Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3770
Anonym bruker
"Engstelig Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tar 10mg Oxycontin og 50mg Tramadol annen hver dag (altså tar de ikke samme dag). Tar ingen andre narkotiske stoffer. Begynte med dette pga ryggoperasjon, og har fortsatt fordi jeg liker den lille rusen dette gir. Jeg har holdt det stabilt slik i 1,5 år. Tar aldri mer enn en pille (nevnt dose) om dagen, der er jeg superstreng. Er dette egentlig så farlig? Altså ligger ikke alvorligheten i det at man gjerne øker dosering pga virkning og til slutt tar så mye at det er farlig? Jeg kan fint gå en dag uten, med milde abstinenser, men helt ærlig, så vil jeg ikke det fordi jeg vil ha denne lille rusen hver dag.
Anonym bruker
"Fattig Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du er åpenbart avhengig. Hva legger du i farlig?
Anonym bruker
"Engstelig Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Farlig for helsen (leveren?)
Anonym bruker
"Fattig Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Leveren er det siste du skal bekymre deg for når det kommer til opioider, sjekk denne:

https://drugabuse.com/featured/the-e...s-on-the-body/
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja det er farlig
Har LITT lyst til å svare her.
Jeg har brukt Nobligan i et par tiår, tar 4 * 50 mg daglig. I forbindelse med leveringsproblemer på Nobligan fikk jeg for et år siden Oxycodone, 10 mg som ble dosert til to stk daglig. Har brukt kombinasjonen snart ett år siden Nobligan kom på lager igjen.
Jeg gikk da til fastlege og forklarte at kombinasjonen fungerte langt bedre enn bare Nobligan og / eller Oxycodone. Fastlege var betenkt over mengden men sa at det burde fungere bra. Har som sagt inntatt kombinasjonen (200 mg Nobligan og 20mg Oxycodone) daglig nesten ett år. Sa til fastlege at han jo har full kontroll over forbruket og kan kutte hvis ting tar av, noe han forstår! Han gikk også med på å skrive ut pakningsstørrelse på 100 stk grunnet pris.
Dette for å klare smertene i ryggen etter tre prolapser. I de siste dagene har jeg bestemt meg for å sjekke avhengigheten og har kuttet helt med Oxycodone og halvert Nobligan. Tar altså kun 100 mg Nobligan daglig nå.
Dette fungerer meget greit, smertestillende effekt er betydelig redusert, men har ingen savn etter medisinene.
Glemte å ta med at jeg bruker Apodorm i tillegg for å sove, der har jeg også testet med en halv tablett i noen uker, noe som også fungerer greit.
GRUNNEN til reduksjonene av medisininntak er enkelt og greit økonomi. Det blir for dyrt å ha kontroll på smerter så jeg foretrekker heller smerter enn ubetalte regninger..
Så, etter EGNE erfaringer, dels over lang tid har jeg ikke opplevd behov for å øke dosene og heller ingen abstinenser ved bortfall, kun at smertene øker betydelig. Mulig at dette skyldes, som TS at jeg ikke har misbrukt muligheten til å øke de daglige dosene. Kun ved glemsel har jeg tatt mer, det verste var vel dobling av begge ved et enkelt tilfelle.
