Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 654
Jeg har nettop flyttet inn i ny leilighet i Polen og landeieren ga meg en Toshiba 43PH14Q. Den eneste interessen jge har md tvn er å koble den til datamaskinen.

Datamaskinen min, ASUS G51J, har ingen S-Video output men bare VGA og HDMI.
TVn min har bare YpBrp (slik det staves?), RGB, S-video og Scart inngang.

Så jeg drar på butikken for å finne en kabel, og den eneste kabelen jeg fant (på Mediamarkt) var bare YpBrp-VGA. Jeg fant ikke Rgb-VGA.

Så jeg kobler VGA siden til pcn, og YpBrp til tvn, men ingen bilder. Problemet er at jeg ikke finner den aktuelle kanalen på tvn. Jeg har gått igjennom alle kanalene (0-99). Jeg har også trykket "Input" knappen på Fjernkontrollen så mange ganger, og ingen av kanalene viser bildet. Og det er ingen søkemulighet på tvn for bilder.

Det er greit å vite at jeg har prøvd dette med BÅDE den høyeste (standar) og den laveste oppløsningen. Ingenting.

Jeg prøvde å søke på modellen min, og jeg finner ingen brukerhåndbok, og ingen som har det samme problemet som meg, ettersom TVn er 10 år gammel. Den ser neat ut da =P

==

Kan noen please hjelpe meg?
Gir masse KP
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Du kan ikke koble vga direkte til en komponentinngang. vga inneholder RGB signalene hver for seg. Med komponentvideo YPbPr sendes det et signal som inneholder lysstyrke og sync (luma), og to som inneholder henholdvis differansen mellom luma og blå og luma og rød. Dermed kan du ikke koble vga direkte direkte til en komponentinngang.
Den kabelen du har kjøpt er sannsynligvis VGA-RGB.

http://en.wikipedia.org/wiki/YPbPr
Sist endret av datagutten; 21. oktober 2010 kl. 19:10.
Du har rett. det er RGB - Takk.
Såå... Samme spørsmål, hvor jeg bytter YPbPr med RGP
any suggestions?