Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1276
Når jeg så ut vinduet og så solen fikk jeg lyst ut å snappe at par bilder, så her er et av resultatene. Feedback?

http://www.flickr.com/photos/jvikphoto/4330145520

All sizes over bildet, for å få større oppløsning

Exposure: 0.001 sec (1/1000) Aperture: f/3.5 Focal Length: 50 mm ISO Speed: 100
Sist endret av connubialis; 4. februar 2010 kl. 13:14.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Har du tatt dette gjennom vinduet eller har du åpnet det først?!
Jeg syntes det var fett.
Kanskje litt kjedelig motiv, men kult bilde.
Kunne vært et bra bilde om du vasket vinduet, evn gikk ut? :/
Coptercat
Trådstarter
Hvis dere trykker på all sizes får dere opp i større oppløsning, og da er det lett å se at det ikke er skittent vindu, men en tekstur som er lagt på. Kan være at jeg burde stilt ned gjennomsiktigheten på teksturen for å gjøre det mer tydelig at det skal være slik?
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Bildet hadde sett bedre ut uten et vindu i mellom motivet og kameraet ditt
Coptercat
Trådstarter
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Bildet hadde sett bedre ut uten et vindu i mellom motivet og kameraet ditt
Vis hele sitatet...
Les det jeg skriver, men ellers takk.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Var det meningen og lage bildet styggere?
er ingen fan av gul/grønnskjæret..
Coptercat
Trådstarter
Sitat av ErikH Vis innlegg
er ingen fan av gul/grønnskjæret..
Vis hele sitatet...
Hmm. Ok. Prøvde en liten copy av stilen til vetpan.

http://www.flickr.com/photos/swarmoeskerken/3954870223/

Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Var det meningen og lage bildet styggere?
Vis hele sitatet...
Nei, det var meningen å ha tekstur i bildet for å sprite det opp.

http://www.flickr.com/photos/kjersti...7622530793019/

Jobber med en ny versjon med klarere tekstur for å gjøre det tydelig at det ikke er gjennom et vindu.

Edit:


http://www.flickr.com/photos/jvikphoto/4330562516/

Ny versjon
Synes stilen, teksturen og lyset var fint jeg. Likte fargen også!
Coptercat
Trådstarter
Sitat av tafsern Vis innlegg
Synes stilen, teksturen og lyset var fint jeg. Likte fargen også!
Vis hele sitatet...
Kjekt å få litt positiv feedback selv om det hovedsaklig er konstruktiv kritikk jeg er ute etter. Takk anyways

Sitat av ErikH Vis innlegg
er ingen fan av gul/grønnskjæret..
Vis hele sitatet...
Er dette din personlig mening om denne typen bilder, eller er det et "dårlig" valg av farger? Mener ikke å høres frekk ut eller noe, men jeg er ikke så veldig erfaren med eksperimentering av farger, så jeg bare lurer på om det er "dårlig" på grunn av fargene, eller om det er du som ikke liker det.
Sist endret av connubialis; 4. februar 2010 kl. 17:36.
Jeg syntes det var fett med teksturen og lyset. Hadde blitt kjedelig uten, spør du meg.

Syntes det var fett med teksturen og fargene. Ble kjedelig uten.

MEN! For all del bytt slik "signatur" eller hva det heter. Ihvertfall, sett den et annet sted.
Sitat av unify Vis innlegg
Er dette din personlig mening om denne typen bilder, eller er det et "dårlig" valg av farger? Mener ikke å høres frekk ut eller noe, men jeg er ikke så veldig erfaren med eksperimentering av farger, så jeg bare lurer på om det er "dårlig" på grunn av fargene, eller om det er du som ikke liker det.
Vis hele sitatet...
Det er bare min ubetydelige mening, ja! Hadde det ikke vært for den grønne bakgrunnen kunne den gule snøen lett gått for at den får lyset fra morgen/kveldssolen på seg, og da ville jeg mest sannsynlig ikke kommentert noe. Slik det står nå syns jeg det bare ser feil ut, rett og slett. Dessuten liker jeg korrekte hvitbalanser

Enig med anarockaz angående signaturen. fjern den, tar aaaaaalt for mye oppmerksomhet.
Sist endret av ErikH; 4. februar 2010 kl. 18:06.
Coptercat
Trådstarter
Sitat av ErikH Vis innlegg
Det er bare min ubetydelige mening, ja! Hadde det ikke vært for den grønne bakgrunnen kunne den gule snøen lett gått for at den får lyset fra morgen/kveldssolen på seg, og da ville jeg mest sannsynlig ikke kommentert noe. Slik det står nå syns jeg det bare ser feil ut, rett og slett. Dessuten liker jeg korrekte hvitbalanser

Enig med anarockaz angående signaturen. fjern den, tar aaaaaalt for mye oppmerksomhet.
Vis hele sitatet...
Takk for kritikk.

http://www.flickr.com/photos/jvikphoto/4330562516/

Ny versjon uten signatur og litt lysere farger. Jeg er også fan av korrekt hvitbalanse, men kommer det ikke litt an på hva slags bilde det er? Det er vel litt forskjell på pressefoto og "kunst". Forsøket mitt var vel bare å lage eyecandy og ikke fortelle en historie.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg er veldig fan av fargene. Generelt altså enig med tafsern og AndaRockaz. Likte førsteversjon bedre enn den siste du la ut. Teksturen er mer subtil.

Bakgrunnen er litt forstyrrende. Mer diffus -> Mindre avledning.

Er det croppet? Ønsker meg ny crop der du flytter frame litt opp, og litt til venstre. Altså tar med mer over, mindre under, mer til venstre, mindre til høyre.
Sitat av unify Vis innlegg
Takk for kritikk.

http://www.flickr.com/photos/jvikphoto/4330562516/

Ny versjon uten signatur og litt lysere farger. Jeg er også fan av korrekt hvitbalanse, men kommer det ikke litt an på hva slags bilde det er? Det er vel litt forskjell på pressefoto og "kunst". Forsøket mitt var vel bare å lage eyecandy og ikke fortelle en historie.
Vis hele sitatet...
Ble litt redd av bildet..
Gjidde meg en "calm before the storm" følelse
Coptercat
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Jeg er veldig fan av fargene. Generelt altså enig med tafsern og AndaRockaz. Likte førsteversjon bedre enn den siste du la ut. Teksturen er mer subtil.

Bakgrunnen er litt forstyrrende. Mer diffus -> Mindre avledning.

Er det croppet? Ønsker meg ny crop der du flytter frame litt opp, og litt til venstre. Altså tar med mer over, mindre under, mer til venstre, mindre til høyre.
Vis hele sitatet...
Tror det er litt blandet. Enkelte mener at andreversjonen er bedre (ikke her altså).

Ellers takk for det, ellers. Hadde faktisk tenkt å ha bakgrunnen mye mer diffus. Oppdaget etter at jeg la det inn på PC at jeg hadde for høy blender.

Og det med crop er jeg forsåvidt enig i nå når du sier det. Sjekket, og det passet ikke helt med gyllne snitt, men det er ikke så mye å gjøre med siden bildet ble tatt slik. Kan sjekke om noen av de andre bildene jeg tok ble bedre.