Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 570
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har vival/diazepm på resept til behov, så jeg kan ta det en sjelden gang mot panikkanfall. Jeg tar også urinprøver. Hvis jeg tar et par sobril vil dette mekke mistanke på urinprøvene?

Jeg spør fordi når jeg har pisset tidligere så slår alltid vival ut som oxazepam/sobril. Så lurer da på om de stoffene omdannes tll noe annet i levra eller noe så jeg fint kan ta sobril uten at de kan se forskjellen på om det er sobril eller vival.
De ser forskjell dessverre.
Diazepam metaboliseres delvis til oksazepam. Derfor slår det ut på sobril, men det slår også ut på diazepam. Når diazepam har lengre halveringstid enn oksazepam, så tenker jeg det er vanskelig å bortforklare at diazepam mangler.
Spørs hvor nøye de er med måling av serumkonsentrasjonen av virkestoffene.

Diazepam blir metabolisert til bl.a Oksazepam og Oksazepam blir ikke metabolisert, så der er kun det aktive virkestoffet oksazepam.

Det som kommer på prøvesvarene er forhøyede verdier på oksazepam ift hva diazepamen ville metabolisert, så..

Det kommer altså helt på legen som skal tyde disse svarene og hvor nøye resultanene er. Men jeg tenker at en Sobril i ny og ne vil gå bra, den skilles ut totalt av kroppen på 3 døgn uansett. Så hvis du har prøve en gang i uka, kjør på minst 4 dager før neste prøve

NB! Er ikke Helsepersonell