Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 8059
Hei,

Jeg vet, tro det eller ei at bestemora mi har en opiums plante i hagen sin. Og jeg tenkte på og kutte meg noen blomster av den til sommeren. Men jeg lurer på noe på forhand. Jeg vet først og fremst ikke hva som skal brukes, er det stilken eller blomsten? Og hvordan får jeg narkotikaen ut av denne?

Og et lite side spørsmål; når er den best å bli "plukket?" ^^
Sist endret av MrTalmus; 20. mars 2011 kl. 03:25.
Du skal bruke frøkapselen. Altså, den delen som ser sånn ut:
http://www.opioids.com/images/papaversomniferum.jpg
Dette er etter at den har blomstret. Denne delen lager du noen små snitt i overflaten på. Ut av snittene så kommer det en melkehvit væske. Dette lar du så stå til denne væsken har blitt brunaktig. Forresten, dette gjøres best ved at planten får lov til å stå på stilk og rot. Ikke plukk den med deg, la den stå til du er ferdig.
Denne brune massen skraper du bare så av og; voila, du har råopium.
Dette kan du røyke, helst på bong feks. Ikke bland det med pot eller tobakk da dette brenner på høyere temperaturer enn anbefalt for opium.

Eller så kan du lage en såkalt "poppy tea". Ved å knuse frøkapsler godt og trekke i oppkokt vann. Dette har jeg riktignok aldri gjort selv, så kan ikke komme med mer fakta desverre. Men, et googlesøk skal vel gi deg masse svar på dette.

Dessuten er denne type valmue veldig vanlig overalt i landet, og finnes i ekstremt mange bestemødres hager. Det er jo en pen plante så det er ikke så veldig rart faktisk. Kan jo også legge til at det finnes veldig mange varianter av valmuer, og det er ikke sikkert at din bestemor har den riktige typen bare så det er sagt. Det er Papaver Somniferum man er ute etter, og California Valmue feks er ikke den typen. Det er lett å bli lurt da mange valmuer er like i utseendet.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
bong funker ikke, da virkestoffene til opium fester seg i vann, ergo: du må da drikke vannet etterpå
legg det i en lyspære-vaporizer eller røyk det i sølvpapir.
det er det klissete greiene som kommer ut av frøkaplselen når du kutter den opp som kalles "rå opium", dette er det som skal røykes.
Sitat av drittsekken Vis innlegg
bong funker ikke, da virkestoffene til opium fester seg i vann, ergo: du må da drikke vannet etterpå
Vis hele sitatet...

Hva med en tørrbong? Eller en vannbong man lar vær å fylle vann på?

