Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  336 427024
Anonym bruker
"Klok Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvil i fred :/
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
Jeg håper denne tråden og pål sin historie har hjelpet og kommer til å hjelpe andre tenke 2 ganger før de tar et valg

Hvil i fred
Sist endret av Cobra1; 11. mai 2019 kl. 02:51.
Trist lesning
Hvil i fred

Hvordan fikk Dagbladet greie på at "Pål" var bloodshotEyes?
Nei og nei, så trist. Det har vært hjerteskjærende å følge denne tråden fra starten. Hvil i fred.

Sitat av Cobra1 Vis innlegg
Jeg håper denne tråden og pål sin historie har hjelpet og kommer til å hjelpe andre tenke 2 ganger før de tar et valg
Vis hele sitatet...
Jeg har faktisk sett eksempel på at denne tråden alene har fått noen til å ikke prøve heroin likevel.
Sist endret av *pi; 11. mai 2019 kl. 10:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvil i fred
Kondolerer så mye til foreldrene, hvis dere leser her.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Utrolig trist å lese. Hvil i fred <3

Utrolig hvor mye jeg har tenkt på TS hele veien og jeg er ikke alene med det. Det er det dette forumet er for meg, folk som deler opp og nedturer, deler gleder og sorger.

Hvil i fred og kondolerer til familien. Dere skal vite at sønnen deres har i alle fall skremt meg vekk fra å prøve heroin.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Cobra1 Vis innlegg
Jeg håper denne tråden og pål sin historie har hjelpet og kommer til å hjelpe andre tenke 2 ganger før de tar et valg

Hvil i fred
Vis hele sitatet...
Den gjorde det for min del! For er par uker siden satt jeg på darkweb for å bestille diazepam - så deppa som jeg er. Hadde ~200 igjen og så de solgte heroinkapsler på 0.2 gram og tenkte "når først holder på så faen heller; ta med det i samma slengen!". Mangler helsigvis typ 10 spenn så ble ikke noe av. Heldigvis.

Hvordan hedrer vi "Pål" på best måte? Ta lærdom av det han gjennomgikk og ta det som motivasjon. Har alltid hørt at heroin er bad men aldri "tatt det til meg" før nå. Takk og hvil i fred!
Sånn kan det faen meg gå, altså. Triste greier.
Hvil i fred
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvil i fred, ufattelig trist. Har mistet mange venner og bekjente til heroinen desverre.

Men en ting jeg ikke skjønner i denne teksten her; det står at 30 oktober 2017 var dagen for dødsfallet, men hvordan kan han da svare på et innlegg den 27 November 2017? Er det bare jeg som reagerer på dette?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Men en ting jeg ikke skjønner i denne teksten her; det står at 30 oktober 2017 var dagen for dødsfallet, men hvordan kan han da svare på et innlegg den 27 November 2017? Er det bare jeg som reagerer på dette?
Vis hele sitatet...
Antar det skal være 2018. 31.okt var en onsdag 2018.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av *pi Vis innlegg
Antar det skal være 2018. 31.okt var en onsdag 2018.
Vis hele sitatet...
Det kunne vært det MEN det står jo at bekreftelsen på at han fremdeles var i live som var skrevet av en bruker her, datert i august 2018 ikke stemmer, altså kan det ikke være 2018 de mener. Kanskje de mener at dødsfallet fant sted 30 november 2017 og ikke Oktober? Samtidig så står det på profilen til blood shot eyes at siste aktivitet var 2. februar 2018...

merkelige greier
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Hvil i fred
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Svært trist. Denne tråden har vært til endel hjelp hos meg, når jeg har vudert dårlige valg. Ikke så drøyt at jeg har vurdert sprøyta, men har selv vært på kjøret på amfetamin, og det er ikke kult å gå gjennom nedturen og dagene etter.
Hvil i fred.
All creds til foreldre som må gjennomgå dette!
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette burde være en obligatorisk lesning for alle som vurderer å prøve heroin for første gang.

