Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4979
jeg sitter nå hjemme og er tom for snus.

problemet er at jeg ikke har legitimasjon for øyeblikket pga jeg mista kortet mitt her om dagen.


jeg ser ung ut for alderen og blir spurt om leg 9/10 ganger.



hvilke alternativer har jeg for å kunne skaffe med snus litt fort?

har sittet nå med de samme 5 brukte snusene i leppa i hele dag å aner ikke hva jeg skal gjøre. kjenner ingen som selger og moren min ligger å er drita i kjelleren så hun er heller ikke til hjelp.

har tæp via mobilen så får betalt med den.

noen tips?
Ring barnevernet.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Et par ganger når jeg har handlet mye matvarer og skal ha en snusboks, har jeg blitt spurt om leg. Og et par ganger har jeg ikke hatt leg, jeg er over 30 og synes det er unødvendig å nekte meg å kjøpe snus, så da har jeg bedt de om å ta retur på alt jeg skulle handle. Samtlige ganger har de bare solgt meg snusen.

Sier ikke at det er en helt vanntett plan, men fungert for meg.
Sitat av Hjørnebæsjen Vis innlegg
Ring barnevernet.
Vis hele sitatet...
XD

Kan hende hun har vært i 50-årsdag, har vært i begravelse til sin mor eller hva som helst annet.

Trenger ikke å være alkis, bare fordi hun er full på lille-lørdag.
Har du ikke et eller annet dokument som bekrefter fødselsdato?
Jeg bruker aldri noe ammet enn førerkort på telefon lenger.
Trådstarter
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
XD

Kan hende hun har vært i 50-årsdag, har vært i begravelse til sin mor eller hva som helst annet.

Trenger ikke å være alkis, bare fordi hun er full på lille-lørdag.
Vis hele sitatet...
jo hun er alkis men det er ikke min business nå jeg er 20 år.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Et par ganger når jeg har handlet mye matvarer og skal ha en snusboks, har jeg blitt spurt om leg. Og et par ganger har jeg ikke hatt leg, jeg er over 30 og synes det er unødvendig å nekte meg å kjøpe snus, så da har jeg bedt de om å ta retur på alt jeg skulle handle. Samtlige ganger har de bare solgt meg snusen.

Sier ikke at det er en helt vanntett plan, men fungert for meg.
Vis hele sitatet...
Høres ut som en god, men/og irriterende plan, spør du meg. Det som har irritert meg mest, er når jeg har handla på en lokalbutikk i 4 år daglig (har ikke et moderne budsjett der man handler én gang i uka), så jeg handler snus hver dag.
Men den samme vikaren spør meg om leg nærmest hver dag, selv om hun vet jeg har både barn, bil, ser tatoveringene mine og Gud veit...
Er fysisk voksen mtp. alder også, jeg ser voksen ut.

Det er veldig frustrerende. Om det hadde vært en vikar hadde jeg til dels forstått det, fordi de vil utfylle samme/om ikke en bedre rolle enn en fast ansatt. Men denne jenta har vært der sikkert 50% ansatt i minst 4 år, og virker meget oppegående

Skal teste planen din for henne, neste gang hun beynner å gnåle, og det er 5 personer i kø bak meg.
TS: bestill snus på snuslageret.no så får du det levert på døra di i morgen mest sannsynlig. Gitt at de leverer der du bor
Kjøp dasspapir og noen ingredienser til en sunn og god middag. Ingen som kjøper en svær tilbudspakke med dopapir er under 18.
Sist endret av Mirage; 21. juli 2021 kl. 23:33.
Har du ikke noe som helst som bekrefter alderen din? F.eks et gammelt pass liggende.
Hvis du har førerkort kan du laste ned det digitale.
Eller bare ring en kjenning eller slektning å få noen til å kjøpe en boks for deg?