Sist endret av woff; 16. februar 2021 kl. 17:10.
Anonym bruker
"Engstelig Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar Woff. Har hatt 3 ryggoperasjoner grunnet 3 prolapser selv. Men heldigvis er jeg ikke avhengig av å ta smertestillende hver dag for smerter da jeg nå om dagen har det mye bedre smertemessig. Likevel ønsker jeg den lille rusen hver dag. Jeg tar jo betydelig mye mindre enn deg, og kan som sagt slutte om jeg vil, men jeg vil ikke. Altså er det ikke pga abstinenser at jeg fortsetter, det er fordi jeg vil ha rusen.. om det gir mening? Men jeg er veldig streng på å ikke ta mer enn en tablett om dagen, altså øker jeg aldri dosen. Tror egentlig den rusen jeg opplever er litt placebo men det er greit. Interessant å høre at du får skrevet ut så mye fra legen. Jeg kvier meg for å be om ny resept annen hver måned (får kun 20 tabletter av hver sort om gangen).
Sitat av woff Vis innlegg
Har LITT lyst til å svare her.
Jeg har brukt Nobligan i et par tiår, tar 4 * 50 mg daglig. I forbindelse med leveringsproblemer på Nobligan fikk jeg for et år siden Oxycodone, 10 mg som ble dosert til to stk daglig. Har brukt kombinasjonen snart ett år siden Nobligan kom på lager igjen.
Jeg gikk da til fastlege og forklarte at kombinasjonen fungerte langt bedre enn bare Nobligan og / eller Oxycodone. Fastlege var betenkt over mengden men sa at det burde fungere bra. Har som sagt inntatt kombinasjonen (200 mg Nobligan og 20mg Oxycodone) daglig nesten ett år. Sa til fastlege at han jo har full kontroll over forbruket og kan kutte hvis ting tar av, noe han forstår! Han gikk også med på å skrive ut pakningsstørrelse på 100 stk grunnet pris.
Dette for å klare smertene i ryggen etter tre prolapser. I de siste dagene har jeg bestemt meg for å sjekke avhengigheten og har kuttet helt med Oxycodone og halvert Nobligan. Tar altså kun 100 mg Nobligan daglig nå.
Dette fungerer meget greit, smertestillende effekt er betydelig redusert, men har ingen savn etter medisinene.
Glemte å ta med at jeg bruker Apodorm i tillegg for å sove, der har jeg også testet med en halv tablett i noen uker, noe som også fungerer greit.
GRUNNEN til reduksjonene av medisininntak er enkelt og greit økonomi. Det blir for dyrt å ha kontroll på smerter så jeg foretrekker heller smerter enn ubetalte regninger..
Så, etter EGNE erfaringer, dels over lang tid har jeg ikke opplevd behov for å øke dosene og heller ingen abstinenser ved bortfall, kun at smertene øker betydelig. Mulig at dette skyldes, som TS at jeg ikke har misbrukt muligheten til å øke de daglige dosene. Kun ved glemsel har jeg tatt mer, det verste var vel dobling av begge ved et enkelt tilfelle.
Vis hele sitatet...
1 Har du vurdert å spørre om blå resept?

