Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  760 83091
En ting å dele MINE meninger, du driver med personlig angrep.. Enten er du Kristen, eller så er du ikke. Er du Kristen, så er du enten skakk dum, eller hjernevasket. Dette er mine meninger, sier ikke det er sannheten. Kristne er jo på lik linje med Islam gærne. Kristendom leder ikke til like mye vold som Islam osv, men det har vert flere kriger hvor Kristne har vert involvert i Midt-Østen osv. La oss ikke glemme at Kristendommen er imot f.eks homofili osv.
burde vært möderatör
Sa hva sa du? Personlig angrep? Jeg må da kunne påpeke at du er idiot uten at du tar det personlig. Geez.
Verden er ikke så svart/hvitt som du skal ha det til, lille venn. Det finnes utallige former for kristendom, og det varierer sterkt hvor seriøst kristne (og alle andre religiøse) tar troen sin. Hva kristne og muslimer drev med for 1000 år siden er totalt irrelevant for denne diskusjonen.
Søtt. Jeg blir ikke fornærmet av det du sier til meg, og jeg prøver aldri å fornærme noen religiøse. For meg kan du tro på det du vil. De sier det er flere typer Kristendom, men det er bare 3 typer kristne; de seriøse gærningene, de som har fått det inn med teskje og har fått fortalt fra dag 1 at det er en Gud osv, og de som ikke bryr seg men liker Julaften. De siste er egentlig ikke Kristne, det er de som egentlig er nøytrale, og ikke tror på noe før de får det bevist. Og jeg må si at det har kommet flere bevis fra Science enn det har fra Bibelen. Igjen, mine meninger. Du har dine meninger, og jeg vil gjerne høre de, men trenger ikke kalle meg en idiot fordi jeg tror på noe. Du kan si du synes jeg er en idiot, men ikke at jeg er en.
burde vært möderatör
Jeg prøvde faktisk ikke å fornærme deg i starten, men du påsto helt ut av det blå at jeg drev med personlig angrep, og da klarte jeg ikke dy meg. Du må unnskylde min barnslighet. Jeg beklager noe så inderlig. Tilgi meg? : /

Anyways, jeg er ikke religiøs, langt ifra faktisk. Jeg har vært like anti-religiøs og påståelig som deg før i tiden, sannsynligvis var jeg faktisk mye værre. Jeg mener idag at religion er idioti satt i system, men det er likevel en stor forskjell på å være dum, og å være psykisk syk. Å si at du er idiot er kanskje en overdrivelse, men du kommer tross alt med ekstremt bastante og lite reflekterte ytringer om religiøse, uten noe å backe dem opp med...
Sitat av KinderLinda Vis innlegg
Søtt. Jeg blir ikke fornærmet av det du sier til meg, og jeg prøver aldri å fornærme noen religiøse. For meg kan du tro på det du vil. De sier det er flere typer Kristendom, men det er bare 3 typer kristne; de seriøse gærningene, de som har fått det inn med teskje og har fått fortalt fra dag 1 at det er en Gud osv, og de som ikke bryr seg men liker Julaften. De siste er egentlig ikke Kristne, det er de som egentlig er nøytrale, og ikke tror på noe før de får det bevist. Og jeg må si at det har kommet flere bevis fra Science enn det har fra Bibelen. Igjen, mine meninger. Du har dine meninger, og jeg vil gjerne høre de, men trenger ikke kalle meg en idiot fordi jeg tror på noe. Du kan si du synes jeg er en idiot, men ikke at jeg er en.
Vis hele sitatet...
For noe vås.
Jeg kommer med akkurat samme "back-up" som religiøse; det er min tro og mine meninger.

Jeg mener at religion er noe som skal omgå deg selv, og ikke de rundt deg. Derfor burde ikke kirken ha noe å gjøre med staten å gjøre, og Religion i skolen og barnedåp osv er bare tull. En tro er tross alt noe du skal dyrke selv, uten å bli fortalt at det er "allment".
burde vært möderatör
...

Hvis du ønsker at noen skal ta deg seriøst bør du kanskje vurdere å argumentere for synspunktene dine, istedet for å bare komme med den ene grunnløse påstanden etter den andre. Du oppfører deg like tåpelig som religiøse fanatikere nå. Just sayin'

At religion bør være noe personlig som samfunnet skånes for, utenom basic undervisning, er jeg forresten fullstendig enig i.
Sitat av KinderLinda Vis innlegg
En ting å dele MINE meninger, du driver med personlig angrep.. Enten er du Kristen, eller så er du ikke. Er du Kristen, så er du enten skakk dum, eller hjernevasket. Dette er mine meninger, sier ikke det er sannheten. Kristne er jo på lik linje med Islam gærne. Kristendom leder ikke til like mye vold som Islam osv, men det har vert flere kriger hvor Kristne har vert involvert i Midt-Østen osv. La oss ikke glemme at Kristendommen er imot f.eks homofili osv.
Vis hele sitatet...
Mer eller mindre alle kriger som har gått for seg opp igjennom årene har nok ikke bare noe med religioner og gjøre, da land, naturressurser, geografisk plassering osv. har spilt en mye viktigere rolle i krigene enn religioner og folkeslag.
Du må heller ikke glemme at det kommer også veldig mye godt ut av religioner, det at man har en tro er en ting, men det å kunne føle seg trygg og ha noe å hjelpe seg på i gjennom vonde stunder, er nok en veldig viktig del av de fleste religioner.
jeg vil også legge til at de aller fleste religiøse personer er rolige, medmennesklige, sunne og friske mennesker, og det at ekstremistene og terroristene er en veldig , veldig liten del av de som regner seg som religiøse men får mye oppmerksomhet i media ( noe som er naturlig med tanke på handlingene de gjennomfører)
Jeg nevnte noe lignende tidligere i tråden

Agree to disagree.
Sitat av KinderLinda Vis innlegg
Jeg nevnte noe lignende tidligere i tråden

Agree to disagree.
Vis hele sitatet...
ok, har bare sett de siste innleggene.
Orker ikke å se igjennom hele tråden x)
Sitat av KinderLinda Vis innlegg
Jeg kommer med akkurat samme "back-up" som religiøse; det er min tro og mine meninger.

Jeg mener at religion er noe som skal omgå deg selv, og ikke de rundt deg. Derfor burde ikke kirken ha noe å gjøre med staten å gjøre, og Religion i skolen og barnedåp osv er bare tull. En tro er tross alt noe du skal dyrke selv, uten å bli fortalt at det er "allment".
Vis hele sitatet...
Det falt deg ikke inn på noe tidspunkt at du burde strebe etter å være bedre enn dem?
Å ikke tvile på guds eksistens, er det samme som å tvile på sunn fornuft.
Om noen hundre år kommer kristne til og tenke tilbake på de tidligere kristne som var usikre på om det fantes en gud, og le av dem, samtidig som muslimene sprenger seg selv på gata for guds skyld.
Siden du var så godt inni generaliseringen:
Kristne kommer til å sprenge regjeringskvartaler og massakrere ungdomspolitikere, i mens muslimene sprenger seg selv og kaster syre på folk. Alle som bruker narkotika dør, og alle amerikanere er hjerneskadde.

