Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 989
Hei, lurte rett og slett på om freak kunne hjelpe meg med noe her.
Problemet er at når jeg streamer så opplever jeg ofte lag i spill, i form av dårlig fps, men jeg ligger forsatt stabilt på 50 fps!

Jeg har sjekket om det er CPUen min som blir makset, men det virker ikke sånn heller.

Har ikke speccsa tilgjengelig for øyeblikket, men har en i7 prossesor og ATI Radeon 5700 HD skjermkort.
Lurer på om det er skjermkortet som sliter?

Tusen takk!
Vel, lag kommer som regel av nettverksproblemer, ikke av dårlig hardware. Og siden du sier at du streamer, kan det vel være at utlinjen din blir brukt mye eller at router sliter.
All in!
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Vel, lag kommer som regel av nettverksproblemer, ikke av dårlig hardware. Og siden du sier at du streamer, kan det vel være at utlinjen din blir brukt mye eller at router sliter.
Vis hele sitatet...
Mener altså at jeg opplever lag i form av noe som virker som dårligere fps, og jeg har erfart at det ikke er nettet som er problemet. (På lan med 200+/200+ linje.)

Tror nesten det må være noe annet, er bare litt usikker på hva.
Hvordan lag? Kunne du henvist til en link som viser lagen du snakker om?

Jeg opplever at om jeg prøver å pushe mitt skjermkort opp til 1080p streaming, så blir det laggete stream.
Skal nevnes at jeg har null problem med nettverk, da jeg har 60/60(50/50effektivt) kablet-linje som er testet og sjekket.
Senker jeg ned på 720p så går det mer knirkefritt.

Dersom nettverksproblemer som meitemark nevner ikke er et problem, er det mulig skjermkortet ikke holder mål.
All in!
Trådstarter
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Hvordan lag? Kunne du henvist til en link som viser lagen du snakker om?

Jeg opplever at om jeg prøver å pushe mitt skjermkort opp til 1080p streaming, så blir det laggete stream.
Skal nevnes at jeg har null problem med nettverk, da jeg har 60/60(50/50effektivt) kablet-linje som er testet og sjekket.
Senker jeg ned på 720p så går det mer knirkefritt.

Dersom nettverksproblemer som meitemark nevner ikke er et problem, er det mulig skjermkortet ikke holder mål.
Vis hele sitatet...
Kan dessverre ikke vise til noe, nei, ettersom det ser greit ut på streamen, men er derimot ikke like greit på min PC.
Men jeg lurer på om det kanskje er skjermkortet som sliter da? Er ikke akkurat det beste skjermkortet man kan få tak i for øyeblikket..
All in!
Trådstarter
Hvis noen er interessert på update så endte det opp med at jeg kjøpe GTX Titan og opplever ikke problemet lenger!
(Nei det var ikke kun for å streame! ..ok, kanskje.)
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Echodius Vis innlegg
Hvis noen er interessert på update så endte det opp med at jeg kjøpe GTX Titan og opplever ikke problemet lenger!
(Nei det var ikke kun for å streame! ..ok, kanskje.)
Vis hele sitatet...
Av ren nysgjerrighet, hvilken software bruker du for screen-capture når du streamer? Har hørt mye bra om Dxtory, men har kun prøvd å recorde med det(Anbefales forresten, mye bedre enn fraps). Når jeg streamer bruker jeg OBS eller Xsplit.
All in!
Trådstarter
Sitat av FatMan Vis innlegg
Av ren nysgjerrighet, hvilken software bruker du for screen-capture når du streamer? Har hørt mye bra om Dxtory, men har kun prøvd å recorde med det(Anbefales forresten, mye bedre enn fraps). Når jeg streamer bruker jeg OBS eller Xsplit.
Vis hele sitatet...
Bruker også OBS når jeg streamer, brukte Xsplit, men synes rett og slett dette var en forferdelig opplevelse iforhold til OBS.