2 Jeg unner ingen opioideabstinenssymptomer, unngår du det så er du heldig!
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rus av tramadol etter så lang tid? Wow. Har gått på ca50mg i noen år nå (både armer, rygg og knær), kan ikke huske at jeg har hatt noen rus av hverken det eller oxy. Min hemmelighet er å bare dosere etter behov (varierer mellom null til 200).
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
1 Har du vurdert å spørre om blå resept?

2 Jeg unner ingen opioideabstinenssymptomer, unngår du det så er du heldig!
Vis hele sitatet...
1: Ja, jeg har spurt gjentatte ganger og fastlege forklarer at smertestillende på blå resept vil jeg ikke ha, det gis hovedsaklig til terminal-pasienter og kun unntaksvis til mildere smertelindring som jeg trenger, altså ikke aktuelt 'sier han'.
Men som sagt får jeg 100 pakninger så det er jo ikke himla dyrt heller da.
2: Har som sagt ingen avhengighetsproblemer og kan slutte på dagen når jeg måtte ønske. Har i løpet av de 20-30 årene på Tramadol / Nobligan 'sluttet' mange ganger, alt fra ei uke til tre-fire uker uten noe savn. Men smertene tar beklageligvis IKKE fri..

TS: Dette med rus er nok ikke noe placebo, jeg opplever den rus virkningen selv på Nobligan, noe som er grunnen til at jeg ikke har kuttet den helt ut.. Rus virkningen er absolutt best etter å ha holdt opp 3-4 dager til ei uke.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har gått på Tramadol I 10-15 år. 300mg daglig. Har heller ikke følt at jeg var avhengig. Så for en uke siden bestemte jeg meg for å ta en pause. Trappet ned, sånn at jeg tok 1 tab på morgen og 1 på kvelden. Så i går var første dag uten. Men du verden for noen jævlig 2 dager jeg har hatt nå. Intense smerter som river gjennom kroppen. Føler meg influensa syk som fan. Magen har gått helt bananas. Tett og snørret nese. Så nå vurderer jeg sterkt å hente ut en pakke ��
Anonym bruker
"Engstelig Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men du har altså gått på Tramadol i 10-15 år og det har ikke gjort deg syk på noen måte? For det er egentlig essensen i spørsmålet mitt. Altså så lenge man tar det kontrollert, og ikke øker dosen - er det da egentlig så farlig?
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei ikke syk på noen som helst måte. Lever helt fint med daglig inntak. Men så har jeg tenkt at det kanske ikke er bra å bruke, over så mange år. Så derfor jeg tenkte å prøve meg uten. Men nå som det står på som verst, vurderer jeg sterkt å hente på apoteket i morgen. Får se an formen i morgen...
Vel. Spørs hva du legger i farlig. Men kroppen blir avhengig, enten du vil det eller ikke. Ved å unngå preparatene vil du få plager som abstinens i større eller mindre grad.

Jeg står heller ikke på de største dosene (20 x 2 daglig), men blir bra dårlig selv 24 etter siste inntak. Merker det allerede etter 12 t.
Narkomane vil ikke slutte med rusen de driver med for de liker den "deilige rusen" de kjenner på. Alkoholikere også.

Abstinenser er en liten bit av avhengigheten som forsvinner etter noen dager/uker. Grunnsteinen i avhengigheten er den "deilige daglige rusen"

Ville vært jævli forsiktig om jeg var deg. Sluttet med det søppelet på dagen.
Opiater har generelt sett usedvanlig lite bivirkninger. Tramadol er ikke min kopp med te, så det kan være det har noen særskilte bivirkninger jeg ikke er klar over. På generelt grunnlag er det ikke problematisk å gå hele livet på stabil dose opiater.

Avhengigheten er selvfølgelig bivirkningen som gjør opiater til den allment anerkjente verstingen. Jeg ser vekk fra denne, siden vi snakker om permanen bruk.

Sitat av RadiantRealms Vis innlegg
Narkomane vil ikke slutte med rusen de driver med for de liker den "deilige rusen" de kjenner på. Alkoholikere også.

Abstinenser er en liten bit av avhengigheten som forsvinner etter noen dager/uker. Grunnsteinen i avhengigheten er den "deilige daglige rusen"

Ville vært jævli forsiktig om jeg var deg. Sluttet med det søppelet på dagen.
Vis hele sitatet...
Jeg takker deg, på vegne av verdens narkomane og alkoholiserte, for å omsider forstå avhengighet fult ut. Takk for at du deler, RadiantRealms. Eller var det Dunning-Kruger?

Grunnsteinen i avhengighet, er avhengighet. Noen frykter abstinenser, noen er overbevist om at de trenger det for å fungere, noen opplever smerter som uutholdelige. Andre igjen higer etter følelsen - som du sier. Den minste gruppen er utvilsomt gruppen som faktisk trenger det for å fungere - dem som faktisk ikke hadde fungert uten medisinen, uavhengig av avhengighet.

Tingen er at det å skille mellom legitim og rekreasjonell bruk, oftest er svært vanskelig. Ikke bare for behandler eller andre utenforstående, men også for personen selv.

For min del handler det om funksjonsnivå. Jeg vet at jeg er superavhengig, men jeg vet også at jeg har et veldig lavt funksjonsnivå uten noe som helst.
Sist endret av Tøffetom; 18. februar 2021 kl. 13:32.
tøffetom, jeg har lest noen av dine innlegg tidligere. Narkomane sin spesialitet er å finne unnskyldninger for alt mulig, spesielt for å ruse seg. om det er fordi jeg er lei meg i dag, fordi jeg har litt angst, fordi jeg kjeder meg, eller fordi jeg føler meg dårlig eller fordi jeg ikke tror at jeg kan fungere uten eller fordi jeg ikke kan møte damer eller fordi jeg liker følelsen av det eller i dont give a fuck. Det blir bare forkjellige ord for the same shit, jeg vil føle meg ruset.

