Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1209
Heisann!

Ønsker å lage et lisensieringssystem. Tankegangen er å ha et webpanel hvor jeg genererer en nøkkel med lengde 8, av 60 ulike tall og bokstaver. Dette gir meg ca 103 trillioner ulike nøkler, om matten er inntakt: 60!/(60-8)!

Så over til spørsmålet:

Jeg ønsker å lage et webpanel, noe som forsåvindt er ganske greit. Men én nøkkel skal gjelde for si, 50 ulike personer, dette impliserer at disse 50 personene bruker samme nøkkel for å "låse opp" systemet. Finnes det en mulig i MySQL for å sette at "denne nøkkelen kan ha 50 forekomster, om det er fler kast en feilmelding" ?
Det finnes mange off-the-shelf løsninger allerede. Det spørs helt hva dette "systemet" du skal låse opp er.

Er det en engangslisens? Tidsbestemt? For "fysisk" software eller tilgang til en webside? Er det betaling involvert? Skal lisensen kontrolleres opp mot databasen ved godkjenning, eller er det en forhåndsbestemt algoritme som godkjenner lisensnummeret?
Jeg vet at WHMCS har en lisensmodul som automatiserer hele prosessen for deg.
Den fungerer ikke akkurat slik du ønsker, men om du ikke finner noe bedre, så er det et godt alternativ vil jeg tro

http://www.whmcs.com/addons/licensing-addon/
Trådstarter
Heisann! Takk for svar!

Det er en engangslisens, eller life-time, slik at den aldri trenger å endres. Lisensen skal gjelde en app til android, hvor jeg trenger å gå utenom android market. Betaling er innvolvert, ikke igjennom market. Her er tenkt flowchar: Går inn i webpanelet, velger hvor mange personer som skal bruke denne ene nøkkelen, trykker en knapp hvor det står Generer nøkkel. Når jeg trykker submit knappen, vil det bli kjørt en spørring mot databasen, som registerer denne nøkkelen samt antall lovlige forekomster av denne. Når personen som bruker appen skal ta denne i bruk første gangen, taster vedkommende inn denne nøkkelen(typisk sendt på mail), og en HTTPost blir kjørt i Java, mot denne databasen. Om det allerede er registert mer enn 50 forekomster av denne nøkkelen, får bruker en feilmld i java. Hvis ikke, får bruker tilgang til applikasjonen. Ikke tenk på java-biten, den har jeg under kontroll
Må det være et webpanel?

Hvis ikke, så tror jeg kanskje disse folka har noe du kunne brukt:
http://www.agilis-sw.com/demonstration_videos.html
Sitat av Opous Vis innlegg
Heisann! Takk for svar!

Det er en engangslisens, eller life-time, slik at den aldri trenger å endres. Lisensen skal gjelde en app til android, hvor jeg trenger å gå utenom android market. Betaling er innvolvert, ikke igjennom market. Her er tenkt flowchar: Går inn i webpanelet, velger hvor mange personer som skal bruke denne ene nøkkelen, trykker en knapp hvor det står Generer nøkkel. Når jeg trykker submit knappen, vil det bli kjørt en spørring mot databasen, som registerer denne nøkkelen samt antall lovlige forekomster av denne. Når personen som bruker appen skal ta denne i bruk første gangen, taster vedkommende inn denne nøkkelen(typisk sendt på mail), og en HTTPost blir kjørt i Java, mot denne databasen. Om det allerede er registert mer enn 50 forekomster av denne nøkkelen, får bruker en feilmld i java. Hvis ikke, får bruker tilgang til applikasjonen. Ikke tenk på java-biten, den har jeg under kontroll
Vis hele sitatet...
Jeg kunne faktisk laget dette panelet til deg i PHP. Bare moro å leke litt i ferien
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Jeg har brukt whmcs sitt system en stund. Og er veldig fornøyd, du kan jo få lov til å teste om det fungerer for deg?
Du kan enkelt sjekke det med en COUNT i databasen din.

SELECT COUNT(`my_key`) AS amount_of_key FROM key_table WHERE `key` = 'nøkkel';
Trådstarter
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Jeg kunne faktisk laget dette panelet til deg i PHP. Bare moro å leke litt i ferien
Vis hele sitatet...
Om du har lyst til det, så hadde jeg blitt superhappy!
Sitat av Opous Vis innlegg
Om du har lyst til det, så hadde jeg blitt superhappy!
Vis hele sitatet...
OK. Setter i gang når jeg er fremme ;-) er på biltur atm