Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3305
Hei,
Var på fest i helga og tok MDMA. Da jeg kom hjem tok jeg nattings (hasj), og ble tatt av politiet. Måtte inn å avgi blodprøve og tisseprøve!
Hadde ingenting på meg, så det var aldri mistanke for noe annet enn hasj.

MEN; når de sjekker blodprøven, kryssjekker de alt, eller vil det bare være for å sjekke THC nivået?

På forhånd takk for svar
Slår nok ut på begge deler.
Hvordan ble du tatt?
Ah var det jeg fryktet. Vet du hvordan strafferammen vil bli også? Plutselig stod de foran meg etter jeg hadde røyka. De kjente lukten og fant sneipen
Sitat av Anonymous000 Vis innlegg
... Vet du hvordan strafferammen vil bli også?.....
Vis hele sitatet...
Du vil få ett forelegg for bruk. Summen varierer alt etter hvor og når du blir tatt. Ble du tatt hjemme vil jeg anta at du havner på en plass mellom 4-6000,-
Okei, bot er greit den hadde jeg forutsett. Men vil det skje noe annet? Er veldig nervøs mtp MDMA'en....
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonymous000 Vis innlegg
Okei, bot er greit den hadde jeg forutsett. Men vil det skje noe annet? Er veldig nervøs mtp MDMA'en....
Vis hele sitatet...
Bruk av MDMA kvalifiserer i utgangspunktet ikkje til meir enn bot det heller.

http://www.riksadvokaten.no/filestor...tikasaker2.pdf
Okei, takk for svar
Du kunne jo nekta åpne døra med mindre de hadde rettsordre ellers kunne du nekta å levere prøver uten videre ordre fra retten... Det kjipe er jo om de ringer en jurist istedenfor ordre men vet ikke hvordan det fungerer i praksis.

At de driver og tar folk for sånt i 2017... Tror folk må stå for sitt så det blir vanskeligere for dem å ta den lette veien å få oppklaringsprosent.
Sist endret av Kloroplast; 31. januar 2017 kl. 00:32.
Må bare utdype at du får forelegg og blir dømt for ervervelse, oppbevaring og bruk av narkotika.

Av en eller annen grunn er det noen som tror de får forenklet forelegg og ingenting på rullebladet, men det stemmer ikke.
Du innrømmer seff ikke bruken. Du var på fest, folk røyka weed, du fikk det i deg i form av passsiv røyking. Mdma aner du ikke hva er, sikkert noen som har putta i drinken din uten at du var klar over det. Stå på den storyen beinhardt. Bevisbyrden ligger hos politiet, ikke deg. De kan ikke faktisk bevise at du røyka, eller tok mdma'n. Uansett - er bare forelegg om du innrømmer det/ikke klarer å snakke deg bort.
Sitat av carepoliz Vis innlegg
Uansett - er bare forelegg om du innrømmer det/ikke klarer å snakke deg bort.
Vis hele sitatet...
Det kommer på en utvidet attest.
Skjønner ikke hvorfor folk velger å avgi urinprøve i det hele tatt, eller blodprøve når de ikke kan bruke makt. Som f. eks i trafikksaker må de få bekreftelse av juristen om lov om maktbruk.

De kan aldri tvinge ut urin eller tvinge i deg vattpinner i munnen.

Kommer anpå situasjonen, men si du var i Sverige når du inntok rusmidler.
Sist endret av Naturgrønn; 1. februar 2017 kl. 22:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke si du var i akkurat Sverige, siden de kan straffe for det selv om det ikke skjedde i Norge men skjedde i et land der det også er straffbart.

Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor folk velger å avgi urinprøve i det hele tatt, eller blodprøve når de ikke kan bruke makt. Som f. eks i trafikksaker må de få bekreftelse av juristen om lov om maktbruk.

De kan aldri tvinge ut urin eller tvinge i deg vattpinner i munnen.

Kommer anpå situasjonen, men si du var i Sverige når du inntok rusmidler.
Vis hele sitatet...
https://lovdata.no/lov/1902-05-22-10/§12

§ 12. For så vidt ikke annet er særlig bestemt, får norsk straffelov anvendelse på handlinger som er foretatt:
3. i utlandet av norsk statsborger eller noen i Norge hjemmehørende person når handlingen
c) er straffbar også etter det lands lov i hvilket den er foretatt,

Altså man straffes på samme måte som om man hadde gjort det i Norge.

Selv sa jeg til politiet at jeg røyka i syden uten at det skjedde noe særlig ut av det jeg sa.
Sist endret av Kloroplast; 2. februar 2017 kl. 02:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kloroplast...

Bruk går under legemiddelloven som ikke gjelder i utlandet slik som straffeloven.

Legemiddelloven § 24

”§ 24. Det er forbudt uten lovlig adkomst å være i besittelse av eller å bruke narkotika m.v. og å skaffe seg adgang til å få kjøpt slike varer under falske opplysninger, f.eks. om navn, bosted, sykdom eller sykdomstegn. Slike midler må ikke anvendes til annet formål enn de er utlevert til, og må ikke uten lovlig hjemmel overdras til eller erverves av andre enn den som resepten eller rekvisisjonen er utstedt til. Resept eller rekvisisjon må ikke overdras til eller erverves av andre enn den de er utstedt til”

Orker ikke Google meg i hel men..

"I straffeloven reguleres ikke bruk av narkotika, det er regulert i legemiddelloven. Vi har ingen bestemmelse som sier at legemiddelloven får anvendelse på handlinger som er foretatt i utlandet.

Bruk av narkotika i Colorado vil derfor ikke kunne straffes i Norge.

Hilsen juristen, ung.no"

https://www.ung.no/oss/lovogrett/110970.html
Sist endret av Naturgrønn; 2. februar 2017 kl. 04:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
My bad… Men det er vel samarbeid mellom politi i Norge og Sverige, har lest at folk har fått bøter i Danmark og de fikk politiet i Norge til å gi bøter til folk.
Sitat av Kloroplast Vis innlegg
My bad… Men det er vel samarbeid mellom politi i Norge og Sverige, har lest at folk har fått bøter i Danmark og de fikk politiet i Norge til å gi bøter til folk.
Vis hele sitatet...
En venn ble tatt i Danmark på Roskilde Festivalen i 2015. Boten som kom i posten var fra det danske politiet og h*n har ikke hørt et pip fra det norske.
Sitat av Kloroplast Vis innlegg
My bad… Men det er vel samarbeid mellom politi i Norge og Sverige, har lest at folk har fått bøter i Danmark og de fikk politiet i Norge til å gi bøter til folk.
Vis hele sitatet...
Tror det er kun Norge og Sverige. Jeg fikk bot for røykings i Danmark, men venta bare til de ikke gadd å sende flere purringer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
https://www.politi.no/vedlegg/lokale...dlegg_1111.pdf

Sånn. Så slepp folk tru. Det er altså ein felles-nordisk politisamarbeidsavtale, som m.a. forenkler innkreving av bøter på tvers av dei nordiske landa.
Sist endret av vidarlo; 3. februar 2017 kl. 08:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.