Du kommer til å være narkoman til dagen du dør om du bare gir deg selv alle disse unnskyldningene konstant... istedet for å bare manne deg opp og konfontere problemene dine.

og vet du hva? hemmeligheten er at du har styrken i deg til å klare det. om du virkelig søker etter den.

lykke til
Sitat av RadiantRealms Vis innlegg
tøffetom, jeg har lest noen av dine innlegg tidligere. Narkomane sin spesialitet er å finne unnskyldninger for alt mulig, spesielt for å ruse seg. om det er fordi jeg er lei meg i dag, fordi jeg har litt angst, fordi jeg kjeder meg, eller fordi jeg føler meg dårlig eller fordi jeg ikke tror at jeg kan fungere uten eller fordi jeg ikke kan møte damer eller fordi jeg liker følelsen av det eller i dont give a fuck. Det blir bare forkjellige ord for the same shit, jeg vil føle meg ruset.

Du kommer til å være narkoman til dagen du dør om du bare gir deg selv alle disse unnskyldningene konstant... istedet for å bare manne deg opp og konfontere problemene dine.

og vet du hva? hemmeligheten er at du har styrken i deg til å klare det. om du virkelig søker etter den.

lykke til
Vis hele sitatet...
Det er like forbausende for meg hver gang noen uttrykker seg så skråsikkert om et tema de ikke vet noe om. «Narkomane» er ikke 1 ting. Det er folk i alle aldre, fra alle deler av samfunnet og med et enormt spenn av problemer, store eller små. Ingen utenom den «narkomane» selv vet hvorfor hen er avhengig eller har disse problemene. Du kan ha vært utsatt for seksuelt overgrep. Du kan ha gått gjennom et fælt brudd med kjæreste. Mistet jobben, jobbet altfor mye eller blitt utbrent. Du kan ha brukket noe og fått smertestillende av lege du nå sliter med å slutte med.

At den «narkomane» er en viljesvak egoist er rett og slett forhistorisk tankegang som oftest uttrykt av folk som ikke har opplevd hvordan det er å virkelig slite. Hvem velger å få disse problemene? Tror du folk går gjennom Brugata i Oslo og tenker; det der ser gøy ut. Jeg vil også leve sånn?

Prøv å bli uglesett av alle i samfunnet. Ikke trodd av helsevesenet. Alle går en stor sirkel rundt deg fordi man har lest om en enkel episode der en eller annen ble rana av en desperat person som trengte friskmeldinga si.

Rus er en bivirkning av stoffene. De brukes for å dempe smerte, ikke primært for rus selv om det er en ålreit bivirkning da.
Har levd i gaten selv som sprøyte narkoman, alkoholiker, pille misbruker og crack røyker. Så jeg har litt peiling.

<dette var da i sør amerika. Så der er det ingen internett eller pc når du er narkis og er i gaten.
Sitat av RadiantRealms Vis innlegg
Har levd i gaten selv som sprøyte narkoman, alkoholiker, pille misbruker og crack røyker. Så jeg har litt peiling.

<dette var da i sør amerika. Så der er det ingen internett eller pc når du er narkis og er i gaten.
Vis hele sitatet...
Lite intelligent bare da. Dine egne erfaringer gjør deg ikke til noen ekspert.
har da ikke hevdet at jeg er et geni. Men var smart nok til å frigjøre meg selv fra det slaveriet det er å være rusmisbruker.

Jeg mener ikke å dømme noen her men jeg liker å snakke fra leveren og kalle en spade for en spade.

