Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 7915
Hei!
Jeg har et relativt bra nummer. Det er som følger:

ABB AB ABB

Hvor mye vil dette være verdt?
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Hahaha. En fyr på skolen der jeg gikk i fjor holdt på med akkurat det samme. Han fikk en del tusen for sånne nummer. Søk på gullnummer på finn.no og så sammenligner du. Helt syke priser for sånne nummer. Alt fra 200,- til 30 000,-
Ok ser det er gull og sølvnummere annonsert på finn. Det varierer veldig i pris og jeg kan ikke se noen som er solgt, altså hvor mye vil mitt nummer være verdt? Noen som har direkte erfaring med salg av nummere?

Hvordan ordnes salget rent teknisk med overføring til ny eier osv?

edit: http://www.finn.no/finn/bap/object?f...&pos=19&tot=64
Sist endret av Eplepepsi; 11. oktober 2006 kl. 16:00.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Ærlig talt så aner jeg ikke hvor mye nummeret ditt er verdt. Kanskje en par-tre tusen eller noe.
Hvordan salget ordnes har jeg ikke peiling på. Du kan jo evt. spørre de som selger på finn om det
hvem i svarte helvete kjøper et nr til 500000?
Sitat av dildoronk
hvem i svarte helvete kjøper et nr til 500000?
Vis hele sitatet...
En som vil ha seg ett nummer?

Nei seriøst det skjønner ikke jeg heller.. 800.000 for 2 gullnummere er jo helt vanvittig.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Jeg nekter å tro at privatpersoner kjøper numre til 500 000++ for privat bruk
Da er det en eller annen feilkobling oppe i sikringsboksen bak panna.
Jeg har et ganske bra nummer.. Sto og bladda og bladde i den "nummerboka" og plutselig fant jeg det. Kosta meg ikke noe ekstra, men hvis jeg selger det nå, så tjener jeg nok penger på det, hehe
Telenor tar 500 kroner for nummer som ender på to nuller... 2500 kroner for nummer som ender på 3 eller 4 nuller, men de er som regel opptatt alle sammen... Tror nok kjell inge røkke ville betalt for et XX000000 nummer.. eller kanskje idar vollvik
Sitat av GoodGod
Telenor tar 500 kroner for nummer som ender på to nuller... 2500 kroner for nummer som ender på 3 eller 4 nuller, men de er som regel opptatt alle sammen... Tror nok kjell inge røkke ville betalt for et XX000000 nummer.. eller kanskje idar vollvik
Vis hele sitatet...
Vollvik har allerede et gullnummer, men det skal han nå selge. Prisen er nå over 13 000 kroner!

Link her!
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av Kamma
Vollvik har allerede et gullnummer, men det skal han nå selge. Prisen er nå over 13 000 kroner!

Link her!
Vis hele sitatet...
Prisen er nå på 35 600
Så du fikk noe drit gammel info der. øker ikke med over 20.000 på 20min.
Her følger du auksjonen: http://www.netthandelen.no/tv/visAuk...084#StortBilde
Hvor mye tror dere jeg får får et aa bbb aaa?
▼ ... flere år senere ... ▼
Hei alle sammen!

jeg har nummeret 99ISKRIG (såkalt "alfanummer"). altså 99475744.

hvor mye kan det være verdt? kan jeg på et par laken for det, tror dere?

takk
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Hmm, hvor kult hadde det ikke vært å hatt 13371337 som nummer
Sist endret av MrMrtn; 23. januar 2010 kl. 01:16.
Noen som har peil på kva ditte nr er verdt? 40000856 ?
Sitat av jeje2k Vis innlegg
Noen som har peil på kva ditte nr er verdt? 40000856 ?
Vis hele sitatet...
cirka ingenting - med mindre du er utrolig heldig.
nei du får ingenting for det

dessuten er slike nummer (man får oppgitt 99ISKRIG) heller vanskelige å kontakte for oss som bruker qwerty tastatur
Høres 47 67 71 62 ut som et nr man kan få noe for? =)

Har det liggende på et simkort i skuffen. :P
Sist endret av Dimergon; 23. januar 2010 kl. 02:05.
det må være noen som har lyst til å gi litt for det?
Ja! Det er et virkelig gullnummer, skulle gjerne gitt noen milioner for dette. /irony
jeg mener 99ISKRIG

sikker på at det ikke er noen som vil gi noe for det?
Sitat av mr_bacon Vis innlegg
Hei alle sammen!

jeg har nummeret 99ISKRIG (såkalt "alfanummer"). altså 99475744.

hvor mye kan det være verdt? kan jeg på et par laken for det, tror dere?

takk
Vis hele sitatet...
Kødder du? Det numeriske "99475744" sier meg absolutt ingenting, og hvem i all verden trenger alfanummeret 99ISKRIG, av alle ting?! Hvem er det du håper å selge dette til?

De fleste jeg treffer misunner meg nummeret mitt fordi det er så lett å ramse opp og huske på, men jeg regner da med at det er temmelig verdiløst likevel (A3B AB 4BB)

Et nummer skal være ganske spesielt før det får noe verdi overhodet.
Sitat av mr_bacon Vis innlegg
jeg mener 99ISKRIG

sikker på at det ikke er noen som vil gi noe for det?
Vis hele sitatet...

