Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1703
Hei!

Har en gammel datamaskin hvor batteriet ikke virker.
Datamaskinen kjører Windows XP Home Edition Service pack 2
Datamaskinen er en Acer Aspire 3690

Acer bruker "Acer ePower management".

Batteriet er på 0 % og vil ikke lades.
I tilegg er strømladeren litt ødlagt, så hvis jeg kommer bort i denne, detter datamaskinen ut. Det er veldig plagsomt når jeg arbeider på datamaskinen/spiller.
Spesielt plagsomt ettersom vi har en baby i huset som alltid kommer borti datamaskinen.

Jeg prøvde å søke på www.justfuckinggoogleit.com men fant ikke noe relevant informasjon.

Jeg ser at det er løsninger for andre Acer Aspire modeller, men disse protokollene advarer meg om å prøve dette mot en modell som ikke er samme modell som de beskriver.

Gir masse KP for hjelp!

Ps.
Formatering tar jeg ikke i betraktning. Har ikke tenkt til det.

Screenshot av instillinger:
http://ctrlv.in/45961
Sist endret av kaktusen; 15. november 2011 kl. 18:53.
Har du nyeste BIOS versjon? Vet flere typer Acer-laptoper har hatt problemer med at batteriet ikke tar lading og det hjelper å flashe til nyeste BIOS versjon. Nyeste BIOS til 3690 er v3.60 og kan lastes ned HER
"hvor batteriet ikke virker."
Du sa det selv.
Batterier holder ikke for alltid.
Mest sannsynelig har ditt tatt kvelden.
Sitat av sluch2k Vis innlegg
"hvor batteriet ikke virker."
Du sa det selv.
Batterier holder ikke for alltid.
Mest sannsynelig har ditt tatt kvelden.
Vis hele sitatet...
Nei, den viser konstant på 0 % - og jeg kjenner en del Acer folk med samme problem. De kjøpte bare ny pc dem xD


Men nå har jeg updated biosen min, og jeg vet fra en annen guide at jeg må vente ca 20 min+ før jeg ser at batteriet lades. Håper Biosupdate fixet problemet mitt...

brb in 20 min
Ja det stemmer at man må la den stå og lade en stund før den reagerer. Alt fra 10 minutt til en time etter egen erfaring

og om det ikke fungerer så er det nok desverre slik at batteriet har gått..