Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4962
Hei,

Leier en enebolig som er svært skrantet. Selvfølgelig ser man de fleste feil når en har bodd på en plass en stund, og her er det oppstått en del.
Kontaktet huseier først ang søppeldunk som var for liten, fire vindu kan ikke haes igjen, betaler ekstra for uteområde som ik kan benyttes pgr av eiers eiendeler. Det største problemet er vannskade på bad. Første uka jeg flytta inn ble jeg oppringt av leier under meg i kjeller. Det dryppet vann ned fra meg til ham. Fra bad. Vaskemaskin slange var hoppet ut og det for rett igjennom. Dermed er ikke dusj blitt benyttet da den står like v vaskemaskin . Kun badekar som er i bruk nå. Har bodd her i 8 mnd ca.
Noen som har litt tips til lover og regler her?
Huseier er kjent med alle punktene , og har kun ordnet søppeldunk.

All svar mottas med åpne armer
Husker ikke detaljene, men som leietaker kan du melde deg inn i leieboerforeningen og få bistand/advokathjelp der. Etter å ha betalt kontigent, tror ikke det er mye.
Mvh
8 mnd er lang tid. Burde du ikke oppdaget dette tidligere? Har du ventet er det veldig dumt, klager må framsettes umiddelbart.
Trådstarter
2 0
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Husker ikke detaljene, men som leietaker kan du melde deg inn i leieboerforeningen og få bistand/advokathjelp der. Etter å ha betalt kontigent, tror ikke det er mye.
Mvh
Vis hele sitatet...
Vi har kontrakt via husleie.no, så har lest litt der å. Pluss at jeg har jo super innbo forsikring. Vurderingen jeg må fram til er om det skal klages inn, for vannskader i seg selv er jo noe som burde vært håndtert. For å få noe gjort er det uheldig å gå rettslig mot. Har tre barn her også, deg og blir alt litt mer stress.. kaldt nå om vinter å når en ikke kan ha igjen noen soverom vidu

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
8 mnd er lang tid. Burde du ikke oppdaget dette tidligere? Har du ventet er det veldig dumt, klager må framsettes umiddelbart.
Vis hele sitatet...
Nei som nevnt var alt blitt meldt fra om første månedlig periode av leieforhold.og kun et punkt er blitt håndtert..
Sist endret av Idc1987; 8. februar 2021 kl. 18:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Veldig viktig å ta en runde når man flytter inn og sammen
med huseier for å gå igjennom hva som finnes av møbler/innredning/skader.
Slik at dere er enig. Dokumenter gjerne med foto hvis det er skader.

Jeg antar det er et depositum involvert f.eks som det kan bli twist om.
Sist endret av vindaloo; 8. februar 2021 kl. 19:21.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Veldig viktig å ta en runde når man flytter inn og sammen
med huseier for å gå igjennom hva som finnes av møbler/innredning/skader.
Slik at dere er enig. Dokumenter gjerne med foto hvis det er skader.

Jeg antar det er et depositum involvert f.eks som det kan bli twist om.
Vis hele sitatet...
Ja! Med tanke på hvordan utleieren ignorerer henvendelser om alvorlige mangler fra sin leietaker og synes at det er akseptabelt å leie ut en leilighet der vinduene ikke kan lukkes ordentlig, så ville det ikke overrasket meg om han også hadde prøvd seg på depositumet til trådstarteren.

Min leveregel er - aldri stol på noen du ikke kjenner godt. Da jeg leide bolig på privat marked, så gjorde jeg følgende (uansett hvor hyggelig utleier fremsto) - gå over boligen sammen med eieren og ta opp hele samtalen med sound recorder, ta bilder av alle feil og mangler og send dem til deg selv på epost for å dokumentere dato, insister på en egnet depositumskonto som står i ditt navn og selvfølgelig ha en detaljert kontrakt.

Ingen har lurt meg en eneste gang, men trygghet og fred i sjela er gull verdt.