Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 16001
Heisann!

Skal imorgen til USA og lurer på hvordan reglene er der for snus. Jeg tenker å kun ha med 2-3 bokser (no biggie). Jeg er under 18 (samt at foreldrene mine ikke vet at jeg snuser) og lurer derfor på om kontroller vi konfiskere det. Jeg lurer også på om snuspucker syns på røntgen, som da vil føre til at vakter vil skjekke bagen min.

Takk! :-)
Null stress, de selger også "snus" i USA. Riktignok smaker disse som tigerbalsam.
Er du under 18 høres det ut som en dårlig idè da du faktisk ikke har lov til å ha det. Så den eneste løsningen gitt at snus er lov der borte er at foreldrene dine tar med boksene.
Det går nok bra.
Trådstarter
12 0
Riktig - 3 uker uten snus? Kos..
Spør om du kan ha noen sko i kofferten dems ( du har jo selvfølelig ikke plass i din egen ) så kan du ta noen bokser i skoa, og så stappe noen sokker nedi.
Sitat av MrGroove Vis innlegg
Riktig - 3 uker uten snus? Kos..
Vis hele sitatet...
2-3 bokser, som skal vare minst i 3 uker? Da klarer du deg fint uten. På 3 uker går det minst 10 bokser.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Snus (dip som det kalles der) er ikke særlig utbredt i USA, og om boksene har en unormal fasong i forhold til i USA, vil de nok sjekke det, spesielt om den er av metall. Når de oppdager at det bare er tobakk er du 'free to go' som de sier.

I og med at snusen allerede er kjøpt og betalt på lovlig vis er det tvilsomt at de kommer til å konfiskere den, til tross for at du er under 18. Det er likevel ulovlig å selge snus (dip-tobakk) til mindreårige i USA.
Dette har vært oppe før, her.

Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Ser liksom ikke helt poenget, med å ha med deg en snusboks i det hele tatt.?
Skal du til USA regner jeg med at du ikke er der bare et par dager.
Snus får du også kjøpt i USA.
Du er fortsatt under 18, det tilsier at du egentlig ikke har lov å ha med tobakksvarer inn i landet.

Det jeg mener er, blir du stoppet i noe som helst kontroll, får foreldrene dine vite at du snuser.
Du får antakelig ingen reaksjon for å ha et par snusbokser av tollerne, men om du er redd for mor og far, så får dem vite det uansett.

Enten så kjøper du i en tobakksforretning i USA, eller så kan du bare komme ut av snusskapet å ta med deg lettere tilgjengelig fra Norge.
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg har forstått, så gjelder mitt svar her også.
Sist endret av FarmerJoe; 20. juni 2012 kl. 21:54.
Trådstarter
12 0
Sitat av Glenni Vis innlegg
2-3 bokser, som skal vare minst i 3 uker? Da klarer du deg fint uten. På 3 uker går det minst 10 bokser.
Vis hele sitatet...
Poenget er at jeg skal ha litt, så jeg kan ta meg en i ny og ne. Jeg er ikke den største snuseren i live, men en i leppa innimellom gjør godt. Jeg vil heller ha med 3 enn å ikke ha med noe.

Jeg skal reise i dress (siden vi flyr på ID-billett) - vil de be meg ta av meg dressjakken?
stapp de 3 boksene i boxeren litt ubehagelig, men de kommer ikke til å oppdage det så lenge det er plastboks
Hva snakker dere om? Hvor kommer faktaen fra?

Hvor skal du reise til i USA? Her i New York får du i alle fall kjøpt general snus mange plasser. Du finner også Thunder.
Snus HAR kommet til USA og du får kjøpt camel og Marlboro snus på alle dwayne reade butikker. Denne snusen er litt tør men funker helt ok.

Og ja det heter Snus her også...
Trådstarter
12 0
Sitat av johanssen Vis innlegg
Hvor skal du reise til i USA?
Vis hele sitatet...
Jeg skal til Florida! :-)
Sitat av MrGroove Vis innlegg
Jeg skal til Florida! :-)
Vis hele sitatet...
Her kan du jo søke:
http://www.generalsnus.com/Account/L...rchPanelAnchor

Ellers finner du snus i alle Dwayne Reade butikker. Som finnes overalt.
Sist endret av johanssen; 20. juni 2012 kl. 22:13.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Jhonnyboy Vis innlegg
Null stress, de selger også "snus" i USA. Riktignok smaker disse som tigerbalsam.
Vis hele sitatet...
Srsly? Hva heter merket? Jeg DIGGER lukten av tigerbalsam, så en snus med den smaken hadde vært sykt rått!
Trådstarter
12 0
Problemet er at vi kun skal ha håndbagasje!
Legg boksene i pc vesken din da!
Sitat av Detectable Vis innlegg
Er du under 18 høres det ut som en dårlig idè da du faktisk ikke har lov til å ha det. Så den eneste løsningen gitt at snus er lov der borte er at foreldrene dine tar med boksene.
Vis hele sitatet...
Ikke lov til å ha? I norge er det ikke ulovlig for noen å ha snus, er salg som ikke er lov til folk under 18. Tror neppe det er ulovlig for folk under 18 å ha snus/røyk om du er under 18.
Hadde med meg snus i bagasjen og i lomma da vi skulle til mallorca, ble ikke sjekka. Dette var et år sidn og jeg var 17.
Flere butikker i LA som selger General snus
Sitat av MrGroove Vis innlegg
Riktig - 3 uker uten snus? Kos..
Vis hele sitatet...
alt er mentalt. Fight the dopamine.
Jeg kan klare meg en månede uten røyk, så lenge jeg vet at det ikke er slutt for alltid, etterhvert bare glemmer jeg det.
pass nå bare på vist du har det i f.eks lommene, at du ikke har no metal på deg når du går gjennom metaldetektoren! vist det da piper finner de snusboksene
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Detectable Vis innlegg
Er du under 18 høres det ut som en dårlig idè da du faktisk ikke har lov til å ha det. Så den eneste løsningen gitt at snus er lov der borte er at foreldrene dine tar med boksene.
Vis hele sitatet...
Hvem bryr seg? Har aldri hørt om noen 16-17åringer som får pes av å ha med seg en pakke sigg til utlandet.

