Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 666
Hoster online games på Warcraft 3 med min Netgear WNR2000 router på get linje.
Har et problem med at de som er på nettverket mitt ikke kan joine gamen jeg lager, men andre brukere online kan joine dette. Samme resultat om jeg bruker DMZ-funksjonen eller bare åpner portene i routeren.

Hadde en gammel drittrouter på linja før hvor dette virket, men det burde jo være mulig å hoste games slik at både lokale og eksterne brukere kan connecte. Ønsker å beholde denne routeren da den ellers fungerer veldig bra

Noen som har vært borti lignende problem?
problemet er at routern ikke klare og loope tilkoblingen.
løsningen er og bruke lokal ip'en når dem skal joine og ikke wan ip'en som du bruker for alle som er på inet.
Sitat av ranvik Vis innlegg
problemet er at routern ikke klare og loope tilkoblingen.
løsningen er og bruke lokal ip'en når dem skal joine og ikke wan ip'en som du bruker for alle som er på inet.
Vis hele sitatet...
Hmmm. Tror desverre ikke det er noen måte å bruke lokal ip når de joiner via warcraft. Eller er det en fremgangsmåte på dette som jeg ikke vet om?
det er 3 hoved måter og løse det her på.
måte nr1:
åpne host fila på client maskien, og skrive inn host name og lokale ip'en.

måte nr2:
add en statisk route på client til server.

måte nr3:
legg til en fast ip til som er samme ip'en du har på wan siden, og legg den samme ip range på client maskinen.
Måte nummer 1 virker jo enklest, men jeg får ikke dette å virke.
Har vel ikke et host name her? Forstår konseptet med host-filen, men fatter ikke akkurat hva jeg skal skrive i den. :S
Du skriver f.eks :

84.83.82.81 192.168.0.1

Ekstern Intern Ipadresse

Dette vil få den til å slå opp din eksterne ipadresse som den interne IPadresse som hoster gamet.
Testet dette her med flere pcer, men ser desverre ikke ut til å virke.
måte nr2:
add en statisk route på client til server.


Noen som kan forklare litt nøyere hvordan man gjør dette? Hvilke Iper som skal routes osv?