Om et par hundre år tror jeg nok at verden er ganske sekularisert.
Sitat av KinderLinda Vis innlegg
En ting å dele MINE meninger, du driver med personlig angrep.. Enten er du Kristen, eller så er du ikke. Er du Kristen, så er du enten skakk dum, eller hjernevasket. Dette er mine meninger, sier ikke det er sannheten. Kristne er jo på lik linje med Islam gærne. Kristendom leder ikke til like mye vold som Islam osv, men det har vert flere kriger hvor Kristne har vert involvert i Midt-Østen osv. La oss ikke glemme at Kristendommen er imot f.eks homofili osv.
Vis hele sitatet...
Altså, hadde du faktisk fulgt med litt så er jo kristendommen mye mer tolerant enn det den en gang var, og det er ikke lenger slik "du skal tro". For eksempel homofilt ekteskap er jo tillatt i Norge, og om jeg er i en diskusjon med en kristen om tro, så har jeg da aldri opplevd at de har noen innvendinger på min tro. Selvfølgelig, det finnes idioter på begge sider av troen, noe du så pent har fått bevist i denne tråden.

Og jeg er så uenig som jeg får blitt i den meningen din om at man enten er "skakk dum" eller hjernevasket. Hva er så galt med å tro og håpe at det er noe mer etter dette livet, og at man får møte familie etter man er ferdig på jorda her? Jeg mener det er dette som er drivkraften til at mange velger å tro, at de rett og slett ikke takler tanken på at det ikke er noe mer. Om det er dette som holder folk gående i hverdagen så vil da ikke det si at man er skakk dum eller hjernevasket.

PS: Håper virkelig ikke det finnes en gud, i frykt for å sitte der nede og diskutere med deg, KinderLinda, i all evighet.
Sist endret av Rotaderp; 28. november 2012 kl. 23:46.
Sitat av Rotaderp Vis innlegg
Altså, hadde du faktisk fulgt med litt så er jo kristendommen mye mer tolerant enn det den en gang var, og det er ikke lenger slik "du skal tro". For eksempel homofilt ekteskap er jo tillatt i Norge, og om jeg er i en diskusjon med en kristen om tro, så har jeg da aldri opplevd at de har noen innvendinger på min tro. Selvfølgelig, det finnes idioter på begge sider av troen, noe du så pent har fått bevist i denne tråden.

Og jeg er så uenig som jeg får blitt i den meningen din om at man enten er "skakk dum" eller hjernevasket. Hva er så galt med å tro og håpe at det er noe mer etter dette livet, og at man får møte familie etter man er ferdig på jorda her? Jeg mener det er dette som er drivkraften til at mange velger å tro, at de rett og slett ikke takler tanken på at det ikke er noe mer. Om det er dette som holder folk gående i hverdagen så vil da ikke det si at man er skakk dum eller hjernevasket.
Vis hele sitatet...
Ergo: Det finnes svært få ordentlige kristne. En ordentlig kristen skal frykte gud og alt det der. Er man en ordentlig kristen så er man et jævlig menneske. Har lest mye av bibelen og jeg må si det er en syk bok. Du kan gjøre som alle de fleste kristne nå til dags gjør, ignorere de "fæle" delene av bibelen (det er jo skrevet for så lenge siden, derfor er det ikke legit idag lenger... Men det vi liker derimot, det er legit!)

blir lei av at folk kaller seg kristne når de ikke følger kristendommens regler. En ordentlig kristen skal ikke akseptere homofile, skal ikke onanere, ikke ha sex før ekteskap. Disse reglene står ikke i bibelen for ingenting. Det er ikke slik at gud sier "ja dere kan velge noen av disse reglene, og vrake noen av de".

Det er ikke lenger gud som bestemmer over de kristne, det er de kristne som lager sine egne regler. Greit at dere sier at dere "tror det finnes noe mer" men da er dere langt i fra kristne.
Sitat av frø Vis innlegg
Ergo: Det finnes svært få ordentlige kristne. En ordentlig kristen skal frykte gud og alt det der. Er man en ordentlig kristen så er man et jævlig menneske. Har lest mye av bibelen og jeg må si det er en syk bok. Du kan gjøre som alle de fleste kristne nå til dags gjør, ignorere de "fæle" delene av bibelen (det er jo skrevet for så lenge siden, derfor er det ikke legit idag lenger... Men det vi liker derimot, det er legit!)

blir lei av at folk kaller seg kristne når de ikke følger kristendommens regler. En ordentlig kristen skal ikke akseptere homofile, skal ikke onanere, ikke ha sex før ekteskap. Disse reglene står ikke i bibelen for ingenting. Det er ikke slik at gud sier "ja dere kan velge noen av disse reglene, og vrake noen av de".

Det er ikke lenger gud som bestemmer over de kristne, det er de kristne som lager sine egne regler. Greit at dere sier at dere "tror det finnes noe mer" men da er dere langt i fra kristne.
Vis hele sitatet...
Jeg gremmes hver gang ateister sier ting som dette. Det er helt greit at den store klokeboka ikke er helt klok, men religion har vitterlig aldri handla om hva som står i den store klokeboka (du illustrerer det godt ved å nevne minst en ting som forbudt som ikke nevnes ved et ord).

At den ikke står opp til en middels oppvakt gjennomlesing er en ting, men det er ingen grunn til å kreve at folk skal følge babbelet ord for ord. Det har aldri vært gjort og vil aldri bli gjort.
Sitat av frø Vis innlegg
Ergo: Det finnes svært få ordentlige kristne. En ordentlig kristen skal frykte gud og alt det der. Er man en ordentlig kristen så er man et jævlig menneske. Har lest mye av bibelen og jeg må si det er en syk bok. Du kan gjøre som alle de fleste kristne nå til dags gjør, ignorere de "fæle" delene av bibelen (det er jo skrevet for så lenge siden, derfor er det ikke legit idag lenger... Men det vi liker derimot, det er legit!)

blir lei av at folk kaller seg kristne når de ikke følger kristendommens regler. En ordentlig kristen skal ikke akseptere homofile, skal ikke onanere, ikke ha sex før ekteskap. Disse reglene står ikke i bibelen for ingenting. Det er ikke slik at gud sier "ja dere kan velge noen av disse reglene, og vrake noen av de".

Det er ikke lenger gud som bestemmer over de kristne, det er de kristne som lager sine egne regler. Greit at dere sier at dere "tror det finnes noe mer" men da er dere langt i fra kristne.
Vis hele sitatet...
Skjønner godt hva du mener, og synes du har greie argumenter. Men, nå er jo faktisk bibelen ikke skrevet direkte av Gud da, men av forskjellige personer opp gjennom tidene. I mine øyne er man kristen om man tror på Gud, men som sagt: Skjønner godt hva du mener.

