Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 922
Hvordan gjør man det? Når jeg velger betale kan jeg skrive inn på mottaker/kontonummer og KID/melding
Velg "Betal til utland" istedet for vanlig betaling. Først må du opprette utelandsk mottaker der du legger inn IBAN, tror jeg.
Sist endret av Ringen365; 28. mars 2021 kl. 22:00.
Er det en norsk konto må du be om å få det vanlige kontonummeret. IBAN brukes kun til utlandet.

I min bank velger jeg "betal til utlandet" så velger jeg "ny betalingsmottaker" så er det bare å fylle inn IBAN osv. BIC skal fylle seg ut selv. Det er ikke KID til utlandet, så det må du skrive inn under "melding til mottaker".
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Er det en norsk konto må du be om å få det vanlige kontonummeret. IBAN brukes kun til utlandet.

I min bank velger jeg "betal til utlandet" så velger jeg "ny betalingsmottaker" så er det bare å fylle inn IBAN osv. BIC skal fylle seg ut selv. Det er ikke KID til utlandet, så det må du skrive inn under "melding til mottaker".
Vis hele sitatet...
IBAN er bare to ekstra bokstaver og to ekstra tall, så du behøver bare trekke de fra.

Eksempel: Om iban er NO7730001030000 så er Kontonummeret 3000 10 30000