Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2449
Hei,

Jeg holder på å bygge en drinkrobot hvor jeg bruker endel sånne pumper + en arduino for å kontrollere alt sammen.

Men slangene som sitter i pumpene er veldig korte så jeg er på utkikk etter lengre. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt slanger med indre diameter 2,5mm og ytre diameter 4,7mm?

Slangene er lagd av gummi og kan klemmes sammen (det er sånn pumpa fungerer).
jeg vet at de har vinylslanger på bryggeland.no. De har problemer med nettbutikken nå, så tror du må ringe for å finne ut om de har med riktig diameter
Kan du ikke bare forlenge slangene som følger med?

-Del gjerne prosjektet ditt her, hadde vært kult å se
Sitat av Yochi Vis innlegg
Hei,
Slangene er lagd av gummi og kan klemmes sammen (det er sånn pumpa fungerer).
Vis hele sitatet...
Kan det være silikonslanger det der?
Sitat av Herman Hedning Vis innlegg
Kan det være silikonslanger det der?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke ekspert på dette, så det kan godt være silikon de er laget av ja, slangen er ganske myk, det må være lett å klemme på den for at pumpa skal fungere.

Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Kan du ikke bare forlenge slangene som følger med?

-Del gjerne prosjektet ditt her, hadde vært kult å se
Vis hele sitatet...
Ja, det slo meg nå at det kan fungere å kjøpe en slange med større diameter og tre over den eksisterende slangen.

Må prøve å legge ut et innlegg når jeg har noe som kan vises frem ja
Hvis du klarer å smelte den med tuppen på en loddebolt, da er det ikke silikon.
Sist endret av Herman Hedning; 24. september 2014 kl. 20:35. Grunn: Leif var innom
Dette får du på biltema som drikkevannsslange i båtavdelingen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vinyl er ganske hardt og blir hardere ved lav temperatur, det er nok silikongummi du er ute etter.
Jeg vet at Bauhaus butikkene har et godt utvalg av forskjellige slanger på rull.
Hva med å sjekke ut Tess de er jo spesialister på slanger og hydralikk,

nettside. tess.no
De på hobbyking så ut som de kan passe, tror jeg skal prøve de
Litt av poenget her er vel at slangene skal være food grade når dem brukes til matlaging. Gå for silikonslanger fra bryggeland eller drikkevannsledning fra biltema, ikke sjans på drivstoffledninger og annet rart.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Prøv mekonomen eller en bilrekvisita foretning. Slangene du refererer til blir brukt på biler som vakum slanger. Brukes på alle biler, spesielt biler med forgassere. Kjøpte på mekonomen, god kvalitet på slangene. De kapper til det du vil ha... De jeg kjøpte var av silikon, sprikker ikke og tåler lav og høy temperatur.
Sist endret av Tekniker2; 28. oktober 2014 kl. 01:08.
Jeg fant noen slanger som egentlig var til RC-biler på eBay som passet Men takk for alle tips