Tror forøvrig ikke selv på Gud, så der er vi nok enige.
Sitat av Bjønnfaen Vis innlegg
Jeg gremmes hver gang ateister sier ting som dette. Det er helt greit at den store klokeboka ikke er helt klok, men religion har vitterlig aldri handla om hva som står i den store klokeboka (du illustrerer det godt ved å nevne minst en ting som forbudt som ikke nevnes ved et ord).

At den ikke står opp til en middels oppvakt gjennomlesing er en ting, men det er ingen grunn til å kreve at folk skal følge babbelet ord for ord. Det har aldri vært gjort og vil aldri bli gjort.
Vis hele sitatet...
Greit det. Syns det bare er bra at det nesten ikke eksisterer kristne lenger!
Ekstremister er noe dritt.

What? Handler ikke kristendommen om hva som står i bibelen? Tror jeg har misforstått.

Hva er det som ikke nevnes med et ord som jeg har sakt?
Sitat av frø Vis innlegg
Greit det. Syns det bare er bra at det nesten ikke eksisterer kristne lenger!
Ekstremister er noe dritt.

What? Handler ikke kristendommen om hva som står i bibelen? Tror jeg har misforstått.

Hva er det som ikke nevnes med et ord som jeg har sakt?
Vis hele sitatet...
Onani nevnes ikke så vidt meg bekjent. Historien med Onan handler om at han ikke vil sette barn på brorens enke slik den allmektige har befalt (det var et arveoppgjør inne i bildet, og den store gode allmektige Gud hadde såklart ingen anna måte å ordne opp på enn trusler og medvirkning til voldtekt).

Det jeg mente å peke på er at sammenhengen mellom religiøs praksis, religiøse forestillinger og religiøse tekster på ingen måte er 1:1. Til enhver tid plukker, retolkes og reforhandles innholdet. Dette er ikke noe nytt, og nok årsaken til at vi har flere religioner.
Sitat av Rotaderp Vis innlegg
I mine øyne er man kristen om man tror på Gud
Vis hele sitatet...
Guder "fins" det mange av. Nå spørs det hvilken guds regler eller "bok" man vil følge. Islam og Kristendommen tror på samme gud, så da er man vell også Muslim?

Også er det mange som sier "jeg tror på gud, men ikke alt det tullet med jesus". Da er man hvertfall ikke kristen.

Vil heller kalle det en "gudstroer" eller noe i den duren. Greia til kristendommen er jo nettopp det å tro på jesus kristus.

Skjønner også hva du mener og, følte bare for å kverulere litt

Sitat av Bjønnfaen Vis innlegg
Onani nevnes ikke så vidt meg bekjent.
Vis hele sitatet...
Stemmer det. Blander med koranen, beklager.
Sitat av frø Vis innlegg
Stemmer det. Blander med koranen, beklager.
Vis hele sitatet...
Ingen fare Det var ikke meninga å buste deg på det, bare å bruke det som et eksempel på at religionen er et langt mer fleksibelt fenomen enn tekstene. De fleste som identifiserer seg som kristne vil nok ha en formening om at klokeboken sier at fapping ikke er greit (tror jeg, jeg har ikke akkurat forska på det).

Hadde det så enkelt at de måtte være tekst-tro hadde det vært lett å bli kvitt djelvelskapen. Man kunne bare spørre hvem farfar til Jesus var...(Altså far til Joseph, ikke far til den andre høyst sannsynlig fiksjonelle faren).
Sitat av Bjønnfaen Vis innlegg
Hadde det så enkelt at de måtte være tekst-tro hadde det vært lett å bli kvitt djelvelskapen. Man kunne bare spørre hvem farfar til Jesus var...(Altså far til Joseph, ikke far til den andre høyst sannsynlig fiksjonelle faren).
Vis hele sitatet...
Ifølge klokeboken ble Maria gravid før Joseph fikk sjans til å befrukte henne. Det står vell ganske greit rett fram i bibelen gjør det ikke det? (jomfufødsel)

Jesus har altså ikke noen far (utenom gud). Så vi har nok ikke rett til å spørre om noe som helst angående det der

Personlig tror jeg bare hun hadde sex med noen andre..
Sitat av frø Vis innlegg
Ifølge klokeboken ble Maria gravid før Joseph fikk sjans til å befrukte henne. Det står vell ganske greit rett fram i bibelen gjør det ikke det? (jomfufødsel)

Jesus har altså ikke noen far (utenom gud). Så vi har nok ikke rett til å spørre om noe som helst angående det der

Personlig tror jeg bare hun hadde sex med noen andre..
Vis hele sitatet...
Ja og nei. Poenget med denne er at to evangelium har to ulike slektslinjer for Jesus regnet fra Joseph, noe, som du peker på, er et problem i seg selv. Det blir ikke bedre av at de ikke er enige om en eneste person bortsett fra Jesus, Joseph og David.
Jeg tror absolutt Gud eksisterer. Vi har fått et litt oppblåst og forvrengt bilde av Gud som sådan.
Gud er i mine øyne et intelligent vesen, med evnen til å skape. Som man kunne sagt om et menneske, faktisk.
Det er bare dette med at Gud, engler og jesus kom fra himmelen som setter meg litt ut.

Om noe hadde kommet fra himmelen i dag, så ville vi kalt det for aliens, og enten skutt det, eller gjemt det godt bort og holdt det hemmelig.
Hadde dette skjedd for 3-2000 år siden, så ville vi ikke skjønt hva det var i det hele tatt. Vi ville forgudet dem, de kom fra himmelen og gjorde ting som ingen av oss kunne.
Mye av det bibelen beskriver når engler osv kommer fra himmelen, med en kraftig lyd som minnet om torden og brak, røyk og mye lys - i mine ører høres dette ut som luft-fartøy! Altså, UFO som vi kaller det i dag.

Tenk deg at VI hadde landet på en annen planet. Hei, la oss ta månen for eksempel.
Der hadde vi funnet en meget "under-dannede og primal" rase. KLART vi ville tuklet med dem. Vi ville fremstått som guder for dem. Ja, faktisk. På månen, ville vi vært "Guder og engler", men i realiteten er vi egentlig bare "aliens".

På topp av dette så kommer bibelen. Denne ble skrevet på en tid der bare fåtallet kunne skrive. Det var rett og slett ingen "hverdagslig" kunnskap å kunne skrive. Jeg føler på mange måter at om noen skulle i det hele tatt gidde å skrive om noe, så måtte det virkelig ligge noe i det. Det måtte ha vært "viktig" for dem å dokumentere. Akkurat som i dag, vi dokumenterer ting vi føler er viktig å få ned på papir.