Det eneste han kan få problemer er vel om han ''smugler'' nikotin tilbake til Norge.
ha de i kofferten.......
Herregud, er 0 problem og ha med seg. Det vil ikke synes på noen røntgenmaskin, med mindre bagasjen du har med deg er tom.

Vil uansett ikke se suspekt nok ut til at de vil ta en titt oppi. Jobber selv på flyplass.
Sitat av rolvs Vis innlegg
Ikke lov til å ha? I norge er det ikke ulovlig for noen å ha snus, er salg som ikke er lov til folk under 18. Tror neppe det er ulovlig for folk under 18 å ha snus/røyk om du er under 18.
Vis hele sitatet...
Flere stater du kan bli arestert for åha på deg alkohol / tobakk om du ikke er gammel nok, USA kan ikke sammenlignes med norge..

TS, hva mener du med ID billett? Aldri hørt om før
Sist endret av Vod0; 21. juni 2012 kl. 03:03.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
stapp de 3 boksene i boxeren litt ubehagelig, men de kommer ikke til å oppdage det så lenge det er plastboks
Vis hele sitatet...
Da får TS håpe at de ikke bruker de detektorene som scanner alt av hva du har på deg under klærne. Ser for meg TS måtte dra ut noen svette snusbokser ut av boxeren foran sikkerhetsfolkene
Da jeg var på ferie i Øst-Europa og skulle fly hjem hadde jeg en snusboks i håndbagasjen, fyren bak sikkerhetskontrollen reagerte på den runde greien og måtte fortelle de hva det var, FORAN foreldrene mine, som ikke visste at jeg hadde såpass høyt snusbruk at jeg var nødt til å ha det med på ferien. Det var kleint det. Just sayin.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
stapp de 3 boksene i boxeren litt ubehagelig, men de kommer ikke til å oppdage det så lenge det er plastboks
Vis hele sitatet...
Og hvis de finner det ut?
Jeg tror at hvis du har dem helt vanlig i veska som et annet tobakksprodukt, er det mindre sjanse for at de sjekker enn hvis de ser på røntgenen at du har masse bokser gjemt i sokker inni sko...
Trådstarter
12 0
Sitat av Settoz Vis innlegg
TS, hva mener du med ID billett? Aldri hørt om før
Vis hele sitatet...
En ID-billett er en type flybillett man kan kjøpe hvis man jobber for et spesielt flyselskap (som pappa gjør). Det som da skjer er at man får ganske mye billigere billetter, men kan ikke booke seter. Man må derfor 'leve' på seter som fortsatt er ledige. Så blir flyet fullbooket, må du nesten finne et annet! Når man flyr med ID-billett representerer man sitt fyselskap, så det er viktig å være pen i klærne.

Over til snusen - Jeg har nå bodd her i Kissimme, Florida i 3 dager og har det fett! Det tok meg ikke lang tid å finne en liten tobakksjappe, hvor jeg kjøpte meg en boks General. Jeg har også funnet ut at siden det skjer så mye hele tiden, samt at alt er helt nytt, har jeg så godt som aldri snus på hjernen! Bra for forbruket! :-)

Takk for alle svar! :-)
Sist endret av MrGroove; 23. juni 2012 kl. 03:49.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Vet noen om noen hjemmesider som sender snus till USA?
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
Vet noen om noen hjemmesider som sender snus till USA?
Vis hele sitatet...
http://us.northerner.com/n_usa/
Sitat av MrGroove Vis innlegg
Heisann!

Skal imorgen til USA og lurer på hvordan reglene er der for snus. Jeg tenker å kun ha med 2-3 bokser (no biggie). Jeg er under 18 (samt at foreldrene mine ikke vet at jeg snuser) og lurer derfor på om kontroller vi konfiskere det. Jeg lurer også på om snuspucker syns på røntgen, som da vil føre til at vakter vil skjekke bagen min.

Takk! :-)
Vis hele sitatet...
Er ikke noe stress.
De bruker ofte "chew", også kalt "snuff". I tillegg selger de nå Skandinavisk snus i USA, på f.eks. getsnus.com

Er heller ikke fare for at de kan ta det siden du er under 18 år. Kun salg og kjøp av tobakk under personer 18 år er ulvovlig, ikke frakting.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Når du er der, kjøp Redman Dip!