NEI FOR SVARTE!


sikkert en eller annen fjortis som er villig til å gi en femtilapp mer enn normalt, men ikke noe mer enn det
Sist endret av VivaLatrina; 23. januar 2010 kl. 02:14.
hva med AB 57 AB AB?
Veldig mange bedrifter har kjøpt nr serie på eks 99 nr som gjør det lett å skafe seg lette nr, selv om sjefen ofte tar dem.
hva med 815 493 00? kykkeli kokkos eier jo
Haha, husker når de sang det nr. Sitter som støpt enda!
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Høres 47 67 71 62 ut som et nr man kan få noe for? =)

Har det liggende på et simkort i skuffen. :P
Vis hele sitatet...
Det er jo bare et helt, helt vanlig telefonnummer..? Kanskje jeg skal selge de møkkete, supersure sokkene mine? De er svarte, så de er nok også jævlig spesielle.. Bids starting, 10 000kr.
Sitat av Skeid Vis innlegg
hva med 815 493 00? kykkeli kokkos eier jo
Vis hele sitatet...
Det nummeret må bli tidenes dyreste norske telefonnummer. Åtte-en-fem, fire-ni-tre, null-null er mye lettere å huske enn any given number. 90000000, ta deg en bolle.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Skeid Vis innlegg
hva med 815 493 00? kykkeli kokkos eier jo
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg så ikke på kykkelikokkos som barn, og så stod det på russekortet til ei jeg ble kjent med natt til 17. i fjor, sånn på spøk. Skulle møtes neste dag, og vi hadde jo utvekslet russekort, så dette skulle ikke være noe problem. "Du har nå kommet fram til TINE meierier" WTF?!?!

Hun forklarte det da vi omsider møttes
Sist endret av Jonta; 23. januar 2010 kl. 14:27.
Jeg likte det ISKRIG-nummeret.
Er det noen som vet om en måte å sjekke om eget nummer har noe alfa-isk i seg?
Jeg orker ikke å prøve ut alle 16777216 kombinasjonene på papir.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Jeg likte det ISKRIG-nummeret.
Er det noen som vet om en måte å sjekke om eget nummer har noe alfa-isk i seg?
Jeg orker ikke å prøve ut alle 16777216 kombinasjonene på papir.
Vis hele sitatet...
Da jeg skulle ha telefon for første gang litt over to år siden fikk jeg dessverre ikke noe valg mellom nummer, så jeg søkte og kom fram til sider som http://phonespell.org/
Jeg kjøpte et ABBBBCAB for 160,- kr for 2-3 år siden på QXL.
Sitat av etse Vis innlegg
cirka ingenting - med mindre du er utrolig heldig.
Vis hele sitatet...
jaok=) ble faktisk bydd 7000 kr ifjor;o
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av appel Vis innlegg
Jeg kjøpte et ABBBBCAB for 160,- kr for 2-3 år siden på QXL.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er dette noe mer catchy å si enn tallene? "Abebebebeseabe" er ikke noe jeg frivillig ville hatt som passord engang.
Sitat av luni Vis innlegg
Hvorfor er dette noe mer catchy å si enn tallene? "Abebebebeseabe" er ikke noe jeg frivillig ville hatt som passord engang.
Vis hele sitatet...
ehm, det er for å ikke avsløre nummeret sitt her? istedetfor å skrive 95555495, så skriver man ABBBBCAB, for å vise hvilke tall som er like
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Hvem vil vel legge ut nummeret sitt på et stort norsk forum. Eller var det en spøk?
Sist endret av kosepaa; 23. januar 2010 kl. 16:51.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
ehm, det er for å ikke avsløre nummeret sitt her? istedetfor å skrive 95555495, så skriver man ABBBBCAB, for å vise hvilke tall som er like
Vis hele sitatet...
Hah, ok. Tenkte det var som ISKRIG.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av Waver Vis innlegg
Hmm, hvor kult hadde det ikke vært å hatt 13371337 som nummer
Vis hele sitatet...
Mitt nr er X1337222 :P å jeg digger det
det første nummeret jeg hadde var et gullnummer, eller nesten, men etter jeg fikk meg ny mobil, brukte jeg det aldri, og tilslutt ble det overført til noen andre. (var sånn kontantkort dritt)
Jeg har sinnssykt lyst på et sånn alfanummer, men siden det 3. tallet i mitt nummer er 0, så får jeg ikke til så lange ord, så det eneste som kan sies som et ord er "askii".
jeg har et tlf nummer som Jeg har hat det en stund... lurer bare på om kombinasjonen er noe verdt:
"A0 B0 CA A0" (0-ene er 0-er...)
Hehe, jeg har I-100-CUM-1
Man må jo ha 1337 i nummeret sitt. Alt annet er bare for nubs.
Sitat av visualn00b Vis innlegg
jeg har et tlf nummer som Jeg har hat det en stund... lurer bare på om kombinasjonen er noe verdt:
"A0 B0 CA A0" (0-ene er 0-er...)
Vis hele sitatet...
Omtrent like mye som AXYZFKKU.
satt og klusset litt på nettet og linken som er gitt her oppe og fant ut at ett nr jeg kjenner godt til er: 96-ultra-0
hva med FUCK0YOU ?

Sist endret av VivaLatrina; 23. januar 2010 kl. 20:24.
Jeg har 4 XX 9 YY XX
Altså f.eks 4 88 9 44 88
Hva kan det være verdt?
Noen datafreaker som blir misunnelig på mitt utenlandske nr hehe: 0905-dell-915 Skulle trudd jeg var datageek og ikke snekker iflg nummeret hehe. Nei har ikke tatt med landskoden på nummeret.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Til folk med halvfancy numre: Vi kan umulig vite hvor mye folk er villige å betale. Legg ut på finn.no med pris, og si at du er åpen for pruting.