Hvil i fred.
Ufattelig trist. Jeg håper at foreldrene hans, som tross alt har vært gjennom så mye, er godt innerforstått med at de gjorde alt de kunne. Livet er tøft, vi blir født med forskjellige genetiske utgangspunkt, og vi møter forskjellige utgangspunkt i livet basert på tilfeldige ting som omgrangskrets. Utrolig synd å høre om hva som skjedde med blodshooteyes. Som andre her har sagt, så håper jeg det står som en advarsel for alle andre som tenker på å prøve heroin for første gang. Hvil i fred...
Veldig trist. Jeg kondolerer til foreldrene.
Utrolig trist, hvil i fred. Kondolerer til foreldrene og andre pårørende.
Need for Speed
Anakonda's Avatar
7 2
Hvil i fred <3
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trist historie, men som vanlig er det ETT kjemisk stoff som blir fremstilt som synderen og ikke alle de TUSEN variablene som utgjør et helt liv. Fra en medfødt hjerneskade, genetisk disposisjon, utrygg tilknytning i barndommen eller hundre andre ting som fikk denne snøballen til å rulle og ende utfor skrenten. TS skrev meg bekjent lite om bakgrunnen og relasjonene sine. Hadde rusmidler vært lovlige ville han kanskje turt å oppsøkt behandling etter den første cannabisutløste psykosen og fortsatt vært blant oss. Blir man psykotisk av hasj el. er det en sterk indikasjon på å unngå alle former for rus videre.
Du har lagt igjen en meget verdifull arv på internett som jeg er helt sikker på at både kommer til, og har kommet til nytte for andre!

Hvil i fred, Pål!
Fy faen for noe dritt.
Utrolig sterk lesning og ufattelig trist :-(

Kondolerer så mye til familie og nære om dere leser her.
Anonym bruker
"Tykk Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trist lesning det her. Hvil i fred, bloodshoteyes!

Utdrag fra denne tråden burde komme i skolebøker, rusmiddelpensumet i norske skoler er en vits.
Fulgt med på tråden siden starten av, hard lesing.
Hvil i fred.
Denne tråden burde bli satt som sticky, slik at andre kan lese den og ikke falle for samme fristelse som ts. Utrolig trist lesning. Hvil i fred.
Så trist!
Veldig sørgelig.
Triste saker. Jeg kan ikke forestille meg hvordan foreldrene har hatt det. Det eneste lysglimtet er at denne tråden kan stå som skrekk og advarsler for andre som leker med tanken om å prøve heroin.

Det er sikkert flere her inne som oppriktig mener at de klarer å styre inntaket og slutte om nødvendig, men dette er hvertfall et bevis på hvordan det kan gå.

Noen som vet hva han kalte seg på YouTube forresten?
Sist endret av Pope; 12. mai 2019 kl. 10:12.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Ja de færreste begynner med heroin for å bli superavhengig junky.

Veldig kjedelig og må innrømme at som 30år+ har jeg opplevd så mange dødsfall pga heroin og rus at det ikke overrasker eller gjør så mye med meg mer.

Ønsker å stoppe de jeg kaa fra å død fra det, men det er blitt så naturlig for meg med tidlig død rundt heroin misbrukere.


Bruker du heroin har du flaks om du blir 30 liksom. Sånn er det og det er desverre helt naturlig.

At jeg lever i dag er takket være at vekterne i storbyene får alarm når noen har vært på do lengre enn 5 min og at de da sjekker toalettene.

Ekte helter vekterne i Oslo. Alt de gjør for å forhindre overdoser er helt fantastisk. Nydelig mennesker <3

Hvil i fred Pål.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hvil i fred
Føler meg ydmyk som har fått fulgt denne historien fra start til slutt.
Bare synd den endte slik.

Kondolerer til de pårørende.

Hvil i fred.
Kondolerer til familien og dere som kjente han. Jeg blir så utrolig trist og gråter for en fin fyr som ikke lenger lever.
Vi hadde mye moro og tull på PM, men det tok slutt.
Håper noen kan "lære" av tråden hans, uansett, hvil i fred, klem fra Betty
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Hvil i fred, og kondolerer til dere som kjente Pål personlig, ikke minst familie. La oss i det minste håpe denne tråden vil kunne være til oppfordring om å tenke seg om to ganger.
Fulgt tråden siden starten.. Håper virkelig dette hjelper noen med valget de muligens har foran seg.