Jeg sa jo alltid selv at jeg aldri kom til å komme meg ut av rusen. Det ville være heeelt umulig. Hadde det ikke vært for ayahuascaen ville nok historien vært en annen. Slutt med unskyldningene og frigjør deg selv.
Sist endret av RadiantRealms; 18. februar 2021 kl. 18:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av RadiantRealms Vis innlegg
har da ikke hevdet at jeg er et geni. Men var smart nok til å frigjøre meg selv fra det slaveriet det er å være rusmisbruker.
Vis hele sitatet...
Det har ikke noe med å være smart eller ikke. Det er er sammensatt problem. Ikke at jeg har noe tro på rusreformen som skal legges fram i morra men forhåpentligvis vil den være med på å gjøre det enklere å få hjelp for folk. Kanskje til og med bedre hjelpen som er tilgjengelig
Sitat av RadiantRealms Vis innlegg
har da ikke hevdet at jeg er et geni. Men var smart nok til å frigjøre meg selv fra det slaveriet det er å være rusmisbruker.

Jeg mener ikke å dømme noen her men jeg liker å snakke fra leveren og kalle en spade for en spade.

Jeg sa jo alltid selv at jeg aldri kom til å komme meg ut av rusen. Det ville være heeelt umulig. Hadde det ikke vært for ayahuascaen ville nok historien vært en annen. Slutt med unskyldningene og frigjør deg selv.
Vis hele sitatet...
Det er nok smartere folk enn deg som er narkomane, meg blant annet.

Likefullt har du rett; jeg kommer til å være «narkoman» til jeg dør, i likhet med eksempelvis disse gutta her som får tramadol av legen, sannsynligvis livet ut. I likhet med mange hundre tusen andre her i landet - adhd tryner som ikke klarer seg uten sentralstimulerende, folk i LAR med både familie, jobb, sertifikat og alle andre former for «alibi».

Hele begrepet er ubrukelig av natur. Faktum er at det er hva du gjør i livet, hva du gjør i møte med andre mennesker og hvordan du fungerer som individ, som «teller». (I den grad noe gjør, selvflglig) .

Se på deg selv, for eksempel. Når du ser en anledning til å snakke ned til folk og spre uvitenhet, da griper du den. Andre føler et større behov for å bidra innen emner de har noe å bidra med, slik som dem som svarer deg nå.

Hvilken rolle spiller det hva hver og en av oss har i blodverdier? Er ikke du idioten, uansett?
Anonym bruker
"Fattig Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det er nok smartere folk enn deg som er narkomane, meg blant annet.
Vis hele sitatet...
Forklar oss gjerne hvordan du er smartere enn RadiantRealms. Er de få innlegg RR har skrevet i denne tråden nok til å fastslå det? Eller er det ditt enorme ego som taler igjen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Forklar oss gjerne hvordan du er smartere enn RadiantRealms. Er de få innlegg RR har skrevet i denne tråden nok til å fastslå det? Eller er det ditt enorme ego som taler igjen?
Vis hele sitatet...
Ja ja. Ego ego. Tom har aldri, som jeg har sett, prøvd å trykke skam nedover øra på andre folk.
"Smart nok til å frigjøre meg fra det slaveriet rusmisbruk er".
Fy faen. Er ikke det ego, så vet ikke jeg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Forklar oss gjerne hvordan du er smartere enn RadiantRealms. Er de få innlegg RR har skrevet i denne tråden nok til å fastslå det? Eller er det ditt enorme ego som taler igjen?
Vis hele sitatet...
RR forteller oss at h*n har vært tungt avhengig selv.

Det å forstå så lite av en problemstilling som man faktisk har omfattende førstehåndserfaring med, det lar seg praktisk talt ikke gjøre uten kognitive begrensninger.

Jeg ville fint veddet noen kroner på at flertallet av denne trådens deltakere, er smartere enn RR. Ikke at det har noen relevans for noe som helst, men du fant det tydeligvis interessant. Deg om det.

