Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2927
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Åpen for alle forslag
Nootropics:
-ashwaganda
-theanine
-NAC
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har prøvd alt det der
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Phenibut. Men det er også vanedannende og kjemisk. Nesten samme liga som benzo.
https://www.apotek1.no/hjerne-og-nerver/angst

Legemidler mot angstlidelser
Legemidler mot angst er sjeldent løsningen alene, da legemidler ikke får gjort noe med unngåelsesadferden som bidrar til at man ikke blir kvitt angsten. Bruk av legemidler begrenses derfor generelt til spesielt utsatte situasjoner, eller til fast bruk i en begrenset periode med kjent belastning. Legemidler har normalt ingen plass i behandling av fobier, med unntak av kroniske og invalidiserende tilstander.

Det fins flere ulike typer legemidler som brukes mot angst. Behandling og dosering tilpasses individuelt, basert på situasjonen man er i og hva slags angstlidelse man lider av.

Antidepressiva av typen SSRI eller SNRI er ofte førstevalg, men også eldre preparater, for eksempel trisykliske antidepressiva og MAO-A-hemmere, brukes i noen tilfeller. Disse virker på ulike måter, men alle påvirker omsetningen av ulike nevrotransmittere i hjernen.
Det fins også legemidler brukes i kortere perioder eller ved akutte tilfeller. Beroligende av typen benzodiazepiner var mer brukt før, og i dag begrenses bruken til forbigående angstepisoder eller i påvente at annen terapi. Benzodiazepiner kan gi avhengighet og kan føre til misbruk og bør kun unntaksvis brukes og ikke over lengre tid. Bruk av benzodiazepiner alene og/eller over lengre tid frarådes.
Andre legemidler som benyttes er trisykliske antidepressiva som klomipramin i lave doser og pregabalin. Buspiron kan også forsøkes. For alle disse kommer effekten sent (etter 2-4 uker) og noen ganger forverres angsten den første tiden. Ved søvnvansker kan antidepressiva som mianserin, trimipramin eller mirtazapin i små doser forsøkes.
Ikke-selektive betablokkere, mest brukt mot høyt blodtrykk, kan være effektive hvis man er plaget av «lampefeber», det vil si at man får angst når man skal tale for en forsamling eller spille et instrument foran et stort publikum.
Vis hele sitatet...
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Yoga/Trening/Pusteøvelser
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Phenibut. Men det er også vanedannende og kjemisk. Nesten samme liga som benzo.
Vis hele sitatet...
Alt i denne verden er kjemisk.

TS: finn ut hva som trigger angsten, kom deg til kilden. Du kan enten konfrontere og overkomme det eller vike unna.
Det finnes ikke noe vidundermiddel mot angst. Det du trenger er profesjonell oppfølgning. Ta kontakt med fastlegen din for videre henvisning.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Mikrodosere sopp/lsd? Evt ta sjansen på en høy dose som tvinger deg til å konfrontere deg selv og roten av angsten, det kan hjelpe.

(anbefales ikke)
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
Mikrodosere sopp/lsd? Evt ta sjansen på en høy dose som tvinger deg til å konfrontere deg selv og roten av angsten, det kan hjelpe.

(anbefales ikke)
Vis hele sitatet...
vil nå gå så langt som å anbefale dette på det sterkeste, om man har mulighet for å gjøre det i kontrollerte former.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For min del så har det å kutte ut alt av rus, spise sunt og starte med trening igjen hjulpet meg veldig mye. Angsten er borte, men depresjonen sitter litt igjen, men mye lettere nå enn før.

Sier ikke at det vil løse alle problemene dine, men det er verdt forsøket. Men trening pleier ofte å øke selvfølelsen/selvtilliten på veldig kort tid.

Uansett hva du finner ut at du skal gjøre, så lykke til
hvis du virkelig har lyst til å bli kvitt det og ikke bare få rus; gå turer i skogen og opphold deg mer i natur. begynn med styrketrening, slutt med sukker og annen usunn mat, ikke drikk alkohol. hadde du gitt alt jeg nettopp skrev en sjanse så er jeg ganske sikker på du ikke har angst etter 2 måneder ved mindre du har så kraftig angst at du ikke tørr å gå ut typ
IKKE begynn fast på piller hvertfall, for snart må du ha de selv om de ikke lengre funker på angsten, og angsten blir bare værre for hvert år du går på de, men fortsette gjør man, pga det er flere år med abstinenser når man slutter føles det som, har prøvd flere ganger, det tar aldri slutt med abstinenser, jeg får kramper og 'tics' så jeg hopper i stolen et halvt år etter den siste valiumen, og jeg trappet eldig skate ned, som man bør gjøre for å klare å slutt, men alle rundt meg sa at jeg bare måtte begynne igjen, for jeg så på de fem første sesongene va tegneserien archer igjen og igjen i to år, og spilte litt heroes of might and magic, jeg ble litt bedre av hasj, men til slutt begynte jeg det jeg kalte friday tradition, å skyte en kvart subutex hver fredga, og det gjorde meg helt frisk og ruset, så endte eg opp avhengig av piller og opiater, går på metadon nå og sobril.

