Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2101
Go dag.

Sitter nå på hytten og skal se film på TV'en via Xboxen. Til nå har det fungert fint med en kabel mellom Xbox og PC, men nå finner de ikke hverandre. Ble fortalt i butikken at jeg måtte ha en switch, så ut gikk jeg med en Jensen Net:Link 1008. Men nei, fortsatt ingenting. Den tildeler vist ikke IP. Noen som vet hva jeg må gjøre? Har ikke nett, ei heller muligheten til å skaffe flere duppeditter.
Du må koble routeren i switchen også slik at de får IP-adresse i samme pool.
Om du ikke kobler routeren til switchen så må du spesifisere statisk IP på både PC og Xbox.

http://bildr.no/thumb/1232920.jpeg
Sist endret av curx; 20. juli 2012 kl. 12:00. Grunn: La inn prisverdig illustrasjon.
Har kun TV, Xbox, PC og switch. Ingen router.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Har kun TV, Xbox, PC og switch. Ingen router.
Vis hele sitatet...
Du har ikke internett i huset? Da må du sette statisk IP på både PC og Xbox.

Sette statisk IP-adresse i Windows 7: http://windows.microsoft.com/en-us/w...cp-ip-settings

Sette statisk IP-adresse på Xbox 360: http://portforward.com/networking/staticip-xbox360.htm


IP-adressen kan feks. være 192.168.1.10 på PC og 192.168.1.11 på Xbox.
Subnet mask settes til 255.255.255.0
Gateway settes til 192.168.1.1

DNS kan du droppe IOM at du ikke har nett.
Fungerte ikke, hverken med switch eller kabel. Mistenker at PCen er synderen. Legger ved et SS.
Sitat av Sinken Vis innlegg

Sitter nå på hytten og skal se film på TV'en via Xboxen.
Vis hele sitatet...
Du trenger en HDMI/Skart kabel fra Xboxen til TV'en? Trenger da ikke en PC?
Joda, kan se den ene spilldemoen jeg har på Xboxen. Blir dog litt kjedelig i lengden.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Joda, kan se den ene spilldemoen jeg har på Xboxen. Blir dog litt kjedelig i lengden.
Vis hele sitatet...
Jeg ser på film med en vanlig HDMI kabel *shrug*
du har koblet pc- switch port 1 - switch port 2 - xbox360?

du har satt statisk ip på både pc og xbox360?

får du noe feilmeldinger?
Sitat av Claryn Vis innlegg
Jeg ser på film med en vanlig HDMI kabel *shrug*
Vis hele sitatet...
Filmene er på PCen, TVen er utdatert.

Sitat av knutazz Vis innlegg
du har koblet pc- switch port 1 - switch port 2 - xbox360?

du har satt statisk ip på både pc og xbox360?

får du noe feilmeldinger?
Vis hele sitatet...
Tror det, er ikke hjemme for øyblikket.

Ja.

Nei, den får ikke koblet til nettverket(Xboxen).
Sitat av Sinken Vis innlegg
Filmene er på PCen, TVen er utdatert.
Vis hele sitatet...
Ah! Da blir det litt mere avansert, ja.
har du prøvd og teste nettverks forbindelsen på xboksen: xbox360 to pc er det et valg som skal være der

hvis ikke kan du jo prøve og kobble til med og sette enten 192 eller 169 adresse på både pc og xbox
Sitat av Sinken Vis innlegg
Go dag.

Sitter nå på hytten og skal se film på TV'en via Xboxen. Til nå har det fungert fint med en kabel mellom Xbox og PC, men nå finner de ikke hverandre. Ble fortalt i butikken at jeg måtte ha en switch, så ut gikk jeg med en Jensen Net:Link 1008. Men nei, fortsatt ingenting. Den tildeler vist ikke IP. Noen som vet hva jeg må gjøre? Har ikke nett, ei heller muligheten til å skaffe flere duppeditter.
Vis hele sitatet...
Litt offtopic, men hvordan koblet du xbox'en din til pc'en?
Sitat av dtphu0411 Vis innlegg
Litt offtopic, men hvordan koblet du xbox'en din til pc'en?
Vis hele sitatet...
Cat5 kabel, fåes kjøot overalt.