Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3047
Hei folkens! Jeg har planer om å ta 3-5g fleinsopp til helgen i ett håp om å forbedre meg selv og kanskje få litt mer forståelse. Jeg har lite erfaring med sopp, jeg har kun inntatt det 2 ganger og da under påvirkning av lsd (som jeg har relativt mye erfaring med). Det var positive og lærerike opplevelser, men jeg følte kanskje at soppen var mer alvorstynget og ga en «mørkere opplevelse», noe som skremte meg litt. Det jeg ønsker råd om nå er setting, jeg har hatt tanker om å ligge i senga med noe foran øynene, og bare la soppen gjøre greia si, noen som har prøvd dette og ønsker å dele erfaringen sin? Vil dere anbefale musikk også eventuelt? (Jeg bor i en leilighet i byen så det er noe støy som jeg ihvertfall på syre ikke liker noe særlig). Tar ellers imot alt av tips og erfaring med takk!
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg har noe god erfaring med flein, har plukket selv og inntatt flere ganger hver høst i 3 år. min setting var alltid legge meg flatt på skog bunnen langt unna all menneskelig aktivitet. kan skjønne det att det kan være litt vanskelig med byen, jeg hadde også noen ganger musikk på. anbefaler musikken fra The big lez show. jeg har bare brukt flein i skogen, grunnen til det er rett og slett ønske om å forstå naturen og høre dens meninger om hvordan vi mennesker ødelegger den.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ingen erfaring med at sopp gir noen terapeutisk tripp så mulig du har feil forventninger til feil rusmiddel. Flein opplever jeg mer som en klovnete wierd og fascinerende rus og beste settingen er ute i naturen syns jeg eller i en åpen deilig hule hjemme med veggtepper, lys, musikk og plastelina
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har ingen erfaring med at sopp gir noen terapeutisk tripp så mulig du har feil forventninger til feil rusmiddel. Flein opplever jeg mer som en klovnete wierd og fascinerende rus og beste settingen er ute i naturen syns jeg eller i en åpen deilig hule hjemme med veggtepper, lys, musikk og plastelina
Vis hele sitatet...
https://forskning.no/medisiner-medis...studie/1824776

Det er viden kjent at psilocybin kan hjelpe mot depresjoner blandt soppspisere. Men siden stoffet har vært klassifisert som "sinnsykt farlig" i lang tid har det vært lite forskning på temaet. Nå nylig ble det gjort noen lovende studier i Danmark som har satt fart på raketten.

Jeg ønsker selv å prøve en fleinsoppterapi, men er litt som TS usikker på hvordan man gjør det på tryggest og best måte. Jeg har også prøvd flein i to tullesettinger og det har vært greit nok det, men prøvde en gang alene og hadde en skikkelig duell med meg selv inni hodet mitt som førte til at jeg fikk nøsta opp i noen sosiale problemer jeg har slitt med i lang tid.

Etter den episoden fikk jeg øynene opp for fleinterapi, og har et ønske om å gjennomføre på riktig måte. Jeg har ikke tatt flein siden og venter på the right moment.
Jeg tror du har mer å vinne på opplevelsen om du er ute i naturen vekk fra folk og byen. Det føles mer terapeutisk da.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hjemme, full dose og musikk ❤️
Sitat av kjipt Vis innlegg
Det jeg ønsker råd om nå er setting, jeg har hatt tanker om å ligge i senga med noe foran øynene, og bare la soppen gjøre greia si, noen som har prøvd dette og ønsker å dele erfaringen sin? Vil dere anbefale musikk også eventuelt? (Jeg bor i en leilighet i byen så det er noe støy som jeg ihvertfall på syre ikke liker noe særlig). Tar ellers imot alt av tips og erfaring med takk!
Vis hele sitatet...
Du svarer egentlig deg selv her. Ar du ikke trives i leiligheten på LSD, betyr at det ikke er ideelt på flein heller. Som alle sier. Naturen. Ta gjerne med headphones. Legg deg på et teppe eller bare surr målløst omkring til du blir liggende i lynga og jodle noen timer.
Som det ble sagt tidligere ute kan være helt amazing, høre på naturen og få en connection med den, ellers liker jeg hytte/hjemme med god musikk og dempet belysning, om vinteren fyrer i peis, ellers kan man legge seg litt under dyna. DET som er viktig er etter inntatt sopp vil kroppstemperatur din synke og man kan føle seg kald, da før man ikke full effekt av soppen, god varme kan spinne deg Inn i en god verden i hue
Selv ligger jeg på 4+ doser og nyter det Max
Trådstarter
36 6
Ønsker bare å legge til her at jeg også elsker naturen, og ville gjort det ute om det passet, men det gjør det desverre ikke nå.
Trives i leiligheten, støyet fra byen er forstyrrende, men det forsvinner med musikk.