Bibelen, forskjellige religioner har "samme historie" (engler og guder kommer ned fra himmelen), de oppstår på omtrent samme tidspunkt, maya indianerene, tja wth PYRAMIDENE!

Ikke en jævel kan få meg til å tro at noen har lagd pyramidene på 20+ år med stein, meisel og tråd! NUBB SJANS I HAVET!

For å ikke snakke om å organisere greia. Hva, stod det en kar på toppen av en stein og ropte: "HEY DUDES, steinen der skal til høyre, vi må bare vente på den neste stein på 200 tonn som skal ligge rett der til venstre. Kan ikke du finne ett par folk å få bringt den hit mens jeg og mine andre 1023012031 slaver stabler disse steinene?"

No way. Å Bygge pyramidene må ha vært enkelt. Kjenner jeg menneskene rett, så gjør vi ingenting - om det ikke er nok enkelt å gjøre.

*Ja, jeg vet at dette har grunn i ancient aliens teorien, men i mitt hode - så skaper det egentlig ganske god sammenheng på ting*
Denne mannen har heldigvis satt av 3 timer til å grundig gå igjennom hvorfor ancient aliens ikke skaper god sammenheng.
Sist endret av CaptainP; 29. november 2012 kl. 02:40.
Om den ikke finnes: Nei
Om den finnes: Ja

Om vi vet helt sikkert om det er en gud eller ikke: Nei
Skal vi bruke tid på å finne dette ut: Nei
Sitat av CaptainP Vis innlegg
Denne mannen har heldigvis satt av 3 timer til å grundig gå igjennom hvorfor ancient aliens ikke skaper god sammenheng.
Vis hele sitatet...
Spør du meg, og om du leser en god del av kommentarene der - så gjør jo denne karen akkurat det samme som ancient aliens selv gjør. Tar små detaljer, tvister om på de og får de til å høres veldig sannsynelig ut!
Sånn som når han poengterte at i Puma Punkur hadde ancient aliens missa med at noen steiner ikke veide 800 tonn, men faktisk bare 200 tonn. De hadde altså missa med 600 tonn...

Fortsatt... 200 tonn? Really, tror ikke de største kranene våre greier å løfte 200 tonn en gang i dag=)

Det er alt bare teorier selvsagt!

Hele vitenskapen er teorier, til det motsatte er bevist.
Jeg derimot, synes at denne teorien er sykt mye mere sannsynelig enn at Gud og religion i seg selv skal være noe "spirituelt". Like mye som jeg synes at det er usannsynelig at vi for 3-5000 år siden, lagde ting vi ville slitt med å lage i dag! Jeg får det ikke til å gå opp. Det har vært tusenvis av UFO sightings her på jorda, og jeg føler at selv om mye av de kanskje er hoax - så føler jeg at de har en rot i noe. Universet er så stort at vi i det lille hodet vårt greier ikke å se det for oss en gang. Sjansen på at det da IKKE skal finne aliens ute i universet, er mindre enn at det faktisk skulle eksistere.
Og da tenker jeg - de kunne vell eksistert i mange tusen år lengre enn oss. Vi er ikke den ekslusive livs-intelligensen i universet, vi må slutte å tenke så forbanna stort om oss selv. Vi er en liten organisme i en enorm sammenheng. Vi er ikke alene.
Derfor, om vi reiste til månen i 1969 - så kunne da vell Aliens ha besøkt Jorda i fortiden.
Kan ikke utelukke det, vell =)
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Tror ikke det er noen gud, vil også si at hvis du tror det så har du enten liten IQ eller vil ha noe å tro på, håp o.l.
Vet dette høres ganske frekt ut, men dette er da min mening, fatter selv ikke hvordan folk kan tro på at det er noe overnaturlig som har skapt alt og at du skal brenne i all evighet hvis du ikke tror, eller gjør "kriminelle" ting. Vil tro at folk bare oppfant gud sånn at folk skulle være redd for å stjele, drepe, siden de da ville brenne i all evighet. Evigheten er jo ganske lang. :/
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Den enkleste måten å få en forsamling til å høre på deg og ikke stille spørsmål til dine handlinger, er å peke høyere opp i systemet og si "han ba meg gjøre det, jeg følger bare ordre".

Kirken har hatt mye makt opp igjennom, og de har tjent syke mengder penger på avlat og lignende.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Bassalf Vis innlegg
....

Fortsatt... 200 tonn? Really, tror ikke de største kranene våre greier å løfte 200 tonn en gang i dag=)

Det er alt bare teorier selvsagt!

Hele vitenskapen er teorier, til det motsatte er bevist.
Jeg derimot, synes at denne teorien er sykt mye mere sannsynelig enn at Gud og religion i seg selv skal være noe "spirituelt". Like mye som jeg synes at det er usannsynelig at vi for 3-5000 år siden, lagde ting vi ville slitt med å lage i dag! Jeg får det ikke til å gå opp. Det har vært tusenvis av UFO sightings her på jorda, og jeg føler at selv om mye av de kanskje er hoax - så føler jeg at de har en rot i noe. Universet er så stort at vi i det lille hodet vårt greier ikke å se det for oss en gang. Sjansen på at det da IKKE skal finne aliens ute i universet, er mindre enn at det faktisk skulle eksistere.
Og da tenker jeg - de kunne vell eksistert i mange tusen år lengre enn oss. Vi er ikke den ekslusive livs-intelligensen i universet, vi må slutte å tenke så forbanna stort om oss selv. Vi er en liten organisme i en enorm sammenheng. Vi er ikke alene.
Derfor, om vi reiste til månen i 1969 - så kunne da vell Aliens ha besøkt Jorda i fortiden.
Kan ikke utelukke det, vell =)
Vis hele sitatet...

For det første: jo vi har kraner som lett kan løfte 200 tonn idag.
Hvor har folk det ifra at vi hadde hatt problemer med å sette opp noen av oldtidens bygninger idag?
Det de hadde på den tiden var tilnærmet uendelig arbeidskraft.

For det andre: Det kan godt tenkes at det finnes andre livsformer i universet, men at de har besøkt jorden er vel heller tvilsomt. Iogmed våres forståelse av fysikkens lover ikke tillater noe å reise i overlydshastighet ville de mått hatt reise i mange tusen år for å komme hit.
Du nevner at det har vært mange tusen ufo observasjoner og det stemmer sikkert, men det er ikke et nytt fenomen. Før i tiden så de troll, demoner og andre merkverdige vesner som har vist seg å ikke eksistere, det samme skjer nå med romvesner.

