Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1788
Hallo.

Jeg har lekt med tanken om å skaffe meg et GoPro, men så har tanken streifet meg, er den litt overrated?

Det er vel mer eller mindre det mest kjente actionkameraet på markedet, og prisen sammenlignet med andre er jo såklart betydelig høyere, men er det verdt det? Ser jo f.eks Sony har noen actionkameraer som vistnok skal være rimelig gode også.

Ser man på "trailern" til GoPro 4, så er det jo angivelig 4K, men kvaliteten virker liksom litt for godt til å være sant, filmen er jo såklart redigert, men det skal jo også samtidig være "actual footage".

Er det noen som kan backe opp om GoPro virkelig er verdt pengene, eller om det er skrytt til skyene uten noe særlig unikt grunnlag?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ser ikke noe galt med Gopro 4 traileren jeg, det er som sagt 4k video og ja du får slik kvalitet ut fra det kameraet.

Vi har brukt gopro på både RC fly og ut med skating/snowskate/snowboard, veldig kjekt med vanntett hus på kameraet når man er ute i regn/snø.

Gopro har som sagt kapret markedet, med det sagt er produktet deres bra egnet for formålet også. Du finner nok kamera som har like spesifikasjoner, det hele kommer an på hva du skal bruke det til: Skal du i vanskelige forhold? Da bør du se på kamera som har hus som kan beskytte det slik goproen har, om du bare skal bruke det i "normale" regnløse forhold i vanlige temperaturer kunne du gått for noe annet.

Jeg synes kameraet er verdt pengene i forhold til bruken min.
Personlig mener jeg at GoPro har blitt litt som iPad innenfor actionkameraer - et godt alternativ, men veldig ofte overpriset. Det finnes mange gode alternativer til GoPro nå om dagen, spesielt hvis man ikke er ute etter det aller beste, men heller vil ha et helt ålreit alternativ til en god pris.
Det er godt mulig at alternativer er like gode, om ikke bedre. Men en av ulempene en kompis av meg har innsett det er med Sony kameraet er at det er på langt nær like lett å få ekstra utstyr til det i butikk.

Han er fornøyd med kameraet, men ser selv at det finnes drøssevis av hus, føtter, fester og whatnot lett tilgjengelig til GoPro. Dette har plagt han nok til at han har bestemt seg for å kjøpe GoPro nestegang han "trenger" ett nytt kamera.