Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1904
Hei!
Har ca 2 gram brunt hasj liggende og vil gjerne prøve å bruke det til brownies. Men er usikker på om dette blir for lite. Tenkte å halvere en 12 biters toro pakke, slik at det blir da 6 biter. Skjønner at man må spise mye for å få en effekt ut av så lite. Men er det mulig hvis vi da er to stykker som spiser halve kaka hver?
Tror 1 gram hver er mye mer en nok asså
Tja, hvor balle vil dere bli?
Ville heller bare lagd skakkao eller yoghurt+hasj istedet selv, og heller lagd brownies som en snack til senere på kvelden.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Verdens enkleste edible:

1. Varm ovn til 150 grader
2. Legg ønsket mengde brunt i ovn i ca 30 min
3. Legg ca to-tre spiseskjeer olje i en kjele og bruk lav varme. Smelt bruningen i olja og rør litt, ca 5-10min. Hvilken som helst olje skal fungere, men har hørt at kokos-olje fungerer best. Går nok uansett fint med annen olje også, ettersom det er fettet THC'en skal binde seg til.


Nå er olja aktivert. Dette kan du shotte eller innta på en annen måte, f.eks i mat eller drikke. Enkleste er bare å shotte det.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når det kommer til mengde så får dere nok en bra opplevelse på 0.5g per person.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fyr 0.3-0.5 (i biter) i en skje blandet med smør eller olje (kommer an på hvor balle du vil bli) og vent til like før det slutter å boble, og så bland hasjen og oljen sammen. Deretter tar du en skyr eller annen yoghurt og blander det inn og spiser. 0.3-0.5 per pers
Funker fett!
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lagde Kakao med typ 0.5 bruning. Så var jeg fjern i godt over 24 timer. Det var en lite behagelig opplevelse.
holder med 0,2-0,3 om det er ordentlig hasj du må huske å ha hasjen pakket inn i masse tinfolie i ovnen på 220 grader i 20 min ca til den blir sort nesten, så litt kokosnøttolje i panna på lav grad bland den ut til oljen blir brun så er den ferdig og klar ti å ts oppi hva sm helst men smaker litt rart da
Sitat av Bruker 1 Vis innlegg
holder med 0,2-0,3 om det er ordentlig hasj du må huske å ha hasjen pakket inn i masse tinfolie i ovnen på 220 grader i 20 min ca til den blir sort nesten
Vis hele sitatet...
Virkestoffene i cannabis vil begynne å fordampe ved 130-140 grader celsius, hvis jeg husker korrekt.
Jeg vil tro det er tryggere å heller redusere temperaturen dit, og heller ha det i ovnen lenger.
Det funker sikkert ved 220'C i 20 min også, men ser for meg at man vil miste litt potens av dette.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Virkestoffene i cannabis vil begynne å fordampe ved 130-140 grader celsius, hvis jeg husker korrekt.
Jeg vil tro det er tryggere å heller redusere temperaturen dit, og heller ha det i ovnen lenger.
Det funker sikkert ved 220'C i 20 min også, men ser for meg at man vil miste litt potens av dette.
Vis hele sitatet...
Kaken er ferdig lenge før den rekker å bli 130 grader inni. Skorpen kan kanskje snuse på 140 grader, men mesteparten av kaken holder seg langt under temperaturer der virkestoff begynner å forsvinne.
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Virker som det er første gangen deres med edibles. Dersom dere ikke røyker jevnlig og har en god toleranse synes jeg forslagene i denne tråden virker hinsides!

Jeg hadde målt opp og puttet 1.2g i kaken dersom dere kan/vil spare på den(fryser).
Så man har man rundt 0.1 i hvert stykke. Som jeg vil si er en god start uten/lav toleranse.
Eventuelt putte 0.25-0.3g i kaken dersom dere skal spise hele på en kveld.

Jeg startet selv på 0.1 og det kicket godt. har også gitt det til andre nybegynnere som sier de aldri har vært så høye før.

Og dersom du går for flere biter burde du vente to timer med å spise mer.
Fort gjort å brenne seg på den. Da edibles kan ta lang tid før det gir ordentlig effekt.
Dersom du er utålmodig risikerer du å sitte der 15-30 minutter etter du har tatt stykke nummer 2, og så slår stykke nummer 1 deg flat.
Da er det bare å holde seg fast resten av kvelden.

Du kan alltid spise mer, men aldri mindre

Er alltid omdiskutert hvor lenge det skal putre på platen, temperatur, og lengden på decarbing i ovn.
Men jeg hadde gått for:
  • Smuldre opp hasjen og pakk den inn i ett lag bakepapir.
  • Decarbe i ovnen på 120c i 30min.
  • putt det deretter i vannbad med smørret fra oppskriften så lenge du har muligheten.
Etter det er det bare å lage kaken som vanlig
Sitat av moret Vis innlegg
Kaken er ferdig lenge før den rekker å bli 130 grader inni. Skorpen kan kanskje snuse på 140 grader, men mesteparten av kaken holder seg langt under temperaturer der virkestoff begynner å forsvinne.
Vis hele sitatet...
Jeg siktet til posten over meg (i quoten ), hvor det ble foreslått decarbing i 20 min på 220 grader, før evt det blir brukt videre i en kake eller lignende.

Jeg syns det virker litt risky mtp å kaste bort virkestoff, men i utgangspunktet er jeg enig med påstanden din, og kan i tillegg foreslå decarb først, på lavere temp enn 220, bare for å være sikker.

Til TS vil jeg foreslå å bake muffins, siden jeg alltid har hatt større suksess med det vs brownies, og mistenker det er fordi muffins er mindre og tillater mer effektiv decarb i stekeprosessen.
På den tiden var jeg ikke klar over decarb ved oralt inntak, så den lille decarbingen som foregikk var stort sett 5 min i smørsmeltinga og når kaken/muffins ble stekt i ovnen.

Tror også at å spise utrolig mye brownie i seg selv kan bli ubehagelig kombinert med rusen. Mye sukker og seigt dritt, kan fort bli dårlig i magen av det om man spiser for mye.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lagde Kakao med typ 0.5 bruning. Så var jeg fjern i godt over 24 timer. Det var en lite behagelig opplevelse.
Vis hele sitatet...
Jeg spiste 2,5 gram i noen vafler for noen år siden. Og fyttihelvete hvor stein jeg ble, følte nesten var var på syre. Jeg hadde ikke gjort noen research på forhånd, så jeg lærte den gangen, hehe.

Edibles er noe helt annet enn å røyke det, kan nesten ikke sammenliknes om man spiser mye av det. Liker best å røyke nå om dagen, orker ikke være stein i 24 timer selv.
Pleier å bruke 3 gram per 100 gram smør.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvordan er det om man blander inn olje? Jeg smelter smøret, hiver oppi 4g olje, rører inn i røra og setter toro browniesen på 175 grader i 35min. Er det for varmt?
Fordelte 6g på 18 kjeks nylig. Funket som faen!