Hvil i fred Pål! Dette er en ekstremt rørende historie.
Fulgte tråden til "Pål" fra start og har ofte funnet veien til den igjen for å se åssen det gikk med han.
Faen så trist.
Hvil i fred "Pål", og kondolerer til alle pårørende.
Sist endret av Bruskork1; 13. mai 2019 kl. 20:01.
������

Trist
Sist endret av StellaWild; 14. mai 2019 kl. 16:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Stakkars fyr
for en trist skjebne
måtte hans sjel få hvile i fred.
Rip. Trist som faen.
Det er jo helt utrolig hva han har gjort her. Han viser jo oss og alle i sin omgangskrets at toget er på vei mot han men ingen klarer å produsere en løsning som kan få han vekk fra gatene. For en sinnsyk fyr. Dette beviser jo nok en gang at samfunnet vi lever i har store mangler og feil. Stakkars foreldrene de prøvde jo alt men gutten hadde jo aldri en sjanse mot heroin epedemien.
Mine kondulanser og varmeste tanker går til hans stakkars foreldre. Og jeg vet godt at ingenting vi sier eller gjør no vil hjelpe de som har tapt alt. Vi ser disse menneskene hver dag og fortsatt så er myndighetene handlings lammet og tiltaksløs over den elendigheten som flyter over Oslos gater.
Hei!

Det er utrolig sterkt å lese reaksjonene deres på Påls meldinger, hans skjebne og historien om den. Er det OK om jeg bruker noen av reaksjonene deres i en oppfølgersak? (Referert anonymt, med brukernavn bare.)
Ang spørsmål oppe i tråden om hvordan DB kom i kontakt med Pål kan jeg ikke gå i detalj på metode/bakgrunnsjobbing men det er ikke veldig mystisk.

Hilsen Torgeir Krokfjord / Dagbladet
Selfølgelig du må bare bruke mine. Om det vil redde fremtidig Pål så gjør det.
Fulgt tråden siden start selv, dette var tungt å lese. Hører den låta for
første gang på noen år nå. Hvil i fred "Pål". <3
Torgeir Krokfjord har på PM opplyst meg om at dersom noen har innvendinger mot å bli sitert i Dagbladet, så vil han respektere dette.
De som da har postet i denne tråden men ikke ønsker å bli sitert, kan sende PM til Torgeir Krokfjord.
Hvil i fred Pål! Det er trist lesning men veldig sant, jeg har prøvd mye rart men har alltids hold meg unna sprøyta, pga Pål sin historie.
Ser forresten at det er en feil i innliminga av artikkelen oppi tråden her - og at det forårsaker misforståelsen lenger oppe i tråden om når Pål døde. Det siste forum-innlegget vi har sitert med dato er fra 30. oktober 2017. Men den datoen sier ingenting om når han døde. (Det vil du se om du leser selve artikkelen.)
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Husker jeg leste denne posten for mange år siden, og hvor kontroversielt det var å spørre om råd ang. heroin.
Fikk sjokk av flere av svarene, men tenkte samtidig at det er tryggere om han får "riktige" instruksjoner til å gjøre det på en så safe måte som mulig. TS innlegg var velformulerte og småmorsomme, reflekterte og utrolig trist mot slutten Håper dette kan ståd til advarsel mot de som vurderer å begynne med heroin og det som verre er (fetanyl etc). Vil i fred TS <3 Kondolerer så mye til de som stod han nært og viste hvem han var <3
Hei alle
Legger ut denne for moren og faren til Pål, som har vært inne og lest tråden og meldingene deres.

Hilsen Torgeir Krokfjord / Dagbladet

-----

Kjære alle dere som har fulgt tråden til sønnen vår.

Det er skremmende og svært trist å lese tråden. Men mange av dere har skrevet reflekterte innlegg, og heiet på og gitt oppmuntring til sønnen vår. Men det hjalp altså ikke. Som det framkommer i reportasjen, var det bare en utvei for ham – å ta sitt eget liv - da han skjønte at han ikke ville klare å slutte med heroin. Det forteller alt om dette forferdelige stoffet!

Vi takker for omsorgen mange av dere har hatt for sønnen vår i disse årene og for omtanken som vises oss foreldre når dere nå vet hva som har skjedd. Vi har blitt klokere av å lese tråden og veldig rørt over mange fine ord de siste dagene.
Ufattelig trist at det skulle ende slik.

Har ikke fulgt tråden fra starten av slik som mange andre her, men det er skremmende å lese fra startfasen til slutten.
Viser virkelig de destruktive mekanismene til mennesket.

Hvil i fred, Kondolerer så mye.. :/
Sist endret av Sopphuet; 16. mai 2019 kl. 16:40.