Hvorfor skal folk hopper folk alltid på den kanskje mest usannsynlige forklaringsmodellen for ting?
For hva er mest sannsynlig, at en eneherskende konge med ubegrenset tilgang på slaver bygget store imponerende bygg eller at utenjordiske byggmestere har reist i tusenvis av år for å sette opp bygg for oss?
Som kristen tenker jeg mye på Gud.
Noen ganger i tvil, for det er lett å tenke "det må ha vært en person, som ville få slutt på noe. Så han sa at du blir straffet når du dør. Da er det ingen unnskyldning å si: Men jeg kommer til å dø uansett." Det kan ha vært en mor, som straffet barnet sitt, eller kanskje bare prøvde å få barnet til å oppføre seg. "Du kommer til et dårlig sted når du dør, eller så kommer du til et godt sted når du dør. Så du burde være snill!"

Jeg er i en menighet der de sier du ikke skal tvile, og vandre i tankene. Jeg føler meg styrket hver gang jeg går derfra, men det kan jo være fordi jeg ser mange, mange, mange mennesker slippe følelsene som de sliter med i hverdagen ut, og det er utrolig rart å se venner som ellers oppfører seg "vanlig" åpne hjertet sitt og la det gråte. Noen ganger gjør jeg det selv også, da jeg er bestemt på å slippe tilværelsen i hverdagen der jeg er slem og trist mot andre.
Det er lettere å "synde" i skyggene, enn når f.eks vennene dine er der. Det er derfor vi ber for å holde oss unna fristelser som kommer sånn plutselig når du er alene.

Jeg har stått imot følelsene ganske lenge nå, men føler ikke at menigheten er usann, da ikke en øre går til personene som styrer menigheten. Alt går til alle, de som har lite gir lite, de som har mye gir mye. De som kan jobbe jobber osv.
Jeg høres sikkert ut som en typisk kristen som prøver å frelse andre ved å ringe på døra, men det er jeg ikke. Jeg har mer enn nok med meg selv da jeg er langt fra perfekt. Så ikke kom med "haha, du gjør kjedelig shit gratis og går på møter".

Det er faktisk sant, man blir gladere ved å arbeide med seg selv, og hvis det trengs en gud til å støtte deg, så skaff en gud.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Sånn som når han poengterte at i Puma Punkur hadde ancient aliens missa med at noen steiner ikke veide 800 tonn, men faktisk bare 200 tonn. De hadde altså missa med 600 tonn...
Vis hele sitatet...
Det er å misse med ein faktor på tre, og å få til det vil sei at enten må måla ha vore opp etter staur og vegger, eller så har ein gått ut fra heilt feil densitet på steinen. Den slags feil seier litt om seriøsiteten til eit verk.
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Fortsatt... 200 tonn? Really, tror ikke de største kranene våre greier å løfte 200 tonn en gang i dag=)
Vis hele sitatet...
Tjeh, har da løfta fem hundre tonn. Og sett løft på 5500 tonn - så det er feil. Å løfte tunge ting handler om å få ein mekanisk fordel. Vektarm, taljer, skråplan etc. Gjerne i kombinasjon. F.eks. har ikkje to personer med spett og vågemat problemer med å flytte ein stein på et par tonn forbausande fort, om dei har teknikken inne.
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Hele vitenskapen er teorier, til det motsatte er bevist.
Vis hele sitatet...
Her har du misforstått vitenskap. Ein teori skal vere falsifiserbar, dvs at den skal kunne motbevisast. Når den forutseier det som skjer godt, og ikkje blir motbevist, så vil den få høgare truverde.
Tyngekrafta er ypperleg eksempel. Newton si tyngdelov forutseier kva som vil skje om du slepp ein stein, og den har vist seg å stemme - og ingen har motbevist den.
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Like mye som jeg synes at det er usannsynelig at vi for 3-5000 år siden, lagde ting vi ville slitt med å lage i dag!
Vis hele sitatet...
Vi har bygd skyskraparar som er uendeleg mykje meir komplekse. Pyramidane er bare en haug steiner, som rett nok er arbeidskrevjande, men skyskraparane nyttar fagverk for å halde lasta. Vi har bygd dammar som er eit par hundre meter høge, og motstår ekstreme trykk på botn. At du kjem med ein påstand om at vi ville hatt problemer med å bygge pyramidane i dag er ignorant. Det står meir på viljen. Det har vi bevist ved å bygge ting som er mange gonger så komplekst - både i størrelse og teknologi.
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Det har vært tusenvis av UFO sightings her på jorda, og jeg føler at selv om mye av de kanskje er hoax - så føler jeg at de har en rot i noe.
Vis hele sitatet...
Problemet er at det er mange som hevder dei har sett ufoer. Ingen har vore i stand til å framskaffe noko form for bevis på det. Ikkje så mykje som en metallbit. Ikkje så mykje som en kroppsdel frå aliens.
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Sjansen på at det da IKKE skal finne aliens ute i universet, er mindre enn at det faktisk skulle eksistere.
Vis hele sitatet...
Tja, det er vanskelig å bedømme. Vi veit lite om kor mange planetar som finst (utover at det antakeleg er mange), og vi veit ingenting om sannsynet for at liv oppstår gitt rette vilkår. Vi veit lite om sjansen for at evolusjon vil produsere beviste individer (hugs at evolusojn har ikkje eit mål). At det finst liv der ute? Ikkje usannsynleg. At det er tenkande? Kanskje. At det kan reise over interstellare avstandar med så liten signatur at vi ikkje har oppdaga at dei har vore i nabolaget? Mindre truleg.
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Og da tenker jeg - de kunne vell eksistert i mange tusen år lengre enn oss.
Vis hele sitatet...
Og dei kan ha døydd ut for millionar av år sidan. Universet er 14 milliardar år, solsystemet 4. Menneska har levd ein brøkdel av den tida. Det kan ha utvikla seg sivilisasjoner på andre planeter som no har døydd ut mange ganger på den tida...
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Derfor, om vi reiste til månen i 1969 - så kunne da vell Aliens ha besøkt Jorda i fortiden.
Kan ikke utelukke det, vell =)
Vis hele sitatet...
Månen er 384400 kilometer unna. Næraste stjerne er 4.2 lysår unna. Eller 4*10^13 kilometer. Om du har eit romfartøy som beveger seg med 10% av lysets hastigheit bruker du 12 sekund til månen. Du bruker 42 år til den næraste stjerna.
Sitat av r0bin Vis innlegg
For det første: jo vi har kraner som lett kan løfte 200 tonn idag.
Hvor har folk det ifra at vi hadde hatt problemer med å sette opp noen av oldtidens bygninger idag?
Det de hadde på den tiden var tilnærmet uendelig arbeidskraft.

For det andre: Det kan godt tenkes at det finnes andre livsformer i universet, men at de har besøkt jorden er vel heller tvilsomt. Iogmed våres forståelse av fysikkens lover ikke tillater noe å reise i overlydshastighet ville de mått hatt reise i mange tusen år for å komme hit.
Du nevner at det har vært mange tusen ufo observasjoner og det stemmer sikkert, men det er ikke et nytt fenomen. Før i tiden så de troll, demoner og andre merkverdige vesner som har vist seg å ikke eksistere, det samme skjer nå med romvesner.

