Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1735
Kanskje dumt spørsmål, men jeg spør for det.
Jeg har nå laget en hjemmeside, og på den har jeg allerede kopiert inn noe av det jeg har skrevet her på forumet. Det jeg lurer på er om jeg faktisk har "lov" til det ettersom det er kopiert ifra en annen "Hjemmeside" og egentlig ikke er mitt...

Hvis jeg f.eks skulle kopiert en tråd noen her har skrevet, og da legger den ut på min side, vil det være i strid med reglene som er satt for freak.
Det du selv har skrevet har du åpenbart rett til å kopiere. Andres innhold tror jeg du bør være mer forsiktig med, utover sitater med tydelig henvisning.
Jeg har lagt til en del tekst fra freak på mine nettsider, men har spurt om tillatelse til alt fra de det måtte gjelde. Det er et offentlig forum, og teoretisk sett ikke ulovlig å kopiere herfra skulle jeg tro, men det er jo greit å holde seg på god fot med de andre her på forumet. Har og kopiert en del bilder og tekst fra andre nettsider, og har tillatelse til alt, så det er ikke ofte man får nei som svar faktisk. (husk kildehenvisning)
I <3 DMT
Trådstarter
Cool. Var noe sånt jeg hadde sett for meg, men er alltid greit å dobbeltsjekke.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Relevant: WP: Sitatrett (4 min atm)