Hvis ingen av alternativene over er aktuelle så får du bare prøve flere plasser hvis du ikke får kjøpt første plassen.
Rip 8-4-23
Kjøp fra oda.no de krever ikke leg når de leverer. De setter bare varene utenfor døra. Kan bestille både øl og snus/røyk uten stress
Sist endret av Sæd; 22. juli 2021 kl. 00:07.
Sjekk snusbrothers-appen! Kan hende det bor noen i området du kan bomme en snæss fra
Det skader vel ikke å ta en dags pause vel? Hvis ikke, har du et avhengighetsproblem.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Det skader vel ikke å ta en dags pause vel? Hvis ikke, har du et avhengighetsproblem.
Vis hele sitatet...
Er vel gjerne det brukere av nikotinprodukter ofte har da, særlig når dem sier "har sittet nå med de samme 5 brukte snusene i leppa i hele dag å aner ikke hva jeg skal gjøre" Tror vi kan si med sikkerhet at TS er avhengig av nikotin
Sist endret av Alge; 22. juli 2021 kl. 03:06.
Tror ikke du TS er over 18. Når jeg har mistet legg elno, får jeg venner, familie til og kjøpe for meg. Evt, drar jeg til min lokal butikk, der kjenner oftes kassefolkene meg.
Handle 10 ganger på forskjellige butikker og se om du har hell
Sitat av Carmex Vis innlegg
Et par ganger når jeg har handlet mye matvarer og skal ha en snusboks, har jeg blitt spurt om leg. Og et par ganger har jeg ikke hatt leg, jeg er over 30 og synes det er unødvendig å nekte meg å kjøpe snus, så da har jeg bedt de om å ta retur på alt jeg skulle handle. Samtlige ganger har de bare solgt meg snusen.

Sier ikke at det er en helt vanntett plan, men fungert for meg.
Vis hele sitatet...
Jævlig genialt!! For min del har jeg prøvd å få snuten dit så de kunne scannet fingeren min, men det skjedde jo aldri! Men jo mer du har i handlekurven jo større sjanse kanskje?
Sitat av Dough Vis innlegg
Har du ikke et eller annet dokument som bekrefter fødselsdato?
Jeg bruker aldri noe ammet enn førerkort på telefon lenger.
Vis hele sitatet...
Veldig sært hvis dette går ofte da førerkort på mobil overhodet ikke er godkjent legitimasjon. Bli ikke overrasket eller snurt hvis du blir avvist mer dette som legitimasjon.

"Et eller annet dokument som bekrefter fødselsdato" er jo heller ikke godkjent som legitimasjon.
Sist endret av Jurgen1337; 22. juli 2021 kl. 16:03.
Du kan gjøre som vi gjorde i ungdomstida, stikke innpå nærmeste innvandrer sjappe og kjøpe snus og røyk derifra. De sjekket aldri leg, med mindre de mistenkte at du var der for å kontrollere de.
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Veldig sært hvis dette går ofte da førerkort på mobil overhodet ikke er godkjent legitimasjon. Bli ikke overrasket eller snurt hvis du blir avvist mer dette som legitimasjon.

"Et eller annet dokument som bekrefter fødselsdato" er jo heller ikke godkjent som legitimasjon.
Vis hele sitatet...
Førerkort-appen (digitalt førerkort) er gyldig som legitimasjon, men bare dersom du f.eks blir stoppet i trafikkontroll, i utgangspunktet. Politiet o.l har ikke hatt noe problem med at jeg fremlegger digitalt førerkort for identifikasjon og bruk som legitimasjon, men man kan ikke forvente at dette blir godkjent i alle tilfeller.

Lov å prøve da. Men et skjermdump av appen blir neppe godtatt. Dog er det ganger der bilder av pass eller bankkort har fungert for meg, og også fått meg inn på utesteder dersom jeg skulle ha glemt bankkort. (Bruker da vipps som betalingsmetode på terminalene).

Er en form for legitimasjon godt nok for politiet, mener jeg det burde holdt for andre også. Ifølge Justis- og beredskapsdepartementet er det ikke gitt generelle regler om hva som er gyldig legitimasjon i Norge.
Stå utforbi en matbutikk og spør en random utledning som går forbi om de kan kjøpe snus for deg. Funker alltid, også om du er jente så flørt litt og du får gratis snus boks
Bruk oda (tidligere kolonial)
De bruker ofte sjafører som ikke snakker norsk eller som driter i legg.
Folk flest har da noen de kan få til å hjelpe seg med dette? Ellers ta med pass eller noe?
Førerkort appen kan vel brukes til identifikasjon?
Sitat av happypokemon Vis innlegg
Førerkort appen kan vel brukes til identifikasjon?
Vis hele sitatet...
Nei.
Sitat av happypokemon Vis innlegg
Førerkort appen kan vel brukes til identifikasjon?
Vis hele sitatet...
Den er kun gyldig hos politiet da dem kan kontrollere faktisk informasjon i live database. Dette er oftes årsaken dem tar førekortet til tilbake i bilen, det er for å kontrollere kontroll nr på kortet.

En butikkansatt har ingen live database å sjekke opp dette, så det kan godt være en fake photoshop bilde. Men herregud, prøv dette ut da mennesker er relativ lav på IQ så mange tror det er legit, også er du flink og snakke for deg så kommer du mulignes utav det.