Hvorfor skal folk hopper folk alltid på den kanskje mest usannsynlige forklaringsmodellen for ting?
For hva er mest sannsynlig, at en eneherskende konge med ubegrenset tilgang på slaver bygget store imponerende bygg eller at utenjordiske byggmestere har reist i tusenvis av år for å sette opp bygg for oss?
Vis hele sitatet...
Hei gutten, nå tror jeg enten du har mistet begrep over hvor mye 200 tonn faktisk er - eller så har du ikke skjønt hvordan kraner egentlig fungerer.

Ja, det stemmer at vi i dag har kraner - den aller sterkeste TAISUN har rekorden på 20.000 tonn.
Derimot, så ligger gjennomsnitts vekten på hva kraner i dag løfter, altså - vanlige arbeidskraner på rundt 10-20 tonn.
Hvor mye en kran kan løfte kommer helt ann på hvor mye vekt den har å støtte seg på. Om du skal løfte 200 tonn, så kranen være nesten like tong selv.

Så, det jeg sleit med å forstå - var hvordan skulle disse menneskene som IKKE hadde hydralikk, ikke utviklet noe form for skriftsspråk ( i forhold til tegninger og planlegging av arbeid), og armert med bare stein - skulle greie å kutte og karve ut slike steiner som bare passer med sin bestemte motpart (om du har sett puma punkur så skjønner du), lastet dem opp så fint i rekkefølge sånn bare for å gjøre det?

Ja, de kunne kanskje bygd seg en kran på noe slags måte - men oldtidens kraner (som vi vet om) løftet max 140.200 kg. De var bygd av tre og tau.
Ikke stålvaier og hydralikk.

Så, 200 tonn da. Hvordan løftet folk dette? Ikke bare det.

Det som jeg faktisk har vanskeligest med å forstå er - HVORFOR?

Hvorfor skulle noen gjøre det, om det ikke var jævli enkelt?
------------------------------------------------------------------

Tilnærmet uendelig arbeidskraft? Hvor får du det fra? Tror du mennesker vokste på trærne før i tida? Hamster og så klar til å jobbe?

Leveforholdene var crap, som vil si at folk døde i hytt og gevær. Det var lite tilgang til mat, som gjorde folk sløve - og dårligere å arbeide.

Ta pyramidene feks, hvor mye mennesker tror du måtte ha hjulpet til for å bygd Gaza pyramiden på 22 år (som den er bygd på)?
20,000 i konstant jobb eller noe? Du er i ørken. Hvor får du i det hele tatt ressurser til å organisere disse folkene? hvor sover de?
Ikke si at de jobbet konstant. For du jobber bare konstant i 2-3 dager uten mat/vann - så er du død. Hva gjorde de da? Hentet de bare en ny fra treet?
Skjønner ikke hvor du får "uendelig arbeidskraft" fra. Det stemmer jo ikke overhodet.

Og i tillegg så måtte man ha brukt 9 sekunder på å løfte 9 tonns steiner opp en ramp og så på plass.
Det går bare ikke opp. De kan ikke ha gjort det på 22 år, enten så lyver Co2 målingene av pyramiden - eller så har det vært noe annet.

Jeg vet ikke.
At en mann skulle stå der og peike og veive med hendene, folk døde, sultet (opprør? tja, de trengte vell vakter som kunne passe på alle 123123154234 slavene også. De trenger jo i alle fall mat), tørstet ihjel - MEN NEIDA, vi lager denne pyramiden folkens - for det er i teorien helt sykt jævli vanskelig, så JA la oss gjøre det.

No way. Det var enkelt for dem.

Jeg tror det er noe muffens her

(Det samme skjer ikke nå med romvesener, det har skjedd hele tiden. Om du leste min første post - så sammenligner jeg allerede der Engler og Gud med aliens. Om noe kom fra himmelen for 3000 år siden, så ville de ha forgudet det som guder og alt. Hadde det skjedd i dag - Aliens.)

Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er å misse med ein faktor på tre, og å få til det vil sei at enten må måla ha vore opp etter staur og vegger, eller så har ein gått ut fra heilt feil densitet på steinen. Den slags feil seier litt om seriøsiteten til eit verk.

Tjeh, har da løfta fem hundre tonn. Og sett løft på 5500 tonn - så det er feil. Å løfte tunge ting handler om å få ein mekanisk fordel. Vektarm, taljer, skråplan etc. Gjerne i kombinasjon. F.eks. har ikkje to personer med spett og vågemat problemer med å flytte ein stein på et par tonn forbausande fort, om dei har teknikken inne.

Her har du misforstått vitenskap. Ein teori skal vere falsifiserbar, dvs at den skal kunne motbevisast. Når den forutseier det som skjer godt, og ikkje blir motbevist, så vil den få høgare truverde. (...)
Vis hele sitatet...
Sant og gode poeng Slashdot. Men virkelig. Du mener da ikke at pyramidene er "barnemat" i forhold til skyskraperne våre i dag? Du må lese litt om pyramidene, de ligger helt eksakt i linje med stjerner (tror det var orions belte? husker ikke, beklager) og Gaza pyramiden ligger på nesten eksakt jordas midtpunkt. Altså, der X og Y møtes.
I tillegg, så ble denne bygd på en tid der mennesker bodde i små gjørme-hytter. Hvordan kunne de i det hele tatt opparbeide seg en kunnskap om hvordan et så massivt bygg måtte proposjoneres for å i det hele tatt greie å stå? Og ja, husk at de brukte bare 22 år på det, eller noe.

Ja vi lager helt latterlig fine ting i dag. Arkitektur fra en annen verden faktisk!
Men, vi har verktøya, vi har kunnskapen, vi har gode arbeidsforhold.
Med tanke på akkurat disse tre poengene, så synes jeg at pyramidene (spesielt Gaza) - er helt unike og flotte bygninger. Langt mere en noen av de vi lager i dag.

Om du har hatt ex.phil i skolesammenheng, så vet du vell at vi ikke kan si "noe som helst" for sikkert?:P Selv om steinen detter ned og ned, gang etter gang - så er det ikke 100% sikkert at den gjør det neste gang?:P Ren kunnskap, korrekt fakta - er ting som vi selv har opplevd - ikke det vi tror kommer til å skje... :P

Haha, Hume var det? gal i hodet, jeg vet.


