Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 860
Hei!

Har en ganske stor right-col fil med ganske mange moduler. Bruker strings for å sortere ut hva som skal bli printet.

Kode

<?php
$right_col_status = 'skjul';
$right_col_annonym = 'skjul';
$right_col_hovedmld = 'vis';
$right_col_login = 'vis';
?>
Greia er at jeg vil at modulene mine skal bli sortert etter hvordan jeg lister de i dokumentet jeg skal importere de til (altså sortert etter rekkefølgen jeg lister det som ovenfor), å ikke at det blir sortert etter hvilken rekkefølge det er skrevet i right-col dokumentet.

Noen som har noen gode tips på hvordan jeg kan sortere dette?
Sist endret av terminat; 12. juli 2012 kl. 10:27.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kva gjer du for å vise ein gjenstand i fila? Forøvrig er det der dårleg skikk. Når du har data som er binært er det idioti å finne opp hjulet på nytt. Og antakeleg tregare...
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kva gjer du for å vise ein gjenstand i fila? Forøvrig er det der dårleg skikk. Når du har data som er binært er det idioti å finne opp hjulet på nytt. Og antakeleg tregare...
Vis hele sitatet...
Så på hvilken annen måte kunne jeg gjort dette på da?
Er ganske naab i PHP, så alle tips er hjertelig velkommen
Nå må jeg si jeg ikke helt skjønte alt hva du mente. Hvordan er disse modulene i denne filen du snakker om? Og hvordan importerer du dem?

Men har likevel prøvd meg på et lite oppsett på hvordan du går gjennom de forskjellige modulene. Som slashdot poengterte, er det bedre med en boolean-verdi enn en string, hvis variabelen uansett bare skal ha to verdier. Jeg har dessuten også satt det opp i et array, i stedet for å ha mange variabler. Enklere å loope gjennom dem da.

Kode

$right_col = array('status' => 0, 'anonym' => 0, 'hovedmld' => 1, 'login' => 1);
foreach($right_col as $name => $value) {
          if($value){
                    // Modulen er satt til 1 i arrayet, og skal inkluderes her.
          }
}
Trådstarter
Slik ser en modul ut i right-col filen min:

Kode

<?php  $aktuelt_status = '<div class="side-box">
          	<div class="tittel"><h3 style="">Status: Nettsiden</h3></div>'
//osv.. 
?>

Kode

	 if ($right_col_status == 'vis') print $aktuelt_status;
	 elseif ($right_col_status == 'skjul') print $aktuelt_status_skjul;

Og i dokumente de da skal inn i er dette koden:

Kode

			$right_col_status = 'skjul';
			$right_col_leare = 'skjul';
			$right_col_hovedmld = 'skjul';
			$right_col_login = 'vis';
Så ønsker jeg å kunne sortere hvordan de printes ut i den nederste lista, noe jeg ikke helt vet hvordan jeg skal gjøre.
Sist endret av terminat; 12. juli 2012 kl. 12:31.