Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1561
Hei,


Jeg har følgende problemstilling jeg trenger hjelp til for videre feilsøk.

Jeg har koblet gitaren(e) mine (via vanlig gitarkabel) til en effektpedal som er videre koblet til mitt lydkort Focusrite scarlett 2i2. Lydkortet er koblet til PC via USB.

Problemet mitt er at det ikke kommer noe lyd fra gitaren ut til høyttalerne mine. Dette fungerte tidligere.

- Jeg har sjekket at alle kabler er riktig koblet til.
- Musikk fra PCen får spilt av på høyttalerne
- Når jeg åpner lydinnstillingene på PCen (windows) så virker det som inndataen reagerer på dette. (Når jeg slår på strengene så virker det som det skulle i utgangspunktet spilt ut full lyd ut av høyttalerne).

-Jeg har forsøkt å koble utenom effektpedalen og direkte inn til lydkortet uten hell.
- Jeg har prøvd en annen gitar
- Nye kabler er forsøkt uten hell
- Driveren til lydkortet er reinstallert

Noen tips til hvordan jeg kan feilsøke videre? Jeg vil tro problemet er softwarerelatert og ikke hardware relatert. Jeg finner ingen andre som har tilsvarende problem på verken google eller Focusrite's egne hjemmesider/forum.

Hvis noen har semipeiling på dette vil jeg gjerne høre forslag på hva jeg kan prøve. Det er mulig jeg har glemt mer vesentlig informasjon, men spør, så skal jeg svare asap.

Er tråden i feil underforum kan admin eller crew gjerne flytte den til riktig underforum.
Du må ha direct monitor inne om du ikke kjører gitaren gjennom SW på PC.
Sitat av Dough Vis innlegg
Du må ha direct monitor inne om du ikke kjører gitaren gjennom SW på PC.
Vis hele sitatet...
Faen as.. Den hadde klart til å kommet seg til "off". Takk for hjelpen.