Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1395
Heisann!
eg har tenkte og støype meg ei basskasse til bilen og har vert innom tanken på og montere små diodar rundt om som blinkar i takt med musikken. noken som veit kossen eg kan gjere det, eller ka eg trenge for og gjere de?
Bruk denne: http://www.dioder.no/nettbutikk/tilb...ysstyring/1319
Har selv brukt den i en russebil, funket som en drøm der
Eg tenkte meir og bårre hull og sette dioder i.. Osso på ein eller anna måte koble dei ihop og kansje inn på forsterkar eller noke sann? eg har igrunn ikkje peiling på kossen man ska gjere de, sitte berre og fantasera om kossen eg vil ha det ) må no gå an greie det på ett eller anna vis vell?
Hvis du ikke har noe erfaring med elektronikk, er nok RamNit sitt forslag det beste. Kobler du LEDs rett på forsterkeren ryker de. Du må ha et lavpassfilter, og en strømkilde til LEDs.
kobler dem må kablen som går til høytaleren, vips blinker i takt til musikken. men muligens litt dårligere lyd i anlegget, men det er ikke mye.
Sitat av kjetiltheman Vis innlegg
kobler dem må kablen som går til høytaleren, vips blinker i takt til musikken. men muligens litt dårligere lyd i anlegget, men det er ikke mye.
Vis hele sitatet...
Wut? Prøver du å si at hvis TS kobler lysdiodene i serie med høytalerene, vil de blinke i takt med musikken?

Isåfall, tar du feil. Lysdiodene vil brenne opp så og si med en gang.
har som sagt ikkje mykje erfaring med elektronik.. men no skal eg jo støype meg ei basskasse som passer perfekt til bagasjerommet. Og når eg fyst skal gjere det skikkelig vil eg gjerne at alt skal vere skikkelig, og eg synst dinne boksen virka litt "jalla".
fins der ingen andre måtar og gjere det på? håpar virkelig noken kan ditta!
Sitat av Glenni Vis innlegg
Wut? Prøver du å si at hvis TS kobler lysdiodene i serie med høytalerene, vil de blinke i takt med musikken?

Isåfall, tar du feil. Lysdiodene vil brenne opp så og si med en gang.
Vis hele sitatet...

nei. har jort det selv, funker ennda selv etter mange år med bruk.
Sitat av kjetiltheman Vis innlegg
kobler dem må kablen som går til høytaleren, vips blinker i takt til musikken. men muligens litt dårligere lyd i anlegget, men det er ikke mye.
Vis hele sitatet...
Dette fungerer med vanlige lyspærer, disse neon-lysene en får kjøpt på Biltema også videre, men det vil ikkje fungere med LED's.
det kjem vell heilt an på kor du kjøpe og kass kvalitet vell?
LED's går vel på likestrøm, noe høyttalere ikke gjør..

Her er en guide for å lage selv: http://www.instructables.com/id/How-...usic-in-a-car/