---------------------------------------------------
Ikke meininga å skape digresjon på tråden.
Men nei, jeg tviler ikke noe mere på Guds eksistens enn jeg tviler på liv i universet. Altså, jeg tror at Gud finnes - jeg bare tror ikke det er den spirituelle guden som mennesker tolker det i dag.

my 2 cents=)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Hei gutten, nå tror jeg enten du har mistet begrep over hvor mye 200 tonn faktisk er - eller så har du ikke skjønt hvordan kraner egentlig fungerer.
Vis hele sitatet...
Eg trur eg har veldig god peiling på begge deler, takk.
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Derimot, så ligger gjennomsnitts vekten på hva kraner i dag løfter, altså - vanlige arbeidskraner på rundt 10-20 tonn.
Vis hele sitatet...
Heilt vanlige mobilkraner løfter meir enn det stortsett. Om du les på http://kranringen.no/kraner-og-utstyr/mobilkran så ser du at dei har kraner på 25-500 tonn, og tårnkraner som tar 40-50 tonn. Og eg har sett mange tårnkraner som tar 200 tonn. Tru meg, eg kjenner faktisk kran. Forøvrig så er to hundre tonn litt irrelevant, ettersom steinane neppe var så store. Les meir under.
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Hvor mye en kran kan løfte kommer helt ann på hvor mye vekt den har å støtte seg på. Om du skal løfte 200 tonn, så kranen være nesten like tong selv.
Vis hele sitatet...
Nei, det må den ikkje, takka vere noko som heiter vektarm. Gir du meg eit spett på 5-6kg, og vågemat, så skal eg løfte hundregangen av spettet si eigenvekt.
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Så, det jeg sleit med å forstå - var hvordan skulle disse menneskene som IKKE hadde hydralikk,
Vis hele sitatet...
Dei hadde antakeleg hjul og skråplan, og gjerne tau også
Sitat av Bassalf Vis innlegg
ikke utviklet noe form for skriftsspråk ( i forhold til tegninger og planlegging av arbeid), og armert med bare stein
Vis hele sitatet...
Korleis veit du at dei ikkje hadde tegninger? Tegninger kjenner ein jo frå huleboarane, og det er usannsynleg at ein sivilisasjon ikkje evner å tegne og målsettje teikninger.
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Ja, de kunne kanskje bygd seg en kran på noe slags måte - men oldtidens kraner (som vi vet om) løftet max 140.200 kg. De var bygd av tre og tau.
Vis hele sitatet...
Dei kan ha brukt skråplan. Eller mange kraner. Forøvrig antar eg du meiner 140-200kg, og det er ein tvilsom påstand. Ein tre meter lang påle med et par mann til å løfte kan greie meir enn det... Det verkar som du er ufatteleg lite kjeldekritisk?

Sitat av Wikipedia om bygging av pyramidane
Experiments done by the Obayashi Corporation, with concrete blocks 0.8 m square by 1.6 m long and weighing 2.5 tons, showed how 18 men could drag the block over a 1-in-4 incline ramp, at a rate of 18 meters per minute
Vis hele sitatet...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cc/Other_ramps1b.jpg/300px-Other_ramps1b.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/62/Straight_on_ramps1a.jpg
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Så, 200 tonn da. Hvordan løftet folk dette? Ikke bare det.
Vis hele sitatet...
To hundre tonn er truleg feil. http://www.cheops-pyramide.ch/khufu-...u-numbers.html seier 10 tonn på dei største, og reknar med eit snitt på 2.5 tonn. Om vi tar to hundre tonn, og går ut frå vekt på 2300kg/m^3 for sandstein så må kvar blokk ha vore snaut 87m^3, eller 4.4*4.4*4.4m. Er dei så store? Wikipedia seier ingenting om to hundre tonn. Kor kjem tallet ditt frå?
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Og i tillegg så måtte man ha brukt 9 sekunder på å løfte 9 tonns steiner opp en ramp og så på plass.
Det går bare ikke opp. De kan ikke ha gjort det på 22 år, enten så lyver Co2 målingene av pyramiden - eller så har det vært noe annet.
Vis hele sitatet...
http://www.cheops-pyramide.ch/khufu-...u-numbers.html
Dei seier at med titimers dager måtte dei tatt ei blokk annakvart minutt. Og no er det brått ni tonn som er standarden din?

Sitat av Bassalf Vis innlegg
Sant og gode poeng Slashdot. Men virkelig. Du mener da ikke at pyramidene er "barnemat" i forhold til skyskraperne våre i dag? Du må lese litt om pyramidene, de ligger helt eksakt i linje med stjerner (tror det var orions belte? husker ikke, beklager) og Gaza pyramiden ligger på nesten eksakt jordas midtpunkt.
Vis hele sitatet...
Jepp. Det er en haug stein, der kreftene er veldig enkle samanlikna med ein fagverkskonstruksjon som skal tåle variable laster. Pyramider er naturleg stabile, ettersom dei har mykje større masse i botn enn i toppen. Det gjeld ikkje ein skyskraper. Så konstruksjonsmessig er pyramider ekstremt enkle.

Eksakt på linje? Jordas midtpunkt? For det første er Gaza eit landområde i midtausten. Eg antar du siktar til Giza-pyramiden? Korleis kan den ligge på jordas midtpunkt? Den ligg jo langt nord for ekvator.

Har du kjelde på at dei ligg heilt eksakt på linje med stjernene? Forøvrig er ikkje det umogeleg å få til med enkle middel. Det held å kjenne trigonometri for å gjenskape eit stjernebilde greit på bakken.
Sitat av Bassalf Vis innlegg
I tillegg, så ble denne bygd på en tid der mennesker bodde i små gjørme-hytter. Hvordan kunne de i det hele tatt opparbeide seg en kunnskap om hvordan et så massivt bygg måtte proposjoneres for å i det hele tatt greie å stå? Og ja, husk at de brukte bare 22 år på det, eller noe.
Vis hele sitatet...
Fordi dei ikkje oppsto ut av det blå. Menneska budde i hus bygd av leire, og tørka. Det er ikkje 'gjørme-hytter'. Det er ein konstruksjon. Kunnskap om stabilitet og proporsjoner kan en få ved skalaforsøk, på forbausande kort tid. Dette virker som rasisme frå di side. Hugs at genetisk var menneska like oss i dag - og dei var truleg nysjerrige på verda, slik vi er. Er det veldig far fetched å anta at dei kan ha prøvd seg fram? I tillegg vil eg tippe pyramider er eit av dei enklaste bygga å få stabile, fordi kvart lag støtter seg på større flate enn det sjølv støtter...
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Om du har hatt ex.phil i skolesammenheng, så vet du vell at vi ikke kan si "noe som helst" for sikkert?:P Selv om steinen detter ned og ned, gang etter gang - så er det ikke 100% sikkert at den gjør det neste gang?
Vis hele sitatet...
Vi kan ikkje sei det heilt garantert, men vi kan sei at det vil bryte såpass totalt med dagens forståelse av naturen at vi ser vekk frå mogelegheita. Det har aldri skjedd, og det er påfallande om gravitasjonslovene stemmer så bra, om dei bommer fundamentalt.

