Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 6575
Hei, jeg og en kompis eier en nettside der vi lett klarer å dra inn rundt 2000 visninger på en dag.

Problemet er at selv om vi har 2000 visninger så får vi ofte ikke en person som klikker på reklamen engang!

Jeg mener selv at reklamen ikke er veldig dårlig plassert så jeg synes dette er veldig rart, men poenget med denne posten her er om noen har forslag til hvordan man kan få flere klikk?

LoLProPlays.com

Tusen takk
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ok...

1: bli kvitt den crappy logoen - eller i det minste gjer den om til en PNG på rett størrelse - ikkje hundre ganger for stor.
2: det er ei nettside for å sjå spillvideoer. Da vil folk sjå spillvideoer, ikkje kjøpe ting. Reklame må treffe publikum, og det er stor fordel om publikum er i kjøpemodus. Greier du å presentere ei annonse for nytt tastatur til en som leser artikkel om tastatur, enn om du presenterer ei annonse for businessoftware til en som vil sjå spillvideoer - i tillegg til plasseringa som er crap. Smell på ei annonse i sidebar ved sidan av videoen.

Og igjen - dønn fuckings seriøst. Forventer du at folk som vil sjå gamingvideoer skal trykke på følgande annonse for management software?


Eller:


Annonsene bommer så totalt på publikum at det er ikkje morsomt engang. Slutt å anta at publikum er idioter.
Sist endret av vidarlo; 14. april 2014 kl. 23:57.
All in!
Trådstarter
Jeg har dessverre ikke peiling på hvordan jeg kan gjøre annonsene mer relevant ettersom dette styres av Google Adsense, derfor jeg trenger tips her.

Edit: og forvørig så er vel reklamene bassert på infoen Google har plukket opp om deg om det ikke er noen relevante annonser tilgjenglige?
Sist endret av Echodius; 15. april 2014 kl. 00:00.
http://www.geniusstartup.com/adsense-earnings/

Kanskje ha noe mer tekst på siden, sånn at google ser hva det handler om?
Prøv å selg annonser istedenfor, f.eks på diverse forumer. Legg ut info om siden din å prøv billig i begynnelsen. Kjøper folk det uten problemer så kan du heve prisen. Du kan f.eks legge ut siden din her: -link-
Sist endret av Vod0; 15. april 2014 kl. 00:06.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Settoz Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Og tipset om at adsense ikkje er for alle trur eg er rett. Sjå på alternativ, eller jobb med å spisse nøkkelord. Det er lite tekst på sidene, og det gjer at google fort får trøbbel med å finne ut kva sidene er om. Skriv meir tekst, prøv affiliate til t.d. amazon for ting som er relevante for målgruppa, bruk litt tid på å skrive om ting som har med spilling å gjere (f.eks. tastatur eller skjermer), og klipp inn affiliate-lenker.

Yeah, sorry, men du blir ikkje rik på reposting av youtubevideoer. Du må fort legge meir innsats i det.
De aller fleste som gamer er ganske datakyndige, og alle som har peiling på data bruker en adblock. Hvilke annonser snakker du om?
Sist endret av Xernox; 15. april 2014 kl. 00:45.
All in!
Trådstarter
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Sitat av Echodius Vis innlegg
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Vis hele sitatet...
Som sagt tidligere, finn noe folk som spiller LOL å interessert i gaming vil like. Ikke ha reklame for mac's.
En type "NEXT" knapp hadde også vært ganske fint.
Kan du være så snill å holde sidebaren på samme plassering, uavhengig av hvilken side du er på?
Jeg skjønner ikke helt greia med å ha en lang liste over spillere, når du kan opprette egen side for spilleroversikten?
Folk flest bruker vel adblock
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Som sagt tidligere, finn noe folk som spiller LOL å interessert i gaming vil like. Ikke ha reklame for mac's.
En type "NEXT" knapp hadde også vært ganske fint.
Vis hele sitatet...
Beklageligvis er jo det ein av dei meir relevante reklamane for publikumet
Hvor mye tjener dere ca. pr klikk? Klikket jeg
Sitat av slashdot Vis innlegg
Ok...

1: bli kvitt den crappy logoen - eller i det minste gjer den om til en PNG på rett størrelse - ikkje hundre ganger for stor.
2: det er ei nettside for å sjå spillvideoer. Da vil folk sjå spillvideoer, ikkje kjøpe ting. Reklame må treffe publikum, og det er stor fordel om publikum er i kjøpemodus. Greier du å presentere ei annonse for nytt tastatur til en som leser artikkel om tastatur, enn om du presenterer ei annonse for businessoftware til en som vil sjå spillvideoer - i tillegg til plasseringa som er crap. Smell på ei annonse i sidebar ved sidan av videoen.

Og igjen - dønn fuckings seriøst. Forventer du at folk som vil sjå gamingvideoer skal trykke på følgande annonse for management software?


Eller:


Annonsene bommer så totalt på publikum at det er ikkje morsomt engang. Slutt å anta at publikum er idioter.
Vis hele sitatet...
Google er smart nok til å se hva du pleier å gjøre på internett, og deretter velger ut hvilken reklame som er mest relevant for deg. Så når du får opp thai damer og jeg får opp komplett så begynner jeg nesten å lure hva du har holdt på med...


http://puu.sh/894qX.jpg
All in!
Trådstarter
Sitat av Krispo123 Vis innlegg
Hvor mye tjener dere ca. pr klikk? Klikket jeg
Vis hele sitatet...
Tjener fra 2 til 15 kroner per annonseklikk, kommer an på hva slags annonse som blir trykket på og hvilket land man klikker fra.
USA og UK betaler best.