Jeg gleder meg til den dagen jeg kun trenger en imovane på kvelden, for den slutter ikke funke for min del, bare en stk er nok fremdeles, etter 18år på fast dose 7,5mg pr kveld. Jeg elsker imovane egentlig, for angst om dagen også, så det kjekkeste rusen jeg vet er fem imovane og littt hasj til, med cola eller kaffe med sukker reett etter pillene så de virker bedre, for når du drikker kaffe kjenner du den og pilene jobbe mot hvernadre, så begge kjennes bedre for meg hvertfall, samme med piller og speed.

Ingenting mer en noen imoer og lit hasj trenger jeg for å være fornøyd med alt som skjer rundt meg, og er supersosial. Snakker mer rolig og ikke i munnen på andre som jeg lett gjør for jeg har asperger syndrom eller høytfungerende autisme som det og kalles. Tror det siste er navnet de skal bruke fremover om min tilstand, jeg sier tilstand og ike sykdom, for det gjør meg svært inteligent, men sosialt er jeg en idiot. Jeg driter meg ut sosialt igjen iog igjen, men på imovane driter jeg bare i det, og da blir det mindre problemer.

LYRICA er verdens beste pille mot angst for meg, men bruk heller ikke den fast hver dag, da slutter den å funke og du blir like avhengig som av valium nesten. Men jeg føler solen skinner kun for meg når jeg tar meg en lyrica. Elsker det, og hadde resept på300mg x3 om dagen, spiste ofte bare en og sparte opp til jeg kom til å miste de, og mist de gjorde jeg, for det gikk fra å være et c-preparat til å være et b-preparat som er strengere å få og brukes sjeldnere.

Men jeg prøver å få det igjen så jeg kan klare å slutte med sobril selv nå. Jeg hater å gå på sobril og andre valium type piller hver dag, for det funker nesten ikke, og jeg merker det egentlig bare når jeg IKKE tar det, da blir jeg helt suicidal og gal. Må også ha rivotril, xanor eller mye imovane for å bli helt frisk av pille avhengigheten, og jeg får ikke slikt hver dag, heller noe sånt som en dag i uken får jeg nok til å ha det fint. Fikk 25 10mg diazepam som het benzedin av en venn nylig, og har ikke hatt det så bra flere år, holdt meg hos mormor og morfar hele tiden og sparte så lenge på de som jeg klarte, jeg tok aldri om natten selv om jeg var helt søvnløs til og med, de er for god til å sløse å søvn syn jeg, jeg vil kjenne effekten våken, så tok max tre stk om gangen, heller en eller to. En sånn sammen med en 25mg sobril som jeg får 3 av om dagen var helt topp.

saviour
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Phenibut er veldig fristende. Men har lang rusfri tid da. Det er kanskje dumt å ta phenibut da? Er det ett tilbakefall isåfall?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Phenibut er veldig fristende. Men har lang rusfri tid da. Det er kanskje dumt å ta phenibut da? Er det ett tilbakefall isåfall?
Vis hele sitatet...
Jeg vil kalle det for et tilbakefall, ja. Phenibut kan virke uskyldig ift benzo, men abstinensene kan være like jævlige. Det er uten tvil et rusmiddel.

Jeg har prøvd det noen ganger opp gjennom, og syntes at effekten var merkbart euforisk. Phenibut dekker over angsten effektivt, men man blir ikke sløv av det, tvert imot opplevde jeg større klarhet i tankene. Meget fristende å bruke daglig, derfor holder jeg meg unna.
Beste medisin er å kome seg i aktivitet, eller jør noe man blir glad av, eller vær atme noen som ha positiv vibes, slepper man å site med tankekjør i hode.. tenke på det negative å bli mer deprimert..
På apoteket selges noe som heter Sedix, et urtebasert beroligende. Funker for noen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Åpen for alle forslag
Vis hele sitatet...


Medesinsk CBD olje med noen få % THC i.

Det er tilgjengelig i Norge nå via lege. Men må søkes om, og ha grunnlag for der. Personlig vil jeg heller ha det en kjemikalier for å sove. Eksempelvis.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
CBD olje
Kratom
Trening
Kamille te
Kava Kava
c-preperater som gjør deg sløv ---> sløv = mindre angst (etter min erfaring)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Åpen for alle forslag
Vis hele sitatet...

Kratom
Prøv å utfordre deg selv på å gjøre det du ville gjort hvis du ikke hadde angst. Begynn gjerne i det små. I istedenfor å prøve å redusere angsten, prøv å gjøre ting med angst. Da demonstrerer du ovenfor angsten at du ikke er dens slave og angsten "skjønner" at den fyrer av forgjeves.

...og vil etterhvert slutte å plage deg
Sist endret av ScandiNAV; 15. mars 2020 kl. 00:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Åpen for alle forslag
Vis hele sitatet...
oxytocin elr ghb, sistnevte kan medføre STERK avhengighet, mn anxt e anxt

ps: ik bland ghb m koffein, alkohol elr benzo, kan bli d siste du gjør
Sist endret av ikkjeskapdeg; 15. mars 2020 kl. 02:01. Grunn: va nødt