Har jo bare hørt at 5g i mørket i total stillhet visst skal være noe.. men total stillhet får jeg jo ikke i min leilighet så da blir det musikk denne gang! Kjenner jeg er veldig nervøs, sist tur på lsd var tung, men jeg har endret mye i måten jeg lever siden da.. men forstsatt har jeg en del uggene følelser, som jeg sliter med å forstå. håper virkelig soppen kan hjelpe meg
Kanskje du kan kjøpe deg et parr ekstra gode arbeids ørepropper? Det er billig og vil ta mye av støyen fra naboer og trafikk utenifra.
Sett telefonen på flight mode så du slipper deale med sms og annet shiat.

Kom gjerne med en update når du er vel gjennomført om hvordan det gikk. Jeg er som sagt litt nysgjerrig på dette selv.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
De to siste turene mine endte i senga, og den siste med musikk. Jeg tok rundt 3-4g (på øyemål). Det virker også som at musikk forsterker egodød, for meg. Men den gir ikke særlig innsikt for min del, og du vil kanskje forstå at det er slik det burde være. Ingen tanker; man sover og er våken, i ren harmoni. Du forstår hvis du kommer deg dit, men du kan ikke se bort i fra at oppturen blir et helvete, eller at du opplever noe annet...

Lykke til!
Sist endret av Mekkern; 8. juli 2021 kl. 20:50.
Husk på at det vil forandre livet ditt. Gjør det beste ut av det, venn.
New generation
colakork's Avatar
Ta det en trygg plass. Som feks i stua. Er det en plass du kan legge deg ned og gape "åårhhhg" mens du stryker deg selv i håret så er det en safe og god spot.

Myke tepper, puter og gode lyder fra film eller musikk anbefales til oppturen, ha også noe du kan tygge på og drikke fra om du trenger en litt "pause" fra oppturen.

Mens du tripper og den normale verdenen ikke gir mening noe mer så kan du spørre soppen (ja rart ik) om den kan ta ledelsen, om det kan være fokus på godt eller vondt, fremtid, fortid eller nåtid etc.

Pro tip: Når halve ansiktet plutselig blir varmt og bedøvet, så er trippen igang
Oppturen er party mode, det er når oppturen går over at trippen starter
3-5g fleinsopp er en ENORM dose i heroic nivå, og er IKKE noe du burde innta. Ettersom din erfaring med LSD, så er 1,5 - 2g en mer passendes dose. 1,5g har du fortsatt litt virkelighetskontroll, og denne forsvinner nok fra 2g og opp om jeg husker korrekt. Jeg har svært mye erfaring med sopp, og doser rundt 2,5g eller høyere fører til mildt sagt svært sterke tripper.

Sopp er noe du arbeider deg "oppover" på i henhold til dose, og du må håndtere den på lavere doser før du går høyere. En for høy dose du ikke er klar for, kan fort ende opp med å ikke gi deg noe i det hele tatt.

Dette er hvertfall mitt syn - andre er nok uenige.
Sitat av Jerna Vis innlegg
Oppturen er party mode, det er når oppturen går over at trippen starter
Vis hele sitatet...
Det er naturlig å tenke at "trippen" er over når rusen har lagt seg, men det er jo da resten av livet begynner...
Jeg håper jeg ikke fornærmer noen når jeg gjentar meg selv og sier: Gjør det beste ut av det, venn.
Sitat av kjipt Vis innlegg
Hei folkens! Jeg har planer om å ta 3-5g fleinsopp til helgen i ett håp om å forbedre meg selv og kanskje få litt mer forståelse. Jeg har lite erfaring med sopp, jeg har kun inntatt det 2 ganger og da under påvirkning av lsd (som jeg har relativt mye erfaring med). Det var positive og lærerike opplevelser, men jeg følte kanskje at soppen var mer alvorstynget og ga en «mørkere opplevelse», noe som skremte meg litt. Det jeg ønsker råd om nå er setting, jeg har hatt tanker om å ligge i senga med noe foran øynene, og bare la soppen gjøre greia si, noen som har prøvd dette og ønsker å dele erfaringen sin? Vil dere anbefale musikk også eventuelt? (Jeg bor i en leilighet i byen så det er noe støy som jeg ihvertfall på syre ikke liker noe særlig). Tar ellers imot alt av tips og erfaring med takk!
Vis hele sitatet...
Kjør på, men gå heller uti naturen enn å være igjen i byen, ihvertfall på så høy dose. kanskje ta med telt eller hengekøye og bli over natten.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Flein er veldig sterk sopp, pass opp. Det er noe helt annet å spise fersk flein enn å innta fks golden teacher (cubensis). Flein er mye hissigere
Sist endret av meaculpaUIO; 12. juli 2021 kl. 00:44.