Tusen takk
Av nysgjerrighet, er det virkelig noen som klikker på reklamer med vilje? Det hender man kommer borti dem ved et uhell, og det er fryktelig irriterende. Men jeg kan aldri - aldri! - huske å ha sett en reklame på nettet og tenkt "oj, det virker artig, det der må jeg sjekke opp" for så å klikke på en reklame. La meg understreke at jeg handler en del på nett. Men selv når jeg går på nettet for å handle, så er reklamene noe jeg overser - om de så skulle være relevante for meg, så finnes det uten unntak bedre informasjonskilder enn annonsene. Vi diskuterte akkurat dette under lunchen på jobben her forleden, og blandt mine kolleger var det heller ingen som kunne erindre at de noensinne bevisst hadde trykket på en reklamelenke.

Jeg har i mitt naive sinn alltid trodd at reklamene på nett er en digital variant av alle plakatene som klistres opp i byen; at det er et krampeaktig forsøk på å informere de uinteresserte massene om at produktet finnes (jevnt over med lite hell).

Men, er det altså slik at det faktisk finnes en del mennesker som med overlegg klikker på annonsene? Er de mer enn et irritasjonsmoment for noen?
Echodius: Glem AdSense. Her må du tenke utenfor boksen. Tenk gaming, tenk CPA-nettverk. 2000 nøye målrettede besøkende pr dag skal være nok til å gi en liten bi-inntekt hvis du klarer å finne relevante greier å kjøre. Send meg en PM hvis du vil vite litt mer.

Selvfølgelig klikker folk på reklame! Og de som ikke tror de gjør det, som f. eks Myoxocephalus og meg selv, vi gjør det likevel. Det er det som gjør Google og Facebook til et av verdens rikeste selskap, nesten utelukkende på bakgrunn av reklame som "ingen" klikker på.

Selvsagt, det er alltid mindretallet som klikker. Men hvis vi f. eks later som vi kjører en kampanje på Facebook for et produkt, hvor vi tjener 200,- kr per salg. Si 10.000 ser annonsen. Ca 2-500 klikker. 10 kjøper. Da har du nok aller høyst sansynlig tjent penger.
Det er ingenting galt. For generiske annonser er ett klikk pr 10.000 visninger helt normalt.
Sist endret av fuzzy76; 15. april 2014 kl. 10:09.
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Det er ingenting galt. For generiske annonser er ett klikk pr 10.000 visninger helt normalt.
Vis hele sitatet...
Så du mener av 10 000 så trykker bare 1 person på annonsen?

Det skulle jeg gjerne likt å sett kilder på.
Du må nok få litt fler folk inn, 2000 er veldig lite.
Har ca 25-30k visninger om dagen og jeg tjener ca 100kr da. (20-30klikk)
Blir ca 3k i måneden, så er ikke store summen.
All in!
Trådstarter
Sitat av Axon90 Vis innlegg
Du må nok få litt fler folk inn, 2000 er veldig lite.
Har ca 25-30k visninger om dagen og jeg tjener ca 100kr da. (20-30klikk)
Blir ca 3k i måneden, så er ikke store summen.
Vis hele sitatet...
Vi er forsatt i oppstartsfasen for øyeblikket, hovedfokus for øyeblikket er å få flere facebook likes for å kunne sikre oss en del flere visninger og lignende.
Hvis vi forsetter i dette tempoet tenker jeg vi har rundt tusen likes på facebook før Mai er omme, da vil det bli en del lettere å få hits!
Bare en liten kommentar til selve løsningen på hjemmesiden. Du kan ikke tenke deg å beholde sidebaren på samme side av skjermen? Ser det bare irriterende at den bytter side.
Sitat av MemoryCard Vis innlegg
Så du mener av 10 000 så trykker bare 1 person på annonsen?

Det skulle jeg gjerne likt å sett kilder på.
Vis hele sitatet...
Gjennomsnittet ligger på ca 1 av 500. Men da må du huske at svært mye reklame er veldig målrettet. Helt random og fullstendig irrelevante ads, slik demonstrert i denne tråden, må antas å dra ned dette snittet noe helt sinnsykt. 1 av 10 000 høres ikke merkelig ut i mine ører i det hele tatt.
Youtube har gjort det veldig smart, du kan krysse ut annonsen med å trykke på den bitte lille kryss ut knappen.
Hvem faen har ikke bommet?
http://oi61.tinypic.com/kbf2p2.jpg

Edit: TS, sats heller på å tjen penger gjennom youtube og bruk nettsiden til blog og informasjon.
Sist endret av justastonedhuman; 16. april 2014 kl. 18:30.
@Echodius

Ikke si det.
Vi har 3 facebook sider, en med 292k likes, 33k likes og 32k likes.
Pågrunn av facebook sitt fucka system som gjør at bare % av de som like siden din ser det du legger ut så hjelper det ikke så stort.
Sist endret av Axon90; 18. april 2014 kl. 15:08.
Du kan gjerne kontakte meg når du har blitt litt større.
2000 views er ikke veldig mye, ihvertfall ikke for meg.

Men kan være interessert om det evt tar mer av.
http://lolskinshop.com/