Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1820
Har et problem...

Kjøpte meg ny prosessor, hovedkort, ram og kabinett for en stund siden.

Pakken kom i går og nå har jeg satt den sammen.

Men da jeg startet opp i XP kom en melding om at PC'en ikke kunne/ville starte opp fordi da ville noe bli ødelagt i XP

Re Installerte Xp og det funka, men så når jeg starta opp kom en melding om at jeg ikke hadde
noen "Arrey" (husker ikke nyaktig hva som stod)
men jeg kunne trykke Esc så skulle den starte opp.
PC'en starta opp.

Men når jeg starter opp står det at jeg har AMD 1500+ men jeg kjøpte 2100+

Kameraten min foreslo at jeg skulle tukle i Biosen men jeg tørr ikke fucke...

MSI KT3 Ultra2 -R
AMD XP 2100+ (1,73 GHZ)

(HJELP!!)
original reprint
xaff's Avatar
Du må not 'tukle i Biosen' eller med jumperene på hovedkortet. Sjekk at FSB'en er rett (skal vel stå på 266, hvis den står på 200 så får du vel ikke så mange mhz som du skal ha.), dette gjøres på hovedkort eller i bios. Er ikke helt sikker på om dette hjelper.
Chuck
ZyPreXa's Avatar
Trådstarter
men hvordan, skjekket står på 100?

Har et prog som heter FuzzyLogic Pro4
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Står den på 100 skal du sette den til 133. 133=266ddr hastighet.
Vedder på at det står forklart i hk-manualen, så visst du er usikker på instillingene så vil jeg annbefale å lese litt der...
Den skal stå på 133. Skjekk i boken til hovedkortet ditt, står sikkert noe om det der. Det kan være en jumper på hovedkortet, eller en instillig i BIOS. Det er ingen fare forbundet med å tukle med BIOS, ettersom du kan sette alt til standard om noe mot all formodning skulle gå galt.
Det med "arrey" høres i mine ører ut som noe som har med RAID å gjøre, sikker på at du ikke har koblet IDE-kablene på RAID-enhetene? De du skal bruke er en grå, og en blå, og står som oftest nærmest RAM-slottene..
Jeg hadde samme prob med min XP 1800+, måtte bare flytte på en jumper på hk'et. Stod hvordan jeg skulle gjøre det i manualen.
Jeg har akkurat samme problem.

Det står i manualen at du kan endre noe i bios.

Du skal da trykke på Load High Performance

Så trykker du på Yes, Save and exit.

Da for du opp xp 2100 +

Mitt problem er da at maskinen fryser.

Jeg har msi kt3 ultra2
amd xp 2100+
512 ddr ram
Tar du "high preformance" betyr det at du setter alle instillinger på max, og det er ikke sikkert maskinen din tåler det, særlig RAM-brikkene dine, om det er såkalt "noname-ram".
Prøv å sett den på "Default" istedet.
Chuck
ZyPreXa's Avatar
Trådstarter
Loader jeg high performance kan
jeg risikere å blåse prosessoren da??
Nei, men pcn kan bli ustabil. Om den blir det, tar du bare load Defaults.
Chuck
ZyPreXa's Avatar
Trådstarter
Dere råder meg til å Bruke Biosen altså...

Har apacher 256 ddr-ram som burde virke

Forresten hva mener du med ustabilt, stod det i manualen også
Sist endret av ZyPreXa; 12. oktober 2002 kl. 19:47.
multiplier på athlon xp 2100+ er låst til 13, som betyr at du må ha fsb satt til 133, som da blir 1733 mhz. jeg sleit litt med det samme med min når jeg fikk den..
Opprinnelig postet av vidder
Tar du "high preformance" betyr det at du setter alle instillinger på max, og det er ikke sikkert maskinen din tåler det, særlig RAM-brikkene dine, om det er såkalt "noname-ram".
Prøv å sett den på "Default" istedet.
Vis hele sitatet...
Det jeg mener er at maskinen rett og slett fryser seg, og du må restarte.
Chuck
ZyPreXa's Avatar
Trådstarter
Nå fant jeg ut av det...
Virker helt fint
Hvor mange volt har dere på cpu ??

Min maskin bare henger seg hvis jeg kjører på xp 2100, men den virker helt fint hvis jeg lar den stå på xp 1500.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Tenker du på CPU core? Det varierer vel fra prossessor til prossessor. Åssen en er det du har? AMD XP 2100?
Jeg tenker på cpu core.

Jeg har en AMD xp 2100, tror jeg kansje må øke cpu core opp til 1,8 volt.

Hva kjører dere på ?
Chuck
ZyPreXa's Avatar
Trådstarter
Auto...

Men har du prøvd load high performance?
Jeg har prøvd high performance, men da starter den bare opp windows. Så fryser pcèn seg helt.

Har også stillt inn cpu manuelt i bios, men den fryser for det.
Ny vifte? Hvor varm blir CPU'en din?
Jeg har en Silent Viking + en Enermax Silent Fan som er koblet sammen med vikingen, så den for nok kjøling. Varmen på cpu ligger mellom 45 - 50 grader, så den er ikke så varm.
Det er vel nå, som en 1500+? Gå inn i BIOS, still inn riktig og følg med på tempen i BIOS. Hvor varm blir den da, som en 2000+?
Den blir ikke varmere en 51 grader, noen som har hatt samme problem ??