Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2247
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Hvor: Amsterdam sentrum
Når: Påsken
Hvem: Jeg og en venn, vi begge er atletikere og i 20 årene.
Hva: Magic Truffles, Dolphin Delight 10g hver.
Tidligere: Cannabis og en gang på MDMA

Jeg hadde alltid lyst til å prøve noe form for sopp eller trøffler. Hadde lest litt om trøffler på nettet og ville gjerne prøve det i Amsterdam. Så når vi var der gikk vi til en smartshop hvor vi lot oss friste av menyen. Jeg ville helst prøve Atlantis som var litt sterkere type for å få en bra trip. Men damen i skranken anbefalte oss Dolphin Delight og mente den vil passe oss mens hun dro på smilebåndet. Kjøpte hver vår pakke med 10g for 14 euro ca. Trøfflene så ut som sjokoladeklumper (omtrent som "KINA" sjokoladekuler) med blanding av grå, blå og brune farger. Google "dolphin delight truffles" hvis man er nysgjerrig

Klokken var 13:00 og vi hadde akkurat spist oss mette på Mc Donald's. Jeg ville helst innta når maten hadde fordøyet seg litt. Men min venn var så gira at han allerede tok en trøffel når vi gikk ut av smartshopen i retning mot hotellet. Jeg tok en selv. Det smakte litt som mandler og nøtter, samme i konsistensen egentlig, men mykere enn nøtter. Så kom den kraftige syresmaken som fylte seg i hele munnen når man bet i stykker trøfflene.

Vi ankom hotellrommet og spiste resten. Klokken er nå 13:15 og jeg setter på noe deilig musikk og legger meg i sengen. Jeg angret på all maten jeg spiste på forhånd, fordi denne trippen blir ikke noe kraftig. Jeg mistet håpet fordi ingenting skjedde på en god stund. Klokken er 14:15 og min venn går på do. Jeg kjenner meg sinnsykt avslappet i kroppen og en følelse av at rommet sakte lener seg rundt meg. I tillegg får jeg et syn på veggen akkurat som om man nettopp blir blendet av sola. Vi kjenner ingenting, gir faen i det og går ut. Vi kommer ut på gata, og det føles ut som om alt går i fast motion og synet mitt ble i beste HD-kvalitet ever. Føler ikke at det er så veldig spesielt, selvom det var det i ettertid. Vi steller oss ved en kanal og deler en liten joint. Klokken er 14:30 ish. Etter denne begynner vi å gå mot togstasjonen. Mens vi gikk på gata da skjedde det, vi så forskrekket på hverandre på en morsom måte. Det fordi, hørselen ble så forsterket og helt insane. Oppturen minnet om den scenen i filmen "Limitless" hvor han tar sin første pille og tripper i trappeoppgangen til blokka.

Vi gikk på gata, forbi konstruksjonsarbeid hvor vi hørte hvert eneste hammerslag og kjetting som falt, planker som datt. Jeg kunne skille mellom alle lydene og jeg hørte absolutt alt, det var litt ekkelt men samtidig veldig morsomt. Det var en sykkel som plinget rett bak meg, når jeg snudde meg var den opptil 50m bak meg. Så kraftig hørsel var det, jupp... vi stopper på et gatehjørne, nå er vi veldig høye. Vi står der lenge. Om det var 5 eller 15 minutter aner jeg ikke. Vi går langs de mindre travle gatene langs kanalene, så kom det ultimate latterkicket! Jeg trodde aldri man skulle le av trøffles, men fy faen. Hvis du tror man ler av weed, så prøv trøffler. Vi lo av alt som kjørte eller gikk forbi. Alle menneskers ansikter så lættis ut på alle måter. Det var min spesialitet på trippen, jeg lo av alle ansikter. Gatene så ut til å hoppe i firkanter som en tv-skjerm, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Vi gikk rundt i Amsterdam sentrum i 2 timer, rundt og rundt. Og bare lo og lo. Folk måtte tro vi var helt på kjøret sikkert. Vi var innom en kort tur innom hotellet, men husker ikke når. Vi stoppet for å ta en sigg rett ved Red Light (Jeg har ingen tidsperspektiv etter at trippen slo inn). Plutselig mens vi står der ved brua er den mann i 60-årene i mørkegrønn kåpe som spør oss om å bomme en sigg. Så fort jeg bare ser han i sidesynet mitt eksploderer jeg i latterkrampe når jeg ser på han rett i fjeset. Øyebrynene hans sto halveis loddrett oppover panna og var lange, jeg vet ikke om det var trippen eller ekte. Han ble forvirret og gikk når jeg fikk latterkrampe. Ja, det var mye folk rundt oss, utrolig flaut egentlig. Alt var ofte i "fast-motion" og sterke farger.


Etter denne morsomme seansen med han gamle mannen, gikk vi over Damplassen mot hotellet. Vi var nå midt på Damplassen og de gigantiske klokkene begynte å ringe, det var så høyt at jeg ble helt forskrekket. En haug med måker lettet fra torget, mens dem lettet så hakket synet mitt. Vi kom endelig fram til hotellet. Vi satt på comedy central på tven og jeg hadde fortsatt latterkrampe i maks en time før jeg landet. Klokken ble ca 19:00. Trippen varte vel i ca 4-5 timer. Etter det var vi veldig slitne og sovnet godt inn klokken 22:00.

Hadde vi ikke gått ut på gaten hadde det nok ikke vært like morro. Men man blir sliten av å gå rundt i så mange timer, men det føltes lett. Trippen minnet en del om mdma, bare at det var mer ukontrollerbar oppførsel og veldig lattervekkende. Neste gang spiser jeg mindre mat på forhånd for å ha det enda mer morro. Alt i alt, var dette en god opplevelse, MORSOM!
Plutselig mens vi står der ved brua er den mann i 60-årene i mørkegrønn kåpe som spør oss om å bomme en sigg. Så fort jeg bare ser han i sidesynet mitt eksploderer jeg i latterkrampe når jeg ser på han rett i fjeset. Øyebrynene hans sto halveis loddrett oppover panna og var lange, jeg vet ikke om det var trippen eller ekte.
Vis hele sitatet...
Haha, jeg dør på meg av latter! Veldig artig og bra skrevet, glad for å høre at du fikk en morsom og spennende trip
Sist endret av SoppVandreren; 8. mai 2015 kl. 18:15.