Grunnen til at jeg i det hele tatt svarer, er for å få på det rene at jeg aldri erklærte meg for smart.
Sist endret av Tøffetom; 19. februar 2021 kl. 06:26.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det er nok smartere folk enn deg som er narkomane, meg blant annet.
Vis hele sitatet...
Det er kan godt hende det...
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Grunnen til at jeg i det hele tatt svarer, er for å få på det rene at jeg aldri erklærte meg for smart.
Vis hele sitatet...
aldri?
Hvorfor kan dere ikke stå for det dere sier? Hvorfor anonyme?
Det virker som noen her tar det jeg har skrevet som personlige angrep eller ned snakking til folk som sliter med avhengighet og det er slettes ikke min hensikt. Jeg snakke ned til en narkis? Når jeg var så langt ned som det gikk ann å være selv.
Vi har alle vært gjennom mye dritt, noen mer enn andre selvfølgelig. Jeg kunne ramset ned en liste av mine personlige sørger gjennom livet men hva hjelper det å sutre over det?

Om jeg ikke mente godt med det jeg skriver.. ville jeg heller bare ha skrevet det jeg tror noen av dere har lyst til å høre. Ja, stakkars deg med alt det du har vært gjennom, du fortjener å ta deg et lite skudd i dag. Så gjerne en 4 - 2 milligrams xanax til ettermiddagen så du kan slappe litt av g du fortjener absolutt å røyke deg en nattis så du får sovet godt, stakkars deg vettu.

Hadde jeg ment at du fortjente det så hadde jeg ment at du fortjener å leve et miserabelt helvete i resten av ditt liv som narkoman. Jeg mener heller at du fortjener å være lykkelig og leve i frihet, og leve ut til ditt fulle potensiale.

Jeg er ikke mot noen, noe individ og det er ikke opp til meg å dømme noen her. Jeg bare gir dette rådet oppriktig og jeg sier det til dere akkurat som jeg vil si det til meg selv. Min kamp er mot systemet og det har det alltid vært. Et system som ikke vil ha individer som stiller spørsmål og heller vil ha deg som en arbeidende robot som følger flokken.. eller en alkoholisert narkoman som blir satt ut av spill.
Sitat av RadiantRealms Vis innlegg
Det virker som noen her tar det jeg har skrevet som personlige angrep eller ned snakking til folk som sliter med avhengighet og det er slettes ikke min hensikt. Jeg snakke ned til en narkis? Når jeg var så langt ned som det gikk ann å være selv.
Vi har alle vært gjennom mye dritt, noen mer enn andre selvfølgelig. Jeg kunne ramset ned en liste av mine personlige sørger gjennom livet men hva hjelper det å sutre over det?

Om jeg ikke mente godt med det jeg skriver.. ville jeg heller bare ha skrevet det jeg tror noen av dere har lyst til å høre. Ja, stakkars deg med alt det du har vært gjennom, du fortjener å ta deg et lite skudd i dag. Så gjerne en 4 - 2 milligrams xanax til ettermiddagen så du kan slappe litt av g du fortjener absolutt å røyke deg en nattis så du får sovet godt, stakkars deg vettu.

Hadde jeg ment at du fortjente det så hadde jeg ment at du fortjener å leve et miserabelt helvete i resten av ditt liv som narkoman. Jeg mener heller at du fortjener å være lykkelig og leve i frihet, og leve ut til ditt fulle potensiale.

Jeg er ikke mot noen, noe individ og det er ikke opp til meg å dømme noen her. Jeg bare gir dette rådet oppriktig og jeg sier det til dere akkurat som jeg vil si det til meg selv. Min kamp er mot systemet og det har det alltid vært. Et system som ikke vil ha individer som stiller spørsmål og heller vil ha deg som en arbeidende robot som følger flokken.. eller en alkoholisert narkoman som blir satt ut av spill.
Vis hele sitatet...
Hvilket råd er det du gir? Slutt å vær avhengig for det ekke bra? At ikke noen har tenkt på det før...
Haha. takk for den. Jeg sier slutt å finne unnskyldninger og ta deg sammen. slutt å syntes synd på deg selv. tilgi andre så tilgir du deg selv. elsk deg selv så du kan elske andre. drikk ayahuasca
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er kan godt hende det...

aldri?
Vis hele sitatet...
HahHa.

Det stemmer. Ikke én eneste gang på 32 år. Du kan si mye om meg, men selvgod, det har jeg da aldri vært