Sist endret av Naturgrønn; 20. mars 2011 kl. 11:27.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
fortsatt ikke lurt, stoffet må helst ikke ha direkte kontakt med flammer. man skal egentlig varme det opp med en kullbit
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Jeg tror jeg har en plan for hvordan jeg skal røyke den, men fortsatt så er jeg litt usikker på hvordan jeg skal tilberede denne ;s Jeg fikk en god del info ifra moret, men er fortsatt en tanke usikker her. Noen av dere som veit cirka hvor mye gram jeg får ut av en bloms? Har ikke tenkt til og selge, vil bare vite hvor mye jeg får ut av en blomst.
Sitat av MrTalmus Vis innlegg
Jeg tror jeg har en plan for hvordan jeg skal røyke den, men fortsatt så er jeg litt usikker på hvordan jeg skal tilberede denne ;s Jeg fikk en god del info ifra moret, men er fortsatt en tanke usikker her. Noen av dere som veit cirka hvor mye gram jeg får ut av en bloms? Har ikke tenkt til og selge, vil bare vite hvor mye jeg får ut av en blomst.
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php...18#post1809618
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Shit?! Får man så lite ut av bare en knopp? Jeg tenkte jeg kunne bare ta en knopp ( slik at hun ikke merka det ) også hadde jeg nok til kansje 3-4 runder jeg! ;s
Bare å glemme.
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Nedtur ;s Jeg får vell bare forholde meg til og plukke flein til sommern da ;p
Du må nok vente til høsten =)
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du må nok vente til høsten =)
Vis hele sitatet...
Var det jeg mente. Men da har jeg ingen sjans til og få noen rus ut av bare en eller 2 blomser?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av MrTalmus Vis innlegg
Var det jeg mente. Men da har jeg ingen sjans til og få noen rus ut av bare en eller 2 blomser?
Vis hele sitatet...
Er vel en grunn til at folk flest kan ha noen få blomster i hagen sin uten at noen gidder å plukke dem
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Sitat av Muradi Vis innlegg
Er vel en grunn til at folk flest kan ha noen få blomster i hagen sin uten at noen gidder å plukke dem
Vis hele sitatet...
Joda, du sier noe der.
Er opium bra mot,nerver å sånn,som ketorax?
Sitat av Murmade0 Vis innlegg
Er opium bra mot,nerver å sånn,som ketorax?
Vis hele sitatet...
Du får jo roen, men den forsvinner fort. Har aldri vært borti Ketorax så kan ikke utale meg om en eventuell sammenligning desverre. En annen ting; tilvenning til opioder er veldig rask, så det tar ikke veldig lang tid før du sitter der og tar dette nonstop. Vær forsiktig når det kommer til opioder, selve planten kan virke ufarlig i seg selv, men det er fortsatt narkotika med et stort avhengighetspotensiale..
Sitat av moret Vis innlegg
Du får jo roen, men den forsvinner fort. Har aldri vært borti Ketorax så kan ikke utale meg om en eventuell sammenligning desverre. En annen ting; tilvenning til opioder er veldig rask, så det tar ikke veldig lang tid før du sitter der og tar dette nonstop. Vær forsiktig når det kommer til opioder, selve planten kan virke ufarlig i seg selv, men det er fortsatt narkotika med et stort avhengighetspotensiale..
Vis hele sitatet...
kjempbra,liker det jeg hører heheh.

joa men trenger de i noen jobbmøter å sånn, 15-20 ganger i året,så no prob,

blir mer cocky å bra i formen av ketorax, svake ting som benzo holder rett og slett ikke mål,imovane går men da blir jeg for trøtt.
▼ ... flere år senere ... ▼
Merker man noe av 1 valmue?
New generation
colakork's Avatar
Sånn jeg har forstått varierer frøkapselene i styrke.

Tror jeg leste at en på freak trakk opp 4kapsler kvernet med frø i teen sin og fikk god effekt.

Så en mindre dose, kanskje 2 kapsler, så ble han skummelt bra påvirket.

Kan noen gi input på om det er en god idé å koke opp masse poppy seeds, for å så koke det ned for å få en konsentrasjon i bunnen, eller blir det ødelagt av varmen når du koker det med vann?
Sitat av colakork Vis innlegg
Sånn jeg har forstått varierer frøkapselene i styrke.

Tror jeg leste at en på freak trakk opp 4kapsler kvernet med frø i teen sin og fikk god effekt.

Så en mindre dose, kanskje 2 kapsler, så ble han skummelt bra påvirket.

Kan noen gi input på om det er en god idé å koke opp masse poppy seeds, for å så koke det ned for å få en konsentrasjon i bunnen, eller blir det ødelagt av varmen når du koker det med vann?
Vis hele sitatet...
Vet du hvorfor man må "knivstikke" valmuen mens den lever? Jeg mener er det ikke like godt å bare plukke av hele valmuehodet og dele hodet i 2 og spise gørra som er oppi med litt varmt vann som te
Sist endret av Bæbæbæ; 13. juli 2021 kl. 06:58.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bæbæbæ Vis innlegg
Vet du hvorfor man må "knivstikke" valmuen mens den lever? Jeg mener er det ikke like godt å bare plukke av hele valmuehodet og dele hodet i 2 og spise gørra som er oppi med litt varmt vann som te
Vis hele sitatet...
Hvis du skal koke te så skjærer du ikke i den. Snittinga er for å få ut milk of the poppy som du kan røyke