Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2487
Hei

Holder på å legge inn wordpress på webhotellet mitt nå.
Men har et problem, bruker en 1-click toolbox til å legge inn wordpress. Da må jeg legge det i en undermappe på serveren. Jeg vil bruke wordpress som hjemmeside så dermed skal jeg flytte alle filene til root. Dette går også bra.

Men problemet mitt er at jeg ikke finner .htaccess filen. Vis jeg gjør enkelte forandringer i innstillingene til Wordpress så får jeg beskjed om at htaccessfilen ikke kan forandres å at dette må gjøres manuelt.

Så jeg har sett rundt i alle mapper men finner ikke fila, vis skjulte mapper er slått på, har prøvd å laste ned hele wordpressmappa til pcen men finner den fremdeles ikke. Noen som kan forklare hvordan jeg skal kunne forandre tilgang eller redigere den selv?

Sitter forresten med OS X 10.6 og bruker Cyberduck som ftp-klient.

På forhånd takk
Lag den? (titegn)
Opprett en fil som heter .htaccess som EivindH sier, denne filen er ofte ikke opprettet når du først installerer wordpress.

Får du fremdeles klager på tillatelser så endrer du tillatelser til "777" (Høyreklikk på fila i FTP-klienten så skal du enten få opp et eget valg for "permissions/CHMOD", evt så finner du det nok inne i Properties for fila.
Aha, takk for hjelpen.

Siden det stod Update your htaccess file gikk jeg ut fra at den eksisterte.
▼ ... flere år senere ... ▼
ah. takk for tipset. Var greit å hente siden og vise den, sliter litt med å finne ut hvordan jeg skal vise bare noen linjer. Såvidt jeg har skjønt fra manualen til get_file_contents må jeg definere hvilket tegn den skal begynne å vise fra, men når jeg gjør det ble det bare kaos. Får bare lese og knote videre. Takk for hjelpen!