Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 951
Var innom fastlegen en stund siden og venter på time hos psykolog. Er det lurt å spørre psykolog om medisin som mot angst og ptsd. Hva ville du også ha svart hvis psykologen mener du ikke trenger det.
smøre tykt på med at du er verre en du er.
enten må du kjenne psykologen godt, spør selv av og til om div medisiner og får det eller smør på som faen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Psykologer kan ikkje skrive ut medisin. Dei kan gje ei anbefaling til legen.
Så hvis psykolog blir enig med meg at jeg trenger, må da psykolog overbevise fastlegen?
Sitat av PureFArmageddon Vis innlegg
Så hvis psykolog blir enig med meg at jeg trenger, må da psykolog overbevise fastlegen?
Vis hele sitatet...
Nei, som vidarlo sier så kan de gi anbefaling.
Sitat av PureFArmageddon Vis innlegg
Så hvis psykolog blir enig med meg at jeg trenger, må da psykolog overbevise fastlegen?
Vis hele sitatet...
Jeg tviler på at psykologen kommer til å mene noe veldig sterkt om hvilken medisin du skal få, det er ikke det som er deres jobb. Mulig hen kan si noe om at en eller annen form for symptomdemping/stabilisering trengs for at du skal få utbytte av terapi, hvis det er tilfelle.Tror en psykiater er mer det du ser etter her. Psykologen kan imidlertid utrede deg og gi deg en diagnose som i sin tur kan tilsi medisinering.
Sist endret av *pi; 15. august 2020 kl. 21:21.
Du kan si til psykologen at du lurer på om du trenger medisin. Psykologen kan ikke skrive det ut men kan fikse deg vurdering hos psykiater som det fins på alle DPS'er. Psykiater kan skrive ut medisiner men det gis bare når det er høyst nødvendig og ikke til hindring for fremgang i behandlingen.

Om psykologen sier nei er fastlegen eneste option men fastlegen vil som regel si at det er psykologens område siden det er der du er i behandling.
Ble litt usikker nå på om det er psykolog eller psykiater
Sitat av PureFArmageddon Vis innlegg
Ble litt usikker nå på om det er psykolog eller psykiater
Vis hele sitatet...
Det kommer sikkert opp om du googler navnet på behandleren din. Det står også i innkallingen du fikk i posten første gang du fikk plass der, om du fortsatt har det brevet.
Sist endret av Mefibon; 15. august 2020 kl. 21:37.