Eg foreslår at du går gjennom wikipedia si side om bygginga, og kjem med konkret kritikk av kva som ikkje fungerer der.
Sist endret av vidarlo; 29. november 2012 kl. 14:12.
En fransk arkitekt ved navn Jean Pierre Houdin har en ny teori angående byggingen av Keops.
Han mener det er brukt enkle midler men meget avansert ingeniørvirksomhet.
Han mener at det er brukt en innvendig rampe som fremdeles er uoppdaget (ca 1,8km)

Anbefaler alle som klør seg i hodet over pyramidene og se dokumentaren, han redgjør meget godt for sine teorier.
http://www.youtube.com/watch?v=419GXroRm7Q
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kom over en tråd på naboforumet, Diskusjon.no, der det var en som hadde linket til en artikkel som sier at «Vitenskapen åpner for Gud.»
Det er en myte at at kristendom ikke lar seg forene med moderne naturvitenskap. Kanskje har den aldri vært mer åpen for Guds eksistens enn nå
Vis hele sitatet...
Syns det er et meget interessant tema og kunne gjerne tenkt meg å høre hva andre freaks tenker om dette.


http://www.aftenposten.no/meninger/k...d-7159419.html
Sist endret av Donkeybrain; 1. april 2013 kl. 01:09.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Syns det er et meget interessant tema og kunne gjerne tenkt meg å høre hva andre freaks tenker om dette.
Vis hele sitatet...
Men kva er det som tyder på ein gud?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Kom over en tråd på naboforumet, Diskusjon.no, der det var en som hadde linket til en artikkel som shele at «Vitenskapen åpner for Gud.»


Syns det er et meget interessant tema og kunne gjerne tenkt meg å høre hva andre freaks tenker om dette.


http://www.aftenposten.no/meninger/k...d-7159419.html
Vis hele sitatet...
Joda, man kan tro på vitenskap og gud samtidig (riktignok kun om du modifiserer bibelen litt da), men hvorfor tro på gud i det hele tatt?
Er mer en vitenskapelig mann og tror på "The big bang", og Gud er så tåpelig at det ikke finnes ord. Det er dog en lys side ved Kristendommen og det er for vår historie, altså fiskeri Norge, konene var nødt til og ha noe tro å klamre seg på mens mennene var på havet (Og da i livsfare, sort of). En annen ting er jo høytidene.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
En annen ting er jo høytidene.
Vis hele sitatet...
Hvilke høytider da? Både jul, påske, st.hans og sikkert flere var opprinnelig hedenske høytider, som kristendommen "overtok".
Jeg tror ikke på gud, jeg tror at det er noe større enn oss selv. Men selve gud osv tar jeg med en klype salt. At det sitter en mektig person å straffer de som gjør noe galt ved å sende de ned til midten av jorda å bli pint i evig tid, høres litt for eventyr ut.
Ja er bare bevis mot det
Jeg trur på gud jeg. Men kun når alt går til helvete å det er ingen annen utvei tilgjengelig. Men han må jo være en ganske syk fyr some skape folk i bilde av seg selv, mye syke sider av karen altså..
In Wonderland
Jeg er født inn i en familie som ikke tror på gud, ingen av de for den saks skyld. Når jeg var liten og hunden min forsvant ba jeg til gud om å bringe han tilbake og si jeg var glad i han, men da hunden min aldri dukket opp og jeg fikk vite ti år senere at naboen hadde skutt den, så syns jeg hvertfall ikke gud kunne eksistere for i såfall var han ikke noe snill mot meg :P
ellers har jeg vel konkludert med at bibelen ble skrevet av en hel del trippa folk, når de gikk gjennom ørkenen spise de vistnok noen giftige bær som fikk de til å hallusinere og jeg mener egentlig at folk plasserer bekymringene sine og spørsmål de ikke greier å løse hos en gud for å få et lettere liv med mindre tanker som er urovekkende.
jeg vet at mange vil være veldig uenig med meg, og jeg sier ikke at dette er fakta det jeg har nevnt.
Det fine med vitenskapen er at den er sann, om du trur på den, eller ikke. Jeg tror mange personer i verden velger den søte løgn, isteden for den harde sannheten. Mennesker er en spesiell på den måten at vi vil vite noe, og vitenskapen har fortsatt ikke med 100% sikkerhet bevist hvordan jorda ble skapt, derfor vil mange gå til en religion som sier at sånn og sånn var det, tro på det. Jeg sier ikke at en gud ikke hadde vært toppers, men i bunn og grunn så kan man ikke tro på noe man egentlig ikke gjør.
Jeg kan ikke unngå å ta meg selv i å oppfatte religiøse, det være seg kristne, jøder eller muslimer, som naive.
Synes hele ideen virker pervers!
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Er selv fra en familie der de fleste tror på gud, iallefal de eldre.
Tror selv ikke på gud da jeg syntes at det ikke virker logisk at noe som gud skal eksistere.
burde vært möderatör
Sitat av HAlice Vis innlegg
Når jeg var liten og hunden min forsvant ba jeg til gud om å bringe han tilbake og si jeg var glad i han, men da hunden min aldri dukket opp og jeg fikk vite ti år senere at naboen hadde skutt den [...]
Vis hele sitatet...
Why the fuck skøyt naboen din bikkja di?
burde vært möderatör
Sitat av heartslava Vis innlegg
Student : Now tell me, Professor, do you teach your students that they evolved from a monkey?

Professor: If you are referring to the natural evolutionary process, yes, of course, I do.

Student : Have you ever observed evolution with your own eyes, sir?

(The Professor shook his head with a smile, beginning to realize where the argument was going.)

Student : Since no one has ever observed the process of evolution at work and cannot even prove that this process is an on-going endeavor. Are you not teaching your opinion, sir? Are you not a scientist but a preacher?
Vis hele sitatet...
yeah... about that:
http://listverse.com/2011/11/19/8-ex...ion-in-action/

Italian Wall Lizards
http://i0.wp.com/listverse.com/wp-content/uploads/2011/11/podarcis_siculus_cmpestris_.jpg?resize=550%2C366
"In 1971, ten Italian wall lizards (Podarcis sicula) were introduced to the island of Pod Mrčaru from a neighboring island. The lizards were left for decades, and compared to the colony from which they were taken. The wall lizards on Pod Mrčaru, having passed through a tiny genetic bottleneck, were found to have thrived and adapted to their new island. They were found to have shifted from a mainly insectivorous diet to one heavy in vegetation. This diet change seems to have driven dramatic changes in the lizards. The head of the Pod Mrčaru lizards is larger, and has a far greater bite force. These are key adaptations for dealing with chewing leaves. The most exciting sign of evolution is the development of cecal valves, muscles used to separate portions of the intestine. These serve to slow the passage of food through the intestine and give time for the bacteria in the gut to breakdown the plant matter for absorption. This is an entirely novel development in the Italian wall lizard, and a major adaptation."

Men for all del, tro hva du vil mann.

edit: og herregud, denne vitenskapsmannen kunne vist dem et jævla xrayfoto av hjernen sin. Personen som har skrevet dette er retarded e_e
Sist endret av pappabetaler; 7. april 2013 kl. 21:31.