Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 5621
Hei

Har fått festet et jordstykke der det står et lite lagerbygg. Mannen som i sin tid brukte bygget er gått bort, og etterkommerne har ikke noe skjøte på bygget. Hvem er det da som egentlig eier bygget? Etterkommerne, jordeier, eller jeg som har festet området?

Bygget står nå litt i veien for det jeg tenkte å bruke området til, og lurer på om jeg kan kreve at det blir fjernet?
Sjekk eiendomsregisteret i kommunen din. Regner med at det er grunneier som eier den når den står på dens tomt.
Sist endret av ivar_oslo; 7. januar 2021 kl. 19:37. Grunn: Feil objekt.
Fant litt nummer. Men hva kan man bruke tallene til?






free html hosting
Sist endret av Greenthumb; 9. januar 2021 kl. 15:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er det ikke enklere å snakke direkte med grunneier? Forklar hva du tenkte å bruke festetomten til og snakk med eieren om dere kan komme til en løsning. Om du ikke får brukt tomten til det du ønsker må du jo bare si opp avtalen.

Regner med du tok en titt før du signerte, var det vrient å se grensegangen til eiendommen slik at du trodde det bygget hørte til en annen tomt? Er jo ikke noe poeng for deg å betale festeavgiften om du ikke får brukt tomten. Så enten må dere bli enige, du må si opp eller så må du rett og slett vurdere om du kan gjøre endringer slik at det prosjektet du planla kan gjøres innenfor de begrensninger som ligger i festeavtalen og oppsatt bygningsmasse på tomten.