa er i KRIG, derfor blir alt litt dumt.
Opprinnelig postet av Carlo


Uhm.. Det er BUSH! For faen det var Bush som sa det, ikke USA!BUSH! Han dreit seg loddrett ut, greit nok, men det var han som sa det, hele USA sto ikke og sa whatever han sa i kor for faen..

Forøvrig er jeg egentilg enig med Onkel.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at en president representerer nettopp folket ?
En ting til, usa burde ikke fått arrangert ol, de sier de fører krig mot terrorismen og land i krig får ikke arrangere ol. Norge burde boikotta ol i år.
Sist endret av RanDall; 12. februar 2002 kl. 20:37.
det usa gjorde under åpningssermonien er faktisk ikke lov , i følge regler vedtatt av IOC selv; d.v.s at land som er i krig ikke har lov til å bære flagget sitt!! -og hva gjør usa, jo de vanderer inn roper coca-cola og bin laden er homo i det de veiver d stygge flagget sitt som en milkshake!
av carlo
Hvordan får du det at de bærer flagget fra WTC til å bli propaganda?
Vis hele sitatet...
altså; fordi de er i krig, -de "reklamerer" for sin holdning..

er så lei av at usa(hele ja, ikke bare bush -er jo folkevalgt for faen) kan valse rundt å gjøre som de vil.. som de fangene som de nekter å erklære som krigsfanger f.eks! WTF??!!??! hva er de da? -de gjør jo dette seff bare for at da kan de kan behandle dem som dyr, og gi dem "payback"...

*SLAP*
Opprinnelig postet av Carlo
Hvordan får du det at de bærer flagget fra WTC til å bli propaganda?
Vis hele sitatet...
Akkruat det flagget symboliserer jo også det at USA har klart å reise seg etter angrepet... viser at de er bedre (overlegne) enn "andre".
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av Veneficuz


Akkruat det flagget symboliserer jo også det at USA har klart å reise seg etter angrepet... viser at de er bedre (overlegne) enn "andre".
Vis hele sitatet...
Ehm, synes jeg var en håpløst tåpelig kommentar. Det siste av den ihvertfall.
Opprinnelig postet av na1t
er så lei av at usa(hele ja, ikke bare bush -er jo folkevalgt for faen) kan valse rundt å gjøre som de vil..
Vis hele sitatet...
Enig... Er lei av folk som sier at det er politikerene man må gjøre noe med... De er jo folkevalgte for f*.. Nesten 100% stemmer på et av de to høyrepartiene, som står for, den samme forvridde politikken og de samme nonchalante verdiene...
Størstedelen av de resterende stemmer på det høyreekstreme Libertarian Party, eller independents som Ross Perot(Et unntak var siste valg, da Green Party ble det tredje største parti).
Better than thou.
Ross Perot som president? Er du gal? Mannen kan få hjerteattack når som helst jo ffs.

Ja, Bush dreit seg ut som faen, greit nok, men folket visste at han skulle si det han sa under åpninga, eller at wtc shizniten skulle skje eller noe sånt. Forøvrig ser jeg på halvparten av dere som dobbeltmoralske idioter. Dere